[nocd]Mandrake reported error

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
n00b
Vandaag heb ik een computer gekregen, een hele nette firewall
200 Mhz, AX5t aopen moederboard, savage 4 DX videokaart.

Wil er dus een Mandrake 8.1 firewall van maken, net erop gezet.
Had op dat moment 1 netwerk kaart in het systeem zitten,
besloot om de 2e 10bit kaart er pas na de installatie erin te zetten (hij was al bezig) en even gelijk wat geheugen erbij, betere voeding etc.
Nou was dus geen goed plan. mandrake vond het niet zo leuk dat ik het halve systeem door de war haalde (veel hardware changes)
Alles werkt wel, behalve de CDROM, heb effe gechekked en kan nog wel gewoon booten van de cd, en de BIOS ziet hem ook gewoon.
code:
1
2
3
4
 Could not mount device:
The reported error was:

Mount: I Could not determine the filesystem type, and none was specified

Ik begrijp dat mounten het vaststellen van een schijf is en ik ben ook al bezig met de FAQ (god zij dank)
ik heb al geprobeerd te ünmounten" om daarna weer terug te mounten maar dat commando schijnt niet te werken, ik heb overigens gewoon de mandrake cd erin zitten, dus de filesystem zou wel bekend moeten zijn :+

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Waarom begin je niet even opnieuw? Als je toch pas net geinstalleerd hebt, en je zowat de helft van je hardware hebt vervangen is het misschien makkelijker om alles even schoon opnieuw erop te zetten en kijkenwattiedoet.

Uit je error kan ik niet veel opmaken eigenlijk, het zou zowat duizenden oorzaken kunnen hebben dat er iets niet gemount kan worden, ik weet niet eens wat het is. (Partitie waarop je / staat??)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Dit krijg ik dus bij /mnt/cdrom
heel gek, jah is misschien wel het beste (tis alleen vanaaf alweer te laat :))

Ok ben opnieuw begonnen, als het echt een heel hoop dingen kunnen zijn dan kan ik idd beter opnieuw beginnen

Het staat erop, ik ga nu pitten (morgen krijg ik ook voor het eerst UNIX (linux suse) op school. >:)
Ik vind het allemaal best interresant en ik weet ook wat RTFM betekend, klinkt toch beter als "neem contact op met uw software... etc" nah je weet wel wat ik bedoel.
Ik post wel effe of mijn herinstallatie heeft geholpen!

[ Voor 77% gewijzigd door -Nexus op 16-03-2003 23:11 ]

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Tja Mandrake heeft wel vaker last dat die hardware "kwijt" raakt, meestal kan je met symlinks de boel wel weer herstellen. Je probeerde waarschijnlijk een apparaat die er niet is te mounten en dat gaat natuurlijk niet.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
The_Wounded schreef op 17 March 2003 @ 15:33:
Tja Mandrake heeft wel vaker last dat die hardware "kwijt" raakt, meestal kan je met symlinks de boel wel weer herstellen. Je probeerde waarschijnlijk een apparaat die er niet is te mounten en dat gaat natuurlijk niet.
"kwijt"? echt waar? Ik weet niet meer wat nou precies het probleem was, volgens mij lag het aanmij :)

Heb 1e SUSE les gehad B) en heb een kopie van 8.0 mogen maken van de docent heb dit weekend (eerst met GUI, vrijdag en zaterdag) vanalles zitten proberen. en heb vandaag een minimal install gedaan, en heb nu een volwaardige vuurmuur in mijn kamer staan... missie voltooid :)

(nou nog netop remote control erop) maar dat ga ik eerst aan mijn leraar vragen :D