Canon Powershot A200 ervarinkjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit erover te denken om deze te kopen, aangezien ie maar iets van é180 is. Ik maak simpele foto's, en koop nu altijd zo'n wegwerpding van de Hema, met flits uiteraard :) Vooral leuk voor de vakantie of dagjes weg, meer ga ik er niet mee doen. En uitgaan, dat wel, dus hij moet in donkere omgevingen goed foto's kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb er niks over kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het is gewoon een goede camera waarmee je goed op 10x15cm kan afdrukken. Bovendien is hij erg gebruikersvriendelijk en voor 40 euro heb je 128 MB flashgeheugen erbij. En tot slot nog 1800mAh batterijen erbij (is wel vereiste, anders betaal je je blauw aan duracells), die heb je voor 7 euro per 4 bij de kijkshop. Dan heb je voor onder de 250 euro een goede camera, maar met 1 nadeel, GEEN ZOOM.

Als je dat wel wil gaan gebruiken, kan je naar een goedkope HP kijken (maar de beeldkwaliteit van dat ding is gewoon minder) of naar de Coolpix 2000. Eventueel kan je ook wachten op de A300, die zou over 2 weken uit moeten komen voor ongeveer dezelfde prijs als de A200. Voordeel is dat hij 3 megapixel is, zodat je weer de digitale zoom zou kunnen gaan gebruiken (wat bij de A200 niet echt aan te raden is, je houdt weinig pixels over). Maar Canon kennende zal dat wel weer heel erg gaan uitlopen.....

Bij low-light condities is de a200 niet echt top, maar er zijn maar weinig cams in die klasse die daar goede resultaten neerzetten.

Hier kan je trouwens een leuke review lezen:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a200.html

[ Voor 7% gewijzigd door Mark_V op 16-03-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Search al gevonden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je niet leest hoef je ook niks neer te zetten!

Maar met de reactie van Lucas ben ik erg blij, ik ga die review zeker lezen, had al wat dingen over die A200 op got en andere sites gelezen, maar nog geen 'echte' review. En dat low-light, tja, ligt eraan hoe slecht, maar ik zie 't wel... En wat je zegt: ik wacht dan sowieso wel even op de A300. Zoomen ben ik niet echt van plan, maar een nieuwe generatie is toch meestal wat geavanceerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

dog4life schreef op 16 March 2003 @ 23:12:
Als je niet leest hoef je ook niks neer te zetten!
Ga jij eens een FAQ lezen ofzo. Als op een forum al honderd keer is beschreven hoe je een lamp aan moet zetten, dan is het een beetje dom als iemand voor de 101e keer komt vragen hoe het moet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mja, dit gaat nergens meer over.. lees even de FAQ en bekijk de reviewsites. Ook met de search is genoeg over deze cam te vinden.
Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.