Ik ben een site voor iemand aan het automatiseren, en als onderdeel daarvaan moet ik weten hoeveel jaar en maanden zijn zoontje (Naam geretoucheerd ;-)) is. Maar ik heb het sterke vermoeden dat het nog niet klopt. En aangezien met data rekenen niet mijn sterkste kant is hoopte ik dat iemand dit voor mij kon verifiëren.
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <? $birth_day =28; $birth_month=9; $birth_year = 2002; $now_day = date("j"); $now_month=date("n"); $now_year=date("Y"); $age_months = 0; $age_years=0; $age_days = 0; //In den beginnen, was niemand geboren //Hoeveel jaar kunnen we ophogen zonder dat we 'Nu' overschrijden? while(mktime(0, 0, 0, $birth_month, $birth_day, $birth_year+$age_years+1)<time()) { $age_years++; } //Hoeveel maanden kunnen we daarbij optellen zonder dat we 'Nu' overschrijden? while(mktime(0, 0, 0, $birth_month+$age_months+1, $birth_day, $birth_year+$age_years)<time()) { $age_months++; } //En als laatste; hoeveel dagen? while(mktime(0, 0, 0, $birth_month+$age_months, $birth_day+$age_days+1, $birth_year+$age_years)<time()) { $age_days++; } print "Henkie is nu $age_years jaar, $age_months maanden en $age_days dagen oud."; ?> |
[ Voor 5% gewijzigd door sab op 16-03-2003 23:29 ]
eruditio ergo valesco