Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Maar ik heb wel CPU's gezien die er spontaan mee ophouden ja... (laatste die ik me herinner zijn een Athlon 700 en een Pentium II 350)
Het lullige is dat je die niet meer nieuw kan kopen, en vervangen gaat dus meestal niet zo makkelijk.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Laatst had ik 'm nog op 150 draaien (zit nu in de server) en tijdens het compileren van de kernel ging er vanalles mis. Nadat ik 'm op 120 gezet had (zelfde bussnelheid) ging alles prima.
Oftewel ik geloof wel dat een CPU slijt van overklokken.
Deze CPU heeft sinds zomer '96 tot 2002 dus altijd op 166 of meer gedraaid en nooit problemen tot nu toe dus. Hij heeft ook lange tijd lopen meecrunchen met dnetc en verder heel veel compressiewerk gedaan.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat van die 10 jaar na 5 jaar ben ik het wel mee eens, dat boeit me ook niet veel.
Maar het kan wel denk ik van ouderdom kapot gaan, maar dat zou dan ook voor videokaarten, geheugen etc moeten gelden...
Weet eigenlijk niet of die dingen slijten
Iig draait mijn 5-6 jaar oude Pentium 100 nog regelmatig, staat ergens bij een tante voor de kinderen...
En heb boven nog ergens een P75 die nog steeds werkt...
Maarja dat moet dan ook afhankelijk zijn van hoe vaak je 'm gebruikt
Dus als je PC veel aanstaat gaat je processor sneller kapot? En met koe dan?
Ik weet 't nog niet zo...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik denk dat andere factoren eerder een beslissende rol spelen, zoals piekspanningen bij het aan of uitschakelen of het uitvallen van ventilatoren, de montage van de heatsink, hoe vaak de computer verplaatst wordt en hoe ruw, of het falen van andere componenten zoals de condesators op het moederbord ...
Heeft ook vele koelers gezien, vandaar dat ie nogal beschadigd is
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dat was ook heel random en meer symbolisch, moet je dus niet serieus nemenDark schreef op 17 March 2003 @ 02:18:
in termijnen van 5 of 10 jaar vast ligt betwijfel ik.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Want Microsuft alleen krijgt mijn vader niet van een P1 naar een p4.
Volgens mij slijt een cpu extyra door temperatuurswisselingen. Vooral met opstarten dus, beesie gewoon voorzien van goede koe-ler
Mijn 486 DX-4 loopt nog netjes op 100Mhz.
[ Voor 111% gewijzigd door whackerjack op 17-03-2003 02:53 ]
It takes 2 2 make 1
whackerjack schreef op 17 maart 2003 @ 02:41:
10 jaar is meer dan voldoende.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
niet dat ik mn pc's weggooi, kheb dr nu 7 en die blijven er ook, inclusief mn 80286 12mhz:D
Verwijderd
Maar ik denk dat het met die levensduur wel los loopt, in de trand van geen 250 jaar levensduur maar 150.
Pffhh
PS Wat er meestal kapot gaat, zijn de voeding of het moederbord, en die blazen de CPU op....
(Of een ventilator die vastloopt)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 03:06 ]
Ik heb zelf nog nooit een kapotte CPU gehad. Heb nu al vijf jaar mijn P90 op 133MHz lopen als een server.
Ik heb er weinig verstand van, maar het lijkt mij dat het verhogen van voltages wel schadelijk kan zijn. Zeker als je processor langere tijd op een hoger voltage werkt.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
zoeken naar 'levensduur processor' in PMG
Dit topic is gesloten.
![]()