Toon posts:

[Tool] CPU Sharing over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MedeTweakers ...

Ik ben opzoek naar een tool wat de idle tijd van CPUs gebruikt om berekeningen uit te voeren.

Het klinkt heel wazig misschien, maar dit is ongeveer de opzet:
Ik ben bezig om diverse films naar DVD om te zetten, hiervoor heb ik een zwaar leuk tool: Ulead DVD MovieFactory 2

Het enige probleem waar ik tegenaanloop is:
Een DVD bouwen duurt pakweg 5 dagen non-stop calculeren.
Opzig niet zo'n ramp, zei het niet dat het tool niet geleerd is om braaf met de processorkracht om te gaan, en gewoon ff lekker 100% load neemt. Gevolg: ik kan niet eens meer IRCen!!!

Nu ben ik opzoek naar een soort tool, alla RC5, dat koeie project, Seti@Home etc.
Dat tool moet dan de 'idle rekenkracht' van de clients gebruiken om op de server de totale berekening wat sneller te laten verlopen... CPU sharing lijkt mij een mooi woord hiervoor :)

Het gaat dus om een vrij specifiek tool, wat NIET op linux draait ... ik had al wat lopen zoeken op de forums en internet, en genoeg linux tools tegengekomen. maar die kunnen mij dus niet helpen.
De client PCs zijn ook allemaal Windows 2000 / Windows 2000 AS
De server had ik een Windows 2000 in gedachte, dit moet dan een PII400 worden.

Waarom doe je het niet alleen op die PII400 dan? ... nou ... dan duurt het pakweg 3 weken per DVD. en daar zit ik niet echt op te wachten :)

1: Bestaat er zo'n tool wat ik hierboven in veel te veel woorden omschrijf?
2: nee? Andere oplossingen mogelijk ??

Bij voorbaat mij dank.

Greetz

Zilverdael

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Volgens mij bestaat een cpu sharing tool niet. De door jou genoemde koeien werken in principe gewoon stand-alone alleen datgene wat ze dienen te bereken halen ze centraal ergens weg. Ditzelfde principe moet ook kunnen voor DVD-brouwerij maar dan moet jouw software dat ondersteunen, wat dat ulead ding blijkbaar niet doet. Een pakket als Premiere ondersteunt het wel, maar of die ook DVD's kan maken weet ik niet...

Oh ja, aanhef en afsluiting zoals je nederlands leraar je heeft geleerd zijn op dit forum overigens niet nodig als tweakers onder elkaar zijnde...

[ Voor 16% gewijzigd door Marten op 16-03-2003 22:06 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, zet je DVDmaakprogje gewoon op idle? Dat is alles.
Die PII 400 gewoon laten zitten ;)

[edit]Dus gewoon in taskmanager --> rechtsklik op process --> priority = low oid

[ Voor 32% gewijzigd door IceStorm op 16-03-2003 22:14 ]