Toon posts:

[winXP] Sony laptop sluit niet goed af na XP home -> pro*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Ik ben nieuw hier in het forum en weet niet of ik dit nu in de juiste plaats heb gezet.

Maar wat ik wilde vragen is:
Ik heb voor een collega zijn labtop helemaal op nieuw geinstalleerd met de nederlanderse versie van XP Prof SP1. Deze versie heb ik geinstalleerd door eerst opstartdiskettes te laten lopen zodat ik XP Pro kon in stalleren en zijn schijf kon formateren.
Op zijn labtop stond standaard de engelse versie van XP home edition. Geinstalleerd door Sony.
Alles werkt nu goed op zijn labtop behalve het afsluiten van de labtop.
Als je afsluit start hij weer automatisch op en geeft dan een foutmelding.
Ik heb op de site van sony gezocht en daar staat dat de labtop geen ander besturingssysteem ondersteund en alleen het origenele engelse versie.
Daar stond ook als tip om de labtop af te sluiten, ga je na de standbyknop en druk je shift in. Dan verandert standby in sleep en schakelt de labtop uit.
Dit is niet de juiste manier van afsluiten en volgens mij heeft sony iets in de bios gezet en ziet nu dus een ander besturingssyteem.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen en de labtop normaal kan uitschakelen.
Is er een soort patch voor de bios of moet ik in de bios zelf iets veranderen?
Hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben en iemand mij cq mijn collega kan helpen.
groetjes pieter

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Mod-break:

Offtopic reply verwijderd. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

[ Voor 85% gewijzigd door SH007 op 17-03-2003 08:46 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en bedoel je niet VAIO?

edit: en heb ook ff zitten googlen, ook niet veel kunnen vinden voor je ;)

[ Voor 63% gewijzigd door axis op 17-03-2003 01:09 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Probeer eerst alle drivers eens te verzamelen. Met name power-management is daarbij belangrijk. Dan eerst alles installeren en daarna SP1 draaien.

edit: tering wat heeft Sony een bout support site zeg. Alleen toegangkelijk met serienummer van je VAIO. Dan houdt dit soort remote support ook snel op...

Bel Sony zou ik zeggen.

edit2: quote weggehaald na modbreak. ;)

[ Voor 98% gewijzigd door GA!S op 17-03-2003 09:48 ]

de betaler vervuilt

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 01:02:
Hoi ,

Ik ben nieuw hier in het forum en weet niet of ik dit nu in de juiste plaats heb gezet.

Maar wat ik wilde vragen is:
Ik heb voor een collega zijn labtop helemaal op nieuw geinstalleerd met de nederlanderse versie van XP Prof SP1. Deze versie heb ik geinstalleerd door eerst opstartdiskettes te laten lopen zodat ik XP Pro kon in stalleren en zijn schijf kon formateren.
Op zijn labtop stond standaard de engelse versie van XP home edition. Geinstalleerd door Sony.
Alles werkt nu goed op zijn labtop behalve het afsluiten van de labtop.
Als je afsluit start hij weer automatisch op en geeft dan een foutmelding.
Ik heb op de site van sony gezocht en daar staat dat de labtop geen ander besturingssysteem ondersteund en alleen het origenele engelse versie.
Daar stond ook als tip om de labtop af te sluiten, ga je na de standbyknop en druk je shift in. Dan verandert standby in sleep en schakelt de labtop uit.
Dit is niet de juiste manier van afsluiten en volgens mij heeft sony iets in de bios gezet en ziet nu dus een ander besturingssyteem.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen en de labtop normaal kan uitschakelen.
Is er een soort patch voor de bios of moet ik in de bios zelf iets veranderen?
Hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben en iemand mij cq mijn collega kan helpen.
groetjes pieter
Welke foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn geinstalleerd en van de site van sony gehaald.
En inderdaad ik bedoel Vaio. Wat bedoel je met powermanegement is dit een driver of software van sony?????

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding weet ik niet precies meer omdat ik die laptop nu niet hier heb maar volgens mij was het dat hij iets niet zag en ging net zoals bij verkeerd afsluiten alle maapen en schijven controleren.

Verwijderd

Topicstarter
En Sony bellen heeft weinig zin want die zeggen dat je de origenele cd's moet installeren met de engelse versie van xp en supporten geen andere versie.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
pbevers: Gebruik aub de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten.
Meerdere keren achter elkaar posten maakt het topic onoverzichtelijk en je dingt voor voor de andere topics. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

Ik heb je topictitel aangepast. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
Mocht je een betere topictitel in gedachten hebben dan kun je dat posten in Schop een Modje

[ Voor 19% gewijzigd door SH007 op 17-03-2003 09:04 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb zoiets ook wel eens gehad met een gewone desktop pc en dat ging wel weer goed na een herinstallatie.

Ik kreeg trouwens geen foutmelding, bij mij startte hij gewoon door na het afsluiten.

Dus misschien is de oplossing een herinstallatie?

Verwijderd

Mod-break:

Offtopic reply verwijderd. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

[ Voor 89% gewijzigd door SH007 op 17-03-2003 09:06 ]

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
Als ik jou verhaal zo lees geeft de laptop een fatal exeption op het moment dat ie probeert af te sluiten.
Als dit gebeurd onder XP reboot het systeem automatisch en komt in Windows met een error.

Je kunt onder de eigenschappen van "Deze Computer" op het tabblad "Geavanceerd" eens kijken bij de 2e knop.
(In het engels bij "Startup & recovery" de "Settings" knop).
Daar kun je aan of uitzetten of de computer automatisch restart als er een error optreedt.
Die optie moet je eens uitvinken en dan opnieuw proberen af te sluiten.

Mijn advertenties op V&A

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

als je bij "systeemeigenschappen" op "hardware" klikt, daarna op "apparaatbeheer" en vervolgens op "beeld" klikt, dan zie je de optie "verborgen apparaten weergeven". Als je deze aanvinkt en je ziet vervolgens een apparaat te voorschijn komen met een geel uitroepteken ervoor (mmestal heet dit acpi besturing of zoiets) dan verwijder je deze en start je opnieuw op. dan installeert hij hem opnieuw en is het probleem waarschijnlijk opgelost. Een andere mogelijkheid is dat je bij "systeemeigenschappen" op "geavanceerd "klikt en dan naar "opstart- en herstelinstellingen" gaat. Daar vink je "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit. dan zal hij ook niet meer opnieuw booten na een foutmelding tijdens het afsluiten

succes

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk ook eens in de event viewer wat voor meldingen daar staan.
start > settings > control panel > administrative tools > event viewer.

Power management is inderdaad een soort dirver die voor jouw laptop specifieke taken afhandelt als: hoe te reageren op het sluiten van het deksel, hoe te reageren op de power knop etc.
Heb je trouwens het service pack van XP geinstalleerd? Vaak worden dat soort problemen daar ook mee opgelost.

de betaler vervuilt

Pagina: 1