Toon posts:

[DHTML/JS] Meerdere sounds achter elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een werkend stukje code, dat doormiddel van een onMouseOver een bepaald stukje geluid afspeelt.
Dit doe ik door de geluiden, de d.m.v. <EMBED... > in het document zijn verwerkt, met JavaScript af te spelen.
Probleem is echter, dat het me niet lukt om eerst geluid 1 en dan geluid 2 afspeelt, pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="javascript">
function x() 
{
  playSound(1);
  playSound(2);
}
</script>

<a href="#" onMouseOver="x()">

leidt er toe dat bij de mouseOver alleen geluid 2 wordt afgespeeld.

Wie o wie?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het mooiste zou zijn als je op een EMBED iets zou kunnen zetten van onFinish ofzo, maar dat bestaat bij mijn weten niet. Misschien kun je met setTimeOut een playSound(2) kunnen aanroepen na playsound1, maar dat is vrees ik niet erg nauwkeurig...
Da's het enige dat ik kan bedenken (of je moet Flash o.i.d. gaan gebruiken).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je geluiden een vaste lengte hebben, kun je natuurlijk een setTimeout("playSound(2)", 2500) gebruiken (waarbij 2500 de lengte in milliseconden is). Anders zal je misschien moeten checken of er nog een geluid speelt, en zo ja het geluid in een wachtrij zetten?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.