Toon posts:

[The Sims] Crash tijdens laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee huilende zusjes naast me staan, ik hoop dat jullie met mij meeleven :) Bij het laden van The Sims op hun nieuwe pc, crasht het gewoon en gaat het terug naar windows xp. Ze hadden hiervòòr ook een pc, waarop The Sims normaal draaide met dezelfde cd.

Ze hebben allebei hetzelfde, een week oude systeem, namelijk:

MSI KT3V
AMD XP 2000+
256 MB pc2700 RAM
GeForce2 mx400 64 mb (meer verdienen ze niet ;))
40 Gb Maxtor 7200 rpm
Draaiende op Windows XP in NTFS Format.

Ik dacht zelf dat dit laatste wel eens het probleem kon zijn. Draait The Sims wel eens onder een NTFS bestandssysteem of moet het perse onder FAT(32)?

Dat hun pc hierdoor moest worden formatteren waren ze nog niet zo blij mee, dus ik vraag eerst naar jullie advies/ervaring.

Kan het nog wat anders zijn dat The Sims crasht tijdens het laden?

/Edit: sorry, hij had in SPV gemoeten 8)7 :tidE\

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:18 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:18
dit had beter in SPV gepost kunnen worden :)

heb je trouwens de search gebruikt?
meende mij iets van bij te staan van het steeds crashen van de Sims
zal ff kijken of ik een linkje kan opduikelen :)

aan NTFS zou het niet moeten liggen

[edit]
lijkt dit erop :?
[rml][ The Sims Deluxe]na laden bureablad[/rml]

of deze:
[rml][ THE SIMS] vernedering...[/rml]

nog een:
Sims: Vacation & Hot Date not working!!

[ Voor 45% gewijzigd door Crash op 16-03-2003 20:23 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Move ;)

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 16 March 2003 @ 20:19:
dit had beter in SPV gepost kunnen worden :)

heb je trouwens de search gebruikt?
meende mij iets van bij te staan van het steeds crashen van de Sims
zal ff kijken of ik een linkje kan opduikelen :)

aan NTFS zou het niet moeten liggen
Er waren inderdaad al verscheidene topics over geweest, maar daarbij stond niet dit probleem. Wel crashes in de game zelf, maar niet tijdens het laden.
Uiteraard heb ik de search gebruikt, maar dat lijkt me zo voor de hand liggend dat ik het niet hoef te noemen, toch?

Sorry, ik zie het al.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:23 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik heb dit ook gehad allemaal dingen gedaan en het is heel simpel

norton antivirus uitzetten :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

De XP 2000 is wel overkill voor een Sims/MSN/CU2 PC :P
Aan NTFS loigt het idd zeker niet...

Google vind ook niets...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op 16 maart 2003 @ 20:23:
ik heb dit ook gehad allemaal dingen gedaan en het is heel simpel

norton antivirus uitzetten :)
Dat is het niet, want op hun oude pc's hadden ze ook NAV2003 staan en daarop draaide het spel goed.

Ik heb even gezocht naar updates/patches op 'The Sims site', maar er is naar mijn weten niets beschikbaar voor Windows XP.
Ook heb ik het geweldige topic van ItSnows doorgenomen, maar zonder resultaat.

Het ligt overigens niet aan het systeem (dus de hardware (misschien flashen ofzo) maar aan windows XP), want ik heb het ook op mijn systeem (zie signature) gezet. Daarop werkte The Sims dus ook niet.

Verwijderd

Misschien... Legt het aan je directX versie.
Heeft bij mij ook heel wat probs veroorzaakt met verscheidene spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 18:36:
Misschien... Legt het aan je directX versie.
Heeft bij mij ook heel wat probs veroorzaakt met verscheidene spellen.
DirectX 9 moet tog goed genoeg zijn :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 19:29:
[...]

DirectX 9 moet tog goed genoeg zijn :P
Dat is het misschien juist, ik heb dus een zooi spellen gehad die het met directx 9 niet deden en met nummertje 8(.1) wel. Probeer dat eens.
Ohja, succes met het deinstalleren van nummer 9 :P schijnt erg lastig te zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 12:49:
[...]

Dat is het misschien juist, ik heb dus een zooi spellen gehad die het met directx 9 niet deden en met nummertje 8(.1) wel. Probeer dat eens.
Ohja, succes met het deinstalleren van nummer 9 :P schijnt erg lastig te zijn ;)
Maar heeft Windows XP 8(.1) niet standaard? Want daaronder heeft ie ook al geprobeerd te draaien.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Ga na de crash eens kijken in je systeemlogboek/eventviewer.

(start > run > eventvwr.msc)

Onder applications zie je nu op het tijdstip dat het spel crashte een melding. Dit kan een 'information' of een 'error' berichtje zijn. In beide gevallen (er kunnen ook meerdere berichten per foutmelding zijn, dus let even op het tijdstip) - copy/paste ze hier even. Je kunt zelf alvast verder zoeken op www.eventid.net en support.microsoft.com (gebruik bij de eerste het eventid nummer en bij de tweede de naam van de module (bv winlogon) en het crashende element (explorer.exe, sims.exe, etc). eventid.net zal ook informatie verstrekken over zoektermen en eventueel knowledgebase artikelen meegeven, die je vervolgens bij ms kan opzoeken.

Ik verwacht er niet al te veel problemen van, maar je kunt eens op directx problemen tsjekken door dxdiag in te tikken bij start en uitvoeren.

Ga ook nog eens bij windowsupdate.com langs. Ik neem aan dat je al de nieuwste whql detonater drivers hebt geinstalleerd voor je videokaart?

Nog steeds niets? loop eens langs msinfo32 (wederom start/run) en loop je systeembestanden eens na. Onder tools kun je nog wat meer nuttige programmonderdelen vinden om je te helpen.

[<g> dat zinloze geblaat over directx :/ ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Virtueel geheugen misschien?? Ik weet nog wel dat ik de sims 3x gereinstalled heb (had toen een familie met 2 mensen, beiden hoogste rang in hun job :(), bleek dat het virtueel geheugen niet goed stond ingesteld...
Aan NTFS ligt het op zeker niet, ik draai het hier ook op NTFS.
Pagina: 1