internet delen; goede switch

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik neem Xbox live! en wil daarom een switch kopen om internet te delen tussen de PC en de Xbox.

Wat is een goede (goedkope) switch? Ik kan geen wijs uit de pricewatch.. tis een brei met lettertjes voor mij :P

thx in advance peoplez

" Play the violent strings of my symphony "

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

vrijwel alle cheap-ass 'switches' (of hubs) zijn hetzelfde, en voor thuis met 2 poorten in gebruik zal je weinig verschil merken ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hebt niets aan alleen een switch ;)
je moet een router hebben (tenzij je meer ip's krijgt van je isp natuurlijk)

Hoe deel ik Internet ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een switch zal het internet niet voor je delen helaas.

Maar een goede router.. draytek heb ik goede ervaringen mee, maar ook goedkopere merken volstaan goed. Belkin vond ik wat minder, deze had sowieso een firmware update nodig voor ADSL van Mxstream, en kon soms niet automatisch opnieuw verbinden, heel vreemd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Symphony-X
ow... een router.. hmmm dat wist ik niet.

Ik ga dus niet surfen over het internet he met mun Xbox.. tis enkel games. Dus content downloaden en upload voor het spelen..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Symphony-X schreef op 16 March 2003 @ 23:12:

Ik ga dus niet surfen over het internet he met mun Xbox.. tis enkel games. Dus content downloaden en upload voor het spelen..
dat maakt niets uit ;)
het principe is het zelfde ;)
lees dat topic maar eens door :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Symphony-X schreef op 16 March 2003 @ 23:12:

Dan voldoet een switch ook wel, lijkt me alleen wel verstandig om hem dan zelf even een IP toe te wijzen zodat je geen last krijgt met je provider.

• Symphony-X
dreeke schreef op 16 March 2003 @ 23:14:

[...]

Dan voldoet een switch ook wel, lijkt me alleen wel verstandig om hem dan zelf even een IP toe te wijzen zodat je geen last krijgt met je provider.
ehm.. dus toch geen router nodig dan?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Symphony-X schreef op 16 March 2003 @ 23:20:
[...]

lees dit toch maar ff door, want ik heb ook niet altijd gelijk ;)

Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

goede goedkope switchen/router bestaan niet. jammer he? Maar als ik lees waarvoor je ze gaat gebruiken zullen goedkopere ook wel voeldoen. Wat wel aan te raden is, is dat je wel een redelijk merk koopt. Rare vietnamese fabriek troep waar een TRUST of e-tech stickertje op geplakt is liever niet.

Als je het echt veel uitmaakt kijk dan naar de opties die een router levert, dat kun je vaak wel achterhalen door op de website de handleiding te downloaden oid.

Een switch alleen is gewoon een dom apparaat wat netwerk signaaltjes doorstuurt waar ze heen moeten. En hub is nog dommer, die weet niet eens waar ze heen moeten, dus stuurt hij ze maar overal heen. Internet in het ene gaatje steken en de andere stekketjes de computers op aanslutien gaat dus niet werken. Maar er zijn meerdere oplossingen natuurlijk dan een router kopen. Misschien heb je nog een oude 486 staan?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wel aan te raden is, is dat je wel een redelijk merk koopt. Rare vietnamese fabriek troep waar een TRUST of e-tech stickertje op geplakt is liever niet.
laat me je uit de droom helpen, alle computer troep komt uit die contreien. bovendien voldoet in sommige situaties goedkoop spul ook prima. dit is daar één van denk ik. ik heb zelf een sweex router van 60 euro met 4 poorts switch en dat gaat als een jekko.

• The Dolf
  • Niet online
smvs schreef op 17 March 2003 @ 02:00:
[...]

laat me je uit de droom helpen, alle computer troep komt uit die contreien. bovendien voldoet in sommige situaties goedkoop spul ook prima. dit is daar één van denk ik. ik heb zelf een sweex router van 60 euro met 4 poorts switch en dat gaat als een jekko.
Wel vaag. Ik heb de 8 poorts versie en heb er 35 euro voor betaald.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Dolf schreef op 17 March 2003 @ 02:06:
[...]

