Toon posts:

[Debian/kernel] compilen nieuwe kernel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een kernel gecompiled "the Debian way":

1) Source 2.4.18 geinstald: apt-get install kernel..........+ tar .....
2) in de source directory:
code:
1
2
3
make-kpkg clean
make menuconfig
make-kpkg kernel_image

3) dpkg -i kernel-imagexxxxxxxxxxx.deb
4) lilo.conf aangepast en zowel lilo -t en lilo uitgevoerd
5) reboot waarbij mijn kernel mooi wordt geladen

ik dacht al: yihaa
maar: Niet alle modules die ik nochthans duidelijk meegaf in menuconfig zijn geïnstalleerd.
vb in config file: CONFIG_SMB_FS=y maar kan met modprobe niet laden.
In /lib/modules/2.4.18/kernel/fs geen spoor van de samba.
Ook in mijn config file dat nu in /boot staat staat CONFIG_SMB_FS=y

Andere modules zoals ntfs vormen geen probleem.

Een probleem dat zich bovendien ook voordoet wanneer ik de kernel op de kernel-HOWTO manier bak.

Ziet iemand wat ik verkeerd doe want ik doe echt stap voor stap wat in de handleiding van die op de site van tuDelft staat en hier in topics staat beschreven?

Verwijderd

euh de CONFIG_SMB_FS is niet de samba package dus daemon + client maar bied de mogelijkheid om middels de mount commado een samba share te koppelen/mounten meer dan ook dat niet :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
Ehm, je hebt lilo.conf aangepast zei je? Dat is nou juist het leuke van kernel-package: dat hoeft niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik. Maar wanneer ik een smb wil mounten van mijn laptoppie krijg ik het fout bericht dat smbfs niet in de kernel zit. Heb dat dus ook nodig om op mijn laptoppie te komen.

Is overigens niet enkel met smb module, ook mijn geluidsmodules zijn nergens te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 22:43 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je in /lib/modules al een directory met je kernelversie hebt staan moet je die voordat je de nieuwe kernelpackage installeerd even mv'en naar bijv. /lib/modules/2.4.20.old.

Lees ook ff deze post:
[rml]yeadder in "[ Debian] kernel compileren"[/rml]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
wat is de output van uname -r en welke kernel draaide je hiervoor? Als je een kernel-image installeert met dezelfde kernelversie als welke je draait, is de standaard het ding NIET te installeren, dus als je doorgeenterd hebt, heb je je modules dus NIET geinstalleerd, evt nog eens dat pakket installeren dus.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:12
Umm, ik wil het feestje niet verpesten hoor, maar:
CONFIG_SMB_FS=y
Als je een module zou willen hebben zou daar:
CONFIG_SMB_FS=m
moeten staan. Je kan dus modproben wat je wilt, maar die module bestaat idd niet, omdat je er niet om hebt gevraagd :+

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:25
Misschien zeg ik nu iets doms, maar als je CONFIG_SMB_FS=y hebt gedaan KAN je hem toch niet als module laden met modprobe?
Dan had het moeten zijn CONFIG_SMB_FS=m

Verwijderd

Topicstarter
sebas schreef op 16 March 2003 @ 22:46:
Als je in /lib/modules al een directory met je kernelversie hebt staan moet je die voordat je de nieuwe kernelpackage installeerd even mv'en naar bijv. /lib/modules/2.4.20.old.

Lees ook ff deze post:
[rml]yeadder in "[ Debian] kernel compileren"[/rml]
Er stond nog geen kernel versie 2.4.18 op dus een hernoeming was niet noodzakelijk.

Die post heb ik overigens samen met de handleiding van de TUDelft gevolgd om mijn ding te doen. Moet dus iets anders zijn. Maar wat?

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op 16 maart 2003 @ 22:50:
Umm, ik wil het feestje niet verpesten hoor, maar:
Bedankt om het feestje te verpesten. Kan dus inderdaad mounten. Mijn oprechte verontschuldigingen aan jullie. Volgende keer zal ik wat beter in mijn ogen wrijven.
Pagina: 1