61.4 gig schijf maar voor 32 gig gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
het verhaal:

ik had een 61.4 gig hdd gekocht en op mijn brand new abit ka7-100 gemonteerd, de boel netjes gedeelt in 2 keer 30 gig en geformateerd.
daarna de schijfen voor de helft vol geladen met data.

op een kwade dag ging inees mijn abit bord dood :( en kon ik de schijf dus niet gebruiken. ik d8 echter laat ik hem in mijn andere athlon stoppen dan kan ik hem wel weer gebruiken.

2e systeem:
mobo is een asus k7m en die ondersteund max 32 gig hdd's en dus niet mijn 61.4gig. windows vond hem wel en kon er nog wel iest an maken maar kon van de 2e partitie bijna niks lezen. (hele systeem ging hangen bij sommige clusters)

mobo weer terug:
mijn abit ka7-100 is nu weer terug en leeft weer (waarschijlijk een nieuwe) in de bios staat gelukkig vrolijk 61.4 gig en niet 32 zoals bij asus k7m.. ik kan alleen nu ook op mijn abit niet meer bij die data die buiten de 32 gig valt..
gelukkig was die data allemaal van cd's geript dus d8 ik naja ff fdisk dan maar. ik gooi de secundaire partitie eraf en probeer een nieuwe te maken.

nieuwe partitie maken:
tot mijn verbazin blijkt dat de max omvang van de secunadiare partitie maar 2.3 gig mag zijn. dat is dus het aantal gigs wat er nog over was na de eerste partitie.

de vraag:
hoe kan dit in gods naam?
heeft mijn 2e systeem de fats of de fdisk partities aangepast of zo? ik kan die eerste partitie niet ook nog kwijt raken, daar staat wel belangrijke data op en ik heb niet ergens 30 gig aan floppy's liggen om een backup te draaien.

please help mij.. ik heb alles al geprobeert maar fdisk kan t nie..

andere porgjes die t wel kunnen?
please ik smeek u oh goden van t forum ik blijf problemen hebben met die schijf terweil hij alles goed deet tot hij in die asus pc ging..

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

ha je kunt ook maar dan 32 gig gerbuiken was een vast probleem bij wat oudere asus bordjes ik noem p5-en enzo..
de nieuwste bios halen en flashen en je kunt schijven groter dan 32gig gebruike

• killercow
doh, wel alles lezen he?
die abit pakte alles al, op dat ding heb ik hem vol gestouwd maar nu zijn de fats of partities naar de klote

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Al partion magic geprobeerd ????
kan ook wel eens helpen

Verwijderd

ga naar de dos promt en type sys c:
en als je dat gedaan heb dan fdisk mbr:
en dan weer partioneren en viola

• killercow
zal partition magic ff proberen ja..

2e post:
ik ga dus niet opniew partitioneren denk je echt dat ik 24 gig aan mp3's opnieuw ga overkopieren van mij audio cd's? dat duurt jaren

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Is het een Maxtor schijf .
Ik handel in die 61.4 gig (96147H8) schijven en veel klanten hadden hetzelfde probleem .
Fat32 ondersteunt maar 32 gig THEORETISCH
In de praktijk wil het soms wel anders gaan.

Er is zeker wel 1 oplossing maar al je data word gewist :-(
Ga naar http://www.maxtor.com/ en klik op software download, en download Maxblast Plus.
Ik vind het een kut programma, maar het werkt wel,die zet er een "bios" neer op je schijf zodat het wel goed komt .

Veel suc6 Dennis

Verwijderd

Extra Ultra66 controller van Promise...
Gebruik ik ook op P2B, ook al kan die uit zichzelf wel meer als 32GB aan vanaf bios 1013

• killercow
het probleem is dat maxblast m'n scgijf niet vind omdat die op de 4e ide kanaal zit.
raid dus :) en maxblast ondersteund maar 2 kanalen.

openkat.nl al gezien?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:25

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Op zondag 19 november 2000 11:12 schreef DaMenaCe het volgende:
Is het een Maxtor schijf .
Ik handel in die 61.4 gig (96147H8) schijven en veel klanten hadden hetzelfde probleem .
Fat32 ondersteunt maar 32 gig THEORETISCH
In de praktijk wil het soms wel anders gaan.
Fat32 ondersteund 2TB en niet 32GB, ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar van die 32 GB klopt dus geen zak!!.

