Ik heb een Aopen AX3SPro (http://www.aopen.nl/products/mb/AX3SPro.htm) met daarop een Intel 815E chipset met Onboard Graphics Controller (ik geloof dat intel dit exuus voor een beeldcontroller zo noemt). Eigenlijk valt het ding wel mee, kan er simcity 4 mee spelen, mijn TV kaart gebruiken en Divx, Xvid en MPEG video's kijken en meer hoef ik ook niet te doen met die PC. Maar er is iets vervelend, en het gebeurt zonder enige duidelijke aanleiding: mijn monitor springt in standby en wordt niet meer wakker? Het ligt niet aan de monitor want die heb ik ook op mijn andere PC's gehad (17" Scott monitor). Het moederbord is lange tijd gebruikt in een servertje, die server had geen monitor maar het geeft wel aan dat als de monitor in standby staat het systeem doorloopt, of dat dit alleen gebeurt wanneer men windows gebruikt (het was een linux server).
Ik gebruik de nieuwste drivers van Intel voor mijn Chipset en Graphics Controller, dit op Windows 2000 professional SP3.
Ik had ook nog een ander vraagje, kan ik een Radeon 9500pro (van Hercules) op dit mobo proppen tot ik mijn Athlon XP systeem heb?
Ik gebruik de nieuwste drivers van Intel voor mijn Chipset en Graphics Controller, dit op Windows 2000 professional SP3.
Ik had ook nog een ander vraagje, kan ik een Radeon 9500pro (van Hercules) op dit mobo proppen tot ik mijn Athlon XP systeem heb?