Verwijderd

Topicstarter
NA aandachtig jullie FAQ en andere dingen te hebben doorgelezen ben ik op 2 digitale fotocameratjes blijven steken.
Dit zijn de sony dsc-p20 Afbeeldingslocatie: http://www.dcam.ru/upimg/Sony-DSC-P20-205.gif
en de dsc-u10Afbeeldingslocatie: http://www.cafeduweb.com/nuke/images/articles/sony-dsc-u10.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.dcam.ru/upimg/Sony-DSC-U10-217.jpg

Deze zijn dus overgebleven nadat ik de Fuji FinePix A201, HP PhotoSmart 612 en nog wat andere camera had weggestreept. Meeste omdat ze geen mooi uiterlijk hadden/te duur (onder de 200 euro moet)/geen filmpjes konden maken.
de p20
123 x 62 x 46 mm
Digital zoom Yes, 3 x stepless
Movie Clips Yes, MPEG EX (160x112 or 320x240 @ 8fps length limited only by available storage media - 45 mins on 64MB) no audio

dikke plus wat mij betreft is dus de filmpjes op kunnen nemen.

offfffff
de u10
85 x 48 x 29 mm
Digital zoom No
Movie Clips MPEG EX 160x112 in 15sec clips, no audio

dikke plus wat mij betreft is dus het formaat, ontzettend klein.

de kwaliteit van beide camera's is goed (1,3 mp) en voor mij is de camera bedoeld voor het zogenaamde point and shoot. Dus geen interesse voor dikke toeters die je erop kunt schroeven maar ik kan er dus niet uitkomen. Graag jullie voordelen/nadelen/ervaringen met deze digicams.
En is dat niet kunnen zoomen nou een handycap bij een camera??

Kijk op http://www.steves-digicams.com voor reviews

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 21:59 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 21:08:
NA aandachtig jullie FAQ en andere dingen te hebben doorgelezen ben ik op 2 digitale fotocameratjes blijven steken.
Dit zijn de sony dsc-p20 [afbeelding]
en de dsc-u10[afbeelding]
Deze zijn dus overgebleven nadat ik de Fuji FinePix A201, HP PhotoSmart 612 en nog wat andere camera had weggestreept. Meeste omdat ze geen mooi uiterlijk hadden/te duur (onder de 200 euro moet)/geen filmpjes konden maken.
de p20
123 x 62 x 46 mm
Digital zoom Yes, 3 x stepless
Movie Clips Yes, MPEG EX (160x112 or 320x240 @ 8fps length limited only by available storage media - 45 mins on 64MB) no audio

offfffff
de u10
85 x 48 x 29 mm
Digital zoom No
Movie Clips MPEG EX 160x112 in 15sec clips, no audio

de kwaliteit van beide camera's is goed (1,3 mp) en voor mij is de camera bedoeld voor het zogenaamde point and shoot. Dus geen interesse voor dikke toeters die je erop kunt schroeven maar ik kan er dus niet uitkomen. Graag jullie voordelen/nadelen/ervaringen met deze digicams.
En is dat niet kunnen zoomen nou een handycap bij een camera??
Beide camera's hebben geen zoom en 8 fps is echt heel weinig hoor... 15 fps is zelfs nog schokkerig, en dan nog zonder geluid.

Het LCd van de U10- is miniscuul. En met sony zit je ook vast aan hun o zo leuke memory sticks.

IK weet niet hoeveel fps de Canon powershot A100 heeft, maar ik zou die in ieder geval wel prefereren, heeft nog gewoon goedkoop/standaard CompactFlash geheugen ook.

Of als je echt filmpjes van een redelijke kwaliteit wilt maar toch een beperkt budget hebt ga eens op zoek naar een tweedehands camera.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Ik geloof dat je link naar dpreview.com het niet zo goed doet.

Het lijkt me verschillend van persoon-tot-persoon of je de zoom-optie mist op een camera. Ik zou zelf niet meer zonder kunnen, maar voordat ik een digicam had, had ik nooit een zoom-optie en die heb ik toen ook nooit gemist.

Ben je van plan om de foto's af te laten drukken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik op vakantie ga zal ik wel de foto's laten afdrukken. Ik neem aan dan de 1,3 mp kwaliteit daar voldoende voor is?

offtopic:
mn linkie was idd niet echt super ;)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
1 megapixel is wel erg magertjes hoor! Bovendien is die U10 zo klein dat je echt compromisen moet doen tov kwaliteit. Afdrukken op 10x15 is wel mogelijk, maar echt super wordt het niet.

Ik zou eens gaan kijken naar de A200, die kan je voor 190 euro gewoon in Nederland kopen; die U10 van onder de 200 moet je wel uit Luxemburg halen. Maar ja, wel iets groter...... Als je toch uit luxemburg laat halen, zou ik 30 euro meer uitgeven en een Nikon CP 2000 halen, die heeft tenminste zoom en veeeeel betere opnamekwaliteit.

