Toon posts:

[Speedtouch] Wegvallende ADSL lijn*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van het FastADSL pakket van XS4All icm een Alcatel SpeedTouch 510i Router/Modem. Op het modem zit een 4 poort switch ingebouwd waarop ik een Linux Redhat 7.3 server draai.

In de configuratie van het modem heb ik mijn server geconfigureerd als openstaande server (NAT). Dus alle poorten worden naar deze machine doorgestuurd. (Dit even omdat losse NAT rules niet wilde werken.)

Nu ik op afstand probeer gebruik te maken van SSH naar deze server knalt elke paar minuten mijn verbinding eruit. Dit duurt dat slechts een paar seconden en dan is de verbinding weer in orde.

Als ik het publieke ipadres ping dan blijft hij gewoon bereikbaar maar welke sessie ik ook probeer SSH, FTP etc .. De verbinding blijft telkens een paar seconden uitvallen. Wie kan mij vertellen wat er hier fout gaat ?

De apparatuur is slechts enkele dagen oud en alles is gewoon met de meegeleverde spullen aangesloten.

Verwijderd

Dit heb ik dus ook.
Met search ben ik hier gekomen: ADSL-verbinding -> spontaan wegvallen

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
heb je dat ssh port (geloof 23) ook gepoort mapt naar die server van je?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Titel even ontcapt.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke modelnummer heb je? (Zeg dan niet 510 maar het nummer onderop je speedtouch beginnend met 3EC of DSL. Welke firmware draait erop?

Je zegt dat je spul enkele dagen oud is
Neem aan dat het door KPN geleverd =
Als je het dan niet modem DSLGx623MP( je hebt toch ISDN 4 porter?)
Zou ik er wel 1 uit die reeks eisen want die zijn verbeterd!
Werk(en) echt noob(s) in KPN distributie Centrum te Leidschendam,
offtopic:
Ik wacht namelijk noch steeds op orginele speedtouch cd die in R4.2 pakket hoord te zitten van de Speedtouch die ze eruit hebben gehaald om geen verwarring bij KPN klanten te veroorzaken. Niet wetende dat ze dan Dr. Speedtouch Diagnostics niet mee leveren aan de klanten 8)7
Sturen ze me bovendien elke keer "verkeerde handleiding + cd-rom van kpn zelf toe" betreffende KPN artikel code oude R2.0 handleiding 84-4018 + oude R2.0 cd-rom 84-4019. Weet helaas nieuwe artikel code van handleiding maar weet wel dat hij hier te downloaden valt http://www.kpnadsl.nl/sup...SL_gawmultipcR42_high.pdf helaas de cd dus weer niet die KPN zelf meeleverd maar hebbie ook niet nodig tegenwoordig meer. Zitten voorgebakken templates in 4.2.3.0.0 die je zo kunt in stellen via de easy setup
Bovendien staat in die handleiding ook weer fouten in, want de nieuwe speedtouch heeft niet eens een 10 / 100 mbit controle lampje...
Dat brengt juist verwarring onder de nietwetende KPN klanten ipv de orginele speedtouch cd eruit te laten. Lees hier maar verder over mijn bevindingen + de rest van het topic staat echt veel bijna alles van die Thomson Speedtouch 510 series lSltAlKeR in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"

[ Voor 86% gewijzigd door lSltAlKeR op 12-04-2004 22:54 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Mijn ftp werkt nu weer aardig door een programma: Stay Connected.
Bij de configuratie daarvan heb ik bij ISP de interval op 1 seconden gezet, de ftp doet het nu bij mij de hele nacht door. :p

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hebben jullie wel de laatste firmware?

Verwijderd

Jah ik wel.
Pagina: 1