Toon posts:

Remote control via internet met ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt 8)7 maar werdt er niet veel wijzer van...

Ik gebruik al een tijd Remote Administrator 2.1 voor het lokale netwerk, en het bevalt perfect!! _/-\o_ Nu zou ik graag willen dat ik vanaf een andere plek ook m'n systeem thuis kan bereiken met iets van een desktop controller ofzow... Zo'n soort optie die er in win 2k ook zit... Nu draai ik zelf ME en zou liever niet over willen stappen. Ik ben wel de naam van een proggie nmlk "pcanywhere" 10.5 tegen gekomen, maar dies lastig te vinden en weet niet of die hetgene brengt wat ik zoek ( een remote controller in feite )

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Radmin doet het ook gewoon over internet hoor... Of begrijp ik hier iets niet.

Firmpete on Aerie Peak

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Remote Administrator kun je inderdaad gewoon gebruiken via internet. Ik snap het probleem niet :?

Twitter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, gewoon een poortmappen en het werkt ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Winvnc, radmin zijn genoeg progsels te verzinne die over internet en lan kunnen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Dan mis ik hiero ff iets... Radmin over het Internet? Hoe dan?

• FirmPete
  • Niet online
In radmin je internet ip adres typen.

Als je een router heb moet je poort 4899 door sturen naar het ipnr van één machine met radmin erop.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

tweakduke schreef op 16 March 2003 @ 23:00:
Winvnc, radmin zijn genoeg progsels te verzinne die over internet en lan kunnen.
Over internet? de programma's zijn niet echt veilig.. Als je over internet dat wilt gaan doen kun je beter VPN gaan draaien zodat je veilig binnen een lan kunt vnc'en.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 23:49:
[...]

Over internet? de programma's zijn niet echt veilig.. Als je over internet dat wilt gaan doen kun je beter VPN gaan draaien zodat je veilig binnen een lan kunt vnc'en.
Niet veilig? Zolang je een niet te makkelijk password hebt en niet overal je ip rondstrooit is er niks aan de hand hoor.

Tevens heb je de optie om alleen vanaf bepaalde ip adressen te allowen en je kunt radmin op een andere poort laten draaien. Dus zo onveilig vind ik het niet. :)

Twitter

• FirmPete
  • Niet online
programma's zijn niet echt veilig
En waar baseer je dat op?

Een VPN opzetten om vanaf je werk ff thuis iets te doen o.i.d. is op z'n zachtst gezegd omslachtig te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door FirmPete op 16-03-2003 23:53 ]

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1