Toon posts:

Windows98 ziet USB ethernet adapter als USB root hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort internet via de kabel. Om dit werkend te krijgen moet ik een USB ethernet adapter installeren (want we hebben geen netwerkkaart). Wanneer ik dit wil doen herkent windows een onbekend apparaat, dit lijkt me goed, dan denkt windows dat het een USB root hub is. Volgens mij is dit niet goed, het is namelijk een USB ethernet adapter. Wanneer windows dan verder wil met het installeren van de drivers wordt het beeld zwart en kan ik niks meer.

Ik heb de indruk gekregen dat windows de driver van de ethernet adapter heeft overgeschreven met de adapter van de USB root hub.

Heeft iemand dit ook eens gehad of weet iemand de oplossing?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Makkelijkste oplossing: schaf een echte netwerkkaart aan. Niet alleen zal dit probleem dan uitblijven, maar je hebt bovendien een usb poort vrij en een snellere verbinding mocht je hem via een router ook in een lokaal netwerk willen hangen.

Deze zijn er al vanaf 10 euro of zo (10/100Mpbs), en het inbouwen is echt niet moeilijk.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
IceManX schreef op 16 maart 2003 @ 20:40:
Makkelijkste oplossing: schaf een echte netwerkkaart aan. Niet alleen zal dit probleem dan uitblijven, maar je hebt bovendien een usb poort vrij en een snellere verbinding mocht je hem via een router ook in een lokaal netwerk willen hangen.

Deze zijn er al vanaf 10 euro of zo (10/100Mpbs), en het inbouwen is echt niet moeilijk.
Sterker nog, ze zijn er al vanaf 6 euro:
pricewatch: Realtek NIC01 (100Mbps, RJ-45, PCI)

Maar om antwoord te geven op je vraag: waarschijnlijk heb je het modem van je provider gekregen: zat daar geen CD bij of zo? Zo nee, bel dan eens met de help-desk: daar is die voor ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me