[Active desktop] Wallpaper kleiner dan desktop

Pagina: 1
Acties:

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:09
Geachte allemaal,

Ik ben wat aan het klooien met Active desktop en heb daar een probleem mee. Ik heb de Tutorial doorgelezen, heb de search gebruikt, maar daar kwam het niet naar voren.
Het volgende is heb probleem: ik heb verscheidene wallpapers met resolutie 1024x768 op een desktop resolutie van 1280x1024 uitvergroot. Nu ik Active Desktop gebruik en een plaatje laad, dan is het plaatje niet ter grootte van mijn desktop. Ik kan nergens een optie "Stretch" of iets dergelijks vinden en de wallpaper kan ik ook niet in 1280x1024 vinden.

Heeft iemand tips en/of hints en/of oplossing(en) voor dit probleem??? _/-\o_

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:06

Sick Nick

Drop the top!

plaatje vergroten naar juiste resolutie is een leuke work-around hiervoor, die had je vast niet zelf kunnen bedenken :+

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:09
Icm Paint is dit niet zo'n geslaagd resultaat... als ik het vergelijk met wat Windows er zelf van bakt als ik de desktop op "stretch" zet en dit plaatje uitvergroten door paint dan zie je echt opeens slecht afgewerkte randen!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Heeft al eens een keer op GoT gestaan en gemaakt door GerbenW (ook een GoTter).. Conversther

[ Voor 16% gewijzigd door danslo op 16-03-2003 23:09 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 14:26

Bergen

Spellingscontroleur

(zitten nog een paar bugs in hoor...)

• danslo
GerbenW schreef op 16 March 2003 @ 23:10:
(zitten nog een paar bugs in hoor...)
Ik heb er geen in kunnen ontdekken dus... :P

Verwijderd

ik gebruik altijd Photoshop 6.0 om images te resizen

• danslo
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 23:49:
ik gebruik altijd Photoshop 6.0 om images te resizen
Kan natuurlijk ook maar Conversther is speciaal voor resizen... Je hebt er dus geen ingebouwde paint optie in ofzo ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 14:26

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja het doel van het hele progje was eigenlijk voor het volgende: ik heb een digicam en als ik een zooi foto's in 1x wil resizen kan dat natuurlijk met een batch opdracht in PS of PSP (maar dat zijn dure proggels) maar ik wil ook graag per opgeslagen bestand aan kunnen geven hoeveel kB hij maximaal mag worden en dat had ik nog nergens gezien. Achteraf wist iemand daar ook wel weer iets voor, maargoed. Zo hebben we overal wel 50 alternatieven voor. Anyway, genoeg "gespamd".

Als ik hier in Win2K m'n desktop op Active zet heb ik nog steeds 3 opties waaronder 'spreiden'. OF je hebt een heel vreemd plaatjeformaat OF er is iets mis met Window bij jou. Daarnaast denk ik trouwens dat dit topic in WOS had gemoeten.

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 17-03-2003 01:16 . Reden: toevoeginkje ]

• danslo
Als je Win2k of XP draait heb ik in ieder geval ook de "spreiden" optie:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scriptweb/spreiden.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door danslo op 17-03-2003 01:50 ]

Pagina: 1