Alternatief voor TV-Tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Ik gebruik om films op mijn tv te bekijken vi amijn computer het tooltje TVTOOL.

De versie zoals hij te vinden is op de website is niet oneindig te gebruiken.....na wat "knutselen" :P werkt het wel langer, maar toch gooit hij hem na 20 minuten eruit en krijg ik weer test beeld!

Kortom, mijn vraag is eigenlijk....weet/kent iemand een alternatief tooltje voor TVTOOL, iets wat hetzelfde kan of erop lijkt ?

Verwijderd

tvcc , gebruik ik nu , is te vinden op dezelfde site als tvtool, echter veel minder mogelijkheden.
Ik denk zelf dat ik TVTOOL maar 's ga aanschaffen, 't niet duur en biedt vele voordelen.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 20:05
nee, tvtool is de enige die dit fatsoenlijk kan. en dat ie er na 20 minz mee kapt heeft ermee te maken dat je een fake/blacklisted (=illegale) key gebruikt.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Hmmm... ik gebruik gewoon de drivers voor m'n eigen videokaart (grotendeels ook omdat TVtool mijn videokaart niet ondersteund)

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Ik heb een Nvidia GeForce 4 Ti4200 64 MB Videokaart en dat van die drivers, dat werkt om de een of andere reden niet helemaal!

Verwijderd

Ik zag laatst dat de NVidia drivers nu ook gewoon full screen playback ondersteunen zonder van die zwarte randen op de TV. Je kunt dan Nview zo instellen dat een overlay windows op het primaire scherm full screen op de TV wordt getoond. Ik heb mijn GForce II MX200 omgebouwd zodat ik de TV via RGB aan kan sluiten. Veel beter beeld, echt aan te bevelen! Echter de NVidia drivers ondersteunen geen RGB mode van de TVout chip... Ik ga NVidia eens een email sturen denk ik. Misschien dat meer mensen dat kunnen doen en wellicht bouwen ze dan een RGB mode in. Ik gebruik trouwens ook dat gratis programma dat op de tvtool site te vinden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:52 ]

Verwijderd

vanaf welke driver is dat?
En kan je dan ook daar een hotkey etc. aan koppelen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 22:52:
vanaf welke driver is dat?
En kan je dan ook daar een hotkey etc. aan koppelen??
Vanaf de huidige in ieder geval. Ik weet niet hoelang het er al inzit. Je moet wel een GForce hebben die dual view ondersteund (een GF3 TI200 bijvoorbeeld niet). Je kan het gewoon aan laten staan, is niet echt een hotkey nodig. Het primaire scherm werkt gewoon zoals het altijd moet werken, alleen de TV out maakt een eventueel overlay window dus full screen zichtbaar op de TV.

Verwijderd

oh, ik heb zo'n GF2 Ti ding, zal het ook wel niet op werken.

Verwijderd

Er is een tv-out chipset waarmee tvtools niet werkt. dit is namenlijk de nv17 chipset die door nVidea zelf is ontwikkeld. ik weet er niet het fijne van, maar ik kwam er mee in aanraking toen ik een gForce 4 kocht.

Ik kon toendertijd goedkoop een andere videokaart met tv-out over kopen, waardoor ik gewoon tvtool kon gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:23 . Reden: edit ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mischin kleine tip, volgens mij is de demo versie niet hetzelfde als de regged versie. Ik heb een GF3Ti5, welke totaal niet wilde werken met de demo (laatste versie), geregistreerde versie gekocht, en het werkt perfect..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rare zaak eigenlijk dat Nvidia of de Fabrikant van de videokaart niet voor uitgebreide fatsoenlijke software zorgt. Of zie ik dit verkeerd? (ik heb het btw niet nodig met mijn gf3)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
KarreMania schreef op 16 March 2003 @ 23:26:
mischin kleine tip, volgens mij is de demo versie niet hetzelfde als de regged versie. Ik heb een GF3Ti5, welke totaal niet wilde werken met de demo (laatste versie), geregistreerde versie gekocht, en het werkt perfect..
Dat komt omdat de demo versie een oudere versie was dan de regged
in de oude versie was nog geen ondersteuning voor de philips chipset die erop
zit

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Weet iemand ook een lief tvtooltje voor mijn ATI kaartje? Ik krijg het in de cat3.2 (en cat3.1) driver niet voor me kaart het beeld te resizen. (ik mis mijn geforce2+tvtool ;( )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 23:38:
Weet iemand ook een lief tvtooltje voor mijn ATI kaartje? Ik krijg het in de cat3.2 (en cat3.1) driver niet voor me kaart het beeld te resizen. (ik mis mijn geforce2+tvtool ;( )
Kom op zeg. Die tv-tool ellende is alleen voor nVidia kaarten. Je kunt gewoon in cinema-mode zetten en dan heb je precies de overlay > tv-out.

Verwijderd

Wat bedoel je met cinemamode. Waar zit die optie?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 09:51

neanderthaler

Are friends electric?

Ben dus op dit moment bezig met een Soyo Barebone, met intel 810 chipset. Heb door nieuwste intel-drivers wel beeld op tv, maar de bekende zwarte randen eromheen. Hoe los ik dit op, want TVtool zal wel niet werken? Of wel? Ander programmaatje? Ben al aan het stoeien geweest met schermresoluties, maar geen resultaat.
Pagina: 1