Je systeem dat dus maar 32Gb ondersteund heeft waarschijnlijk wat in je fat tabel veranderd, met PQmagic je tweede partitie verwijderen, lukt dit niet,, al je MP3's naar een ander systeem kopieren (of ff branden) en dan toch opnieuw inrichten,

Suc6

I play my enemies like a game of chess...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Jongens, jongens ... dit is een JUMPER probleem.
Maxtor heeft 2 manieren van jumperen op die disken.

1. Normal (kant 1 van de gebruiksaanwijzing)
2. Cylinder Limitation (kant 2 van de gebruiksaanwijzing)

Neem de gebruiksaanwijzing er effe bij (jaja, probeer het eens) en zoek het maar op.

Zet de jumpers op normal en voila !
Ik had dit probleem ook met m'n 61,4GB Maxtor.
Ik had dus gewoon de jumpers verkeerd staan.

SUC6!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Bij Maxtor schijfies is cilinder 32767 ongeveer op de 32/33GB. Hierdoor kan je dus niet meer zien (je hebt iets van 65000 cyl?). Dit is een manco in het ontwerp van de HDD :'(

• K-2SO
Op maandag 20 november 2000 12:26 schreef UTMachine het volgende:
Bij Maxtor schijfies is cilinder 32767 ongeveer op de 32/33GB. Hierdoor kan je dus niet meer zien (je hebt iets van 65000 cyl?). Dit is een manco in het ontwerp van de HDD :'(
Zie m'n vorige post dus.
Typisch geval van Cylinder Limitation, kan je gewoon uitzetten op een Maxtor schijf.

Trouwens:
Deze schijven zijn standaard ook uitgerust met een soort geluids-dempertje (Acoustic Management). :r
In werkelijkheid laten ze gewoon de schijf wat langzamer draaien. :?
En zo kun je het uitzetten:
www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 18 november 2000 21:59 schreef killercow het volgende:
het verhaal:

nieuwe partitie maken:
tot mijn verbazin blijkt dat de max omvang van de secunadiare partitie maar 2.3 gig mag zijn. dat is dus het aantal gigs wat er nog over was na de eerste partitie.

de vraag:
hoe kan dit in gods naam?
heeft mijn 2e systeem de fats of de fdisk partities aangepast of zo? ik kan die eerste partitie niet ook nog kwijt raken, daar staat wel belangrijke data op en ik heb niet ergens 30 gig aan floppy's liggen om een backup te draaien.
alles aanged8 dat je in fdisk wel bij de eerste keer y/n vraagt 'y of j' invult en bij de tweede keer y/n een 'n' invult.

het moet echt kunnen dat ie groter is dan 2,3Gb anders kan min partitie nooit 10Gb zijn.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• killercow
de schijf z'n jumper ziiten goed want hij deet het eerst wel perfect op dat abit bord,

verder ja ik heb bij de eertste vraag toch echt ja gedrukt..

en nee ik heb niet nog ergens 20 gig over voor een kopie van m'n mp3'z..

ik wil gewoon een fat edit tooltje of zo, please?

openkat.nl al gezien?

• K-2SO
Op maandag 20 november 2000 15:05 schreef killercow het volgende:
en nee ik heb niet nog ergens 20 gig over voor een kopie van m'n mp3'z..

ik wil gewoon een fat edit tooltje of zo, please?
Ik denk toch echt dat je een probleem hebt dan ...

Verwijderd

Heb je geen vrienden ofzo, waar je gauw 20 gig kunt dumpen?
Pagina: 1