Toon posts:

viritual dub troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal

ik wil graag omdat the ring SVCD.mpeg niet op een cd past (= 782mb) de film in stukjes choppen. Op aanraden van iemand zou ik daarvoor vir.dub moeten gebruiken.

De handleiding staat op internet dus da's het probleem niet.

Nu krijg ik uiteraard weer foutmeldingen die ik niet kan plaatsen, zie hieronder
zegt dit jullie iets?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hardenberg/markie.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hardenberg/markie2.JPG

Ik maak er zelf uit op dat het programma denkt dat de video (nog) niet compleet is. tis dus wel zo.

Zou het kunnen zijn dat de film via xvid wordt gedraaid en daarom niet werkt? ik zou niet weten hoe ik dit moet checken overigens

Avi chop ook al geprobeerd, werkt ook niet

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Als je hem als SVCD brandt, met bijv nero, past ie gewoon op een 80mins/700 mb cdr. Mocht je hem om 1 of andere reden toch willen cutten kan je het best tmpgenc gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Wits op 16-03-2003 20:42 ]

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
The Ring.mpeg past wel op een CD. Importeer maar eens in Nero. Je zult zien dat zelfs mpeg files van 850MB op een 700 MB cd passen.

w00t

Verwijderd

Allereerst gaan xvid en mpg natuurlijk niet samen. Als het een xvid film zou zijn dan is het een .avi.

Je zou kunnen proberen TMPGenc te downen, dan bij File naar MPEG Tools en dan tabblad merge & cut.

Ingaand op de reacties hierboven:
Bij een VCD film, moet je werkelijk uitgaan van het aantal minuten. op een 80 minuten cd kan dus een film van 80 minuten.

Heb je echter een SVCD film, dan werkt het weer met bytes. En ligt het er net aan, hoeveel data er in per seconde wordt gebruikt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb 700mb cd's heb nog met overburn geprobeerd maar dat haalt niks uit

en als reactie op de reacties hierboven: het past dus niet :+
hoe kan ik die video dan splitten B)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen alles is gefixt. ik heb idd met Nero in de wizzard aangegeven dat ik een videobestand wil gaan branden en ineens werd ie 700 mb. Ik kan em dus gewoon fikken

ik moet em alleen afspelen met windvd. naja so be it..
jullie iig bedankt voor de reply's
deze mag wat mij betreft dan op slot!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
En als je nog eens een film tegenkomt van 870 MB of ik heb er zelf ooit 1 van 900 mb gehad, altijd eerst proberen met nero, voordat je zelfs 90min cd's gaat kopen net als mijn buurman.

Had ie 2 spindels van 100 90min cd's gekocht voor dit probleem :X .

w00t

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

SVCD wordt in een ander formaat gebrandt als normale audio CD's. De film van de topicstarter is geen DivX of Xvid, maar een SVCD.

80 minuten audio staat gelijk aan ongeveer 737 MB, en toch past het op een 700 MB CD.
Zo kan je ook bij (S)VCD's grotere bestanden kwijt omdat de 700 MB grens hier niet geldt.

Een gast die ik ken brandt bestanden van 737.000.000 bytes (let op) ook altijd op 90 minuten CD;s.
Dan hou je precies 10 minuten over, toevallig he ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1