En je zit met Sony nog met die uber-dure memorysticks.

• Mark_V
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 21:57:
ja als ik op vakantie ga zal ik wel de foto's laten afdrukken. Ik neem aan dan de 1,3 mp kwaliteit daar voldoende voor is?

offtopic:
mn linkie was idd niet echt super ;)
1.3 mpix is NET genoeg voor 10x15 afdrukken, maar als je dan ook nog eens een ini-mini cameratje hebt wordt het echt niet mooi. Een GOEDE 1.3mpix, zoals de Powershot A30, is daarentegen wel voldoende.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

wat dacht je van de Nikon 2000?
qua prijs ongeveer gelijk, maar wel 2mp foto's met veel betere kwaliteit...

de camera's die je ons laat zien maken in verhouding net iets betere foto's dan een 2mp of 3mp Trust camera en dat wil je denk ik niet :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mooody op 17-03-2003 10:03 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ik heb zelf de U-10, ben er heel erg over te spreken. De foto's die je er mee maakt zijn echt goed af te drukken op 10x15 dat is geen enkel probleem. En qua formaat is deze cam ideaal je kan hem echt overal mee naar toe nemen ( discotheken, concerten, kroegen ).

Verwijderd

fujifilm = fijn

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien is die U10 zo klein dat je echt compromisen moet doen tov kwaliteit.
ik heb zelf de U-10, ben er heel erg over te spreken. De foto's die je er mee maakt zijn echt goed af te drukken op 10x15 dat is geen enkel probleem. En qua formaat is deze cam ideaal je kan hem echt overal mee naar toe nemen ( discotheken, concerten, kroegen ).
ik ga dus toch maar mee met de mening van degene die hem al heeft. Hij heeft er denk ik ervaring mee terwijl de andere dat dus niet hebben. Maar volgens mij is die sony het enigste cameratje rond die prijsklasse met zo'n klein formaat. toch..?

En hoe zit het met dat kleine displaytje op de u-10? Last van of is het gewoon goed te doen...?
En de zoomfunctie die er niet op zit stoort ook niet? En hoe zit dat met het filmpjes maken. Zijn ze gewoon goed te bekijken of is het echt storend met de fps.
:9 Eventueel gemaakt filmpje zou top zijn om even ergens op internet te zetten, ben benieuwd :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 15:50 . Reden: vraagje vergeten :) ]

Verwijderd

die u10 is echt perfect voor uitgaan, je kan op het schermpje echter alleen zien of iedereen eropstaat, nie echt of t goed gelukt is

• Mark_V
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:45:
[...]

[...]

ik ga dus toch maar mee met de mening van degene die hem al heeft. Hij heeft er denk ik ervaring mee terwijl de andere dat dus niet hebben. Maar volgens mij is die sony het enigste cameratje rond die prijsklasse met zo'n klein formaat. toch..?

En hoe zit het met dat kleine displaytje op de u-10? Last van of is het gewoon goed te doen...?
En de zoomfunctie die er niet op zit stoort ook niet? En hoe zit dat met het filmpjes maken. Zijn ze gewoon goed te bekijken of is het echt storend met de fps.
:9 Eventueel gemaakt filmpje zou top zijn om even ergens op internet te zetten, ben benieuwd :9
Kijk, het zit zo, tuurlijk komen er best aardige plaatjes uit, maar vergelijk je ze met een A200 blijf je NERGENS. 2x zo weinig pixels, priegelig weinig lichtsterk lensje. Ik heb dat ding weleens in mijn hand gehad en fotos gezien, maar een simpele Finepix 1300 outperformt hem.

Maar in 1 ding is hij natuurlijk onovertroffen, hij is zo heerlijk klein. Het is dat ik zo arm ben, anders had ik hem (althans, de u20) allang gekocht om gewoon altijd in mijn zak te houden, veel beter dan die brakke dingen die tegenwoordig in phones ingebouwd zitten.

Dus het is voor jou de vraag: hoe belangrijk vind je dat kleine aan die U10. Ik ging ervanuit dat dat wel meeviel, aangezien je die andere sony ook meenam, en dat is een normal-size-cam.

Conclusie: Koop dus iig niet die sony p-geval, maar koop een A200 als je mooie fotos wil maken of een U10 als je hem altijd in je zak wil stoppen. Oh ja, en die U10 moet je natuurlijk voor die 200 euro wel uit luxemburg halen, dus 20 euro verzendkosten en met creditcard betalen. Bovendien is topvision nou niet echt een topzaak qua service.

Maar mijn advies zou zijn: spaar even door voor een CP 2000, zoals moooooooody en ik al eerder zeiden
Pagina: 1