Toon posts:

langzame logitech mx500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik counterstrike speel en ik wil de crosshair een klein beetje verplaatsen, moet ik hiervoor de muis een heel eind slepen. Zo kan ik bijvoorbeeld niet snel van target wisselen, omdat het verplaatsen van een klein stukje zo langzaam gaat.
De pc waarop dit gebeurt is een p4 2.53 met windows xp (geen sp1).
Op de andere pc een p3 500, met dezelfde muis, met w98 heb ik echter geen problemen.
Ik heb drivers gewoon van de cd afgehaald en met andere spellen heb ik nog geen problemen gehad.
De acceleratie staat op beide computers laag en ook de snelheid staat op beide computers gelijk.
Ik heb geprobeerd snelheid te veranderen, maar ook dat werkt niet.
Ook zijn de instelling van half life en counterstrike op beide computers hetzelfde.

Dit moet misschien op het games forum, maar aangezien het op de andere pc wel goed werkt, neem ik aan dat het niet aan cs/hl ligt

[edit]
De pc is nog geen week oud :/
ik merkte het direct toen ik cs ging spelen. direct na de installatie dus :/
ik heb ook nog de muizen omgewisseld om te kijken of het miss aan een kapotte lens lag, lag het niet aan.
Ze zijn op allebei de pc's in de ps/2 poort geplugd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:48 . Reden: extra info ]

Verwijderd

in cs kan je gewoon de sensetivity omhoog zetten of werkt dat ook niet? draai je direct3d of opengl

verder vind ik het persoonlijk prettiger om de acceleratie compleet uit te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
sensitivity in cs veranderen werkt ook niet. draai opengl met gf4mx 440 (ati radeon 9500 pro komt volgende week)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

en heb je de nieuwste mouseware al geprobeerd?

*klik*

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
als't goed is heb ik de laatste versie. mw 9.70, of is er een nieuwere? zal ff op andere pc kijken of dat miss oudere drivers zijn

Verwijderd

zoals je kan zien is de nieuwste 9.75 :)

[edit]
ik heb zelf overigens 9.73 met een dual optical.
eerst had ik altijd problemen onder xp met de acceleratie die niet uit te schakelen was en "muis lag". Bewoog ik mn muis dan kwam de beweging pas een sec. later. Of het aan mn nieuwe hardware of aan de driver ligt durf ik niet te zeggen, maar je zou het wellicht kunnen proberen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nu weinig tijd meer, ik zal morgen updaten en kijken of het dan wel werkt :/

alvast bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
andere pc heeft btw zelfde drivers als deze.
zal morgen nog even de settings doublechecken

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13
probeer es dit te doen als je HL opstart:
-noforcemparms -noforcemaccel

dit zet acceleration uit in XP, moet er ook achter als je accel uitgezet hebt in Windows.

mijn sensi settings:
in windows: 5/11
in cs: 2.5
zowel in cs als in windows geen acceleration en ook geen mousewares ivm 4e muisknop van mn dual optical.
met deze settings draai ik ongeveer 70 graden alsik mn muis 15 cm verplaats.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mouseware installen hoeft niet per se voor betere performance te zorgen, hoor.. :)

Kheb bij alle logitech muizen die ik heb gehad de mouseware NIET geinstalleerd, omdat met die drivers ik t minder fijn vond spelen > kgbruik nu overigens een dual optical en kheb eergister de laatste mouseware nog geprobeerd, maar er ook weer snel afgegooid > Zonder beweegt t allemaal een stuk fijner imo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
mjah, mouseware kloot idd met je games, maar ik had't ergens voor nodig

ik start hl nu op met -noforcemparms -noforcemaccel params, hij werkt nu goed, alleen m'n sens is nu van 1 naar 2.5 gegaan :)

bedankt, zal nog ff wat met sens en m_yaw en m_pitch moeten gaan goochelen :/

Verwijderd

Topicstarter
werkt nu weer perfect, behalve dat m'n settings veranderd zijn
heeft iemand enig idee hoe dit probleem er in de eerste instantie kwam? :/
op de andere pc doet'ie het namelijk perfect met de vorige settings, xp misschien?
Pagina: 1