Wel vaag. Ik heb de 8 poorts versie en heb er 35 euro voor betaald.
waar heb je die gehaald dan?
de goedkoopste 4 poorts sweex in de pricewatch is 47 euro.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

[quote]smvs schreef op 17 maart 2003 @ 02:08:
[...]

offtopic:
de goedkoopste 4 poorts sweex in de pricewatch is 47 euro.[/quote]
Heb een Digitus gehaald bij That's It!
Werkt als een trein.
8-poorts switch voor 35 euro

edit: ik heb zelf nog een switch hier van 200 gulden toen gekocht, die draait ook perfect nu al een hele tijd. Omgerekent dus zo'n 90 euro of zo, waar ik nu een 16-poorts voor haal. Ik noemde vroeger die tijd dus de dure tijd. (1,5 jaar terug).

Maar effe weer on-topic:
De Topic-Starter heeft aan het begin van zijn topic nog absoluut geen idee van apparatuur en internet communicatie en andere leuke vaardigheden op netwerkgebied. (No Flame intended)

Misschien eens handig als iedereen op dit topicje in 1 lijn blaat :(
Kom op zeg ... alleen switch nodig om te internetten. Is er ergens aangegeven dat hij zijn internet deelt met een router kinda computer/apparaat?
Hoe kan je dan alleen een switch nodig hebben om je internet te delen?

Je zal toch iig je pc moeten inrichten als router/NAT translator om je X-Box te laten internetten. Mits je de 'alleen switch oplossing bedoelt', met al voorwaarde dat je pc altijd aan moet staan.
Dan ben je voor 35 euro iig klaar (excl. bekabeling)

Wil je niet constant je pc aan hebben of is het misschien zelfs onmogelijk om via NAT te werken of andere technische details (zie X-Box Live! guides). Dan moet je al snel denken aan een router... Zie pricewatch voor een toepasselijke Draytec of 'kies er maar 1'-router.

Denk er goed over na. Bekijk de technische details. Maak het werkend alsof het een pc/laptop betreft. Test het. En heb van te voren even in de handleiding gekeken over de technische vereisten.

Verder wens ik de topic starter veel Game Play toe.

offtopic:
tering ik ga maffen :Z

[ Voor 9% gewijzigd door VisionMaster op 17-03-2003 02:28 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

smvs schreef op 17 March 2003 @ 02:08:
[...]

de goedkoopste 4 poorts sweex in de pricewatch is 47 euro.
Ik denk dat hij alleen de switch bedoeld... die heb ik namelijk ook en die ligt rond de 35 pleuro'tjes...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Symphony-X schreef op 16 maart 2003 @ 23:20:
[...]

ligt helemaal aan je isp ;)
als je je pc en xbox niet gelijktijdig gebruikt kan het vaak wel zonder router (tenzij je isp op macadres checked :/ en ik neem aan dat een xbox zijn mac niet kan faken :))

je kan ook een router EN switch in 1 kopen :)

• Symphony-X
Erkens schreef op 17 March 2003 @ 08:19:
[...]

ligt helemaal aan je isp ;)
als je je pc en xbox niet gelijktijdig gebruikt kan het vaak wel zonder router (tenzij je isp op macadres checked :/ en ik neem aan dat een xbox zijn mac niet kan faken :))

je kan ook een router EN switch in 1 kopen :)
Dank jullie allemaal voor de reacties :D !

Ik denk dat een router en switch in 1 toch het makkelijkste is voor mij. Dan kan ik dus Xbox Live gamen, zónder dat mijn PC aanstaat?

Ik heb alleen geen idee hoe het werkt met het ínstellen van die router/switch, maar dat komt dan wel weer .. denk ik.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit hoort eigenlijk in Network Troubleshooting, maar daar staat inderdaad een hele mooie faq, dus het lijkt me verstandig om die eerst eens even door te lezen :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.