Toon posts:

[Intel 815E] Monitor gaat random in standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen AX3SPro (http://www.aopen.nl/products/mb/AX3SPro.htm) met daarop een Intel 815E chipset met Onboard Graphics Controller (ik geloof dat intel dit exuus voor een beeldcontroller zo noemt). Eigenlijk valt het ding wel mee, kan er simcity 4 mee spelen, mijn TV kaart gebruiken en Divx, Xvid en MPEG video's kijken en meer hoef ik ook niet te doen met die PC. Maar er is iets vervelend, en het gebeurt zonder enige duidelijke aanleiding: mijn monitor springt in standby en wordt niet meer wakker? Het ligt niet aan de monitor want die heb ik ook op mijn andere PC's gehad (17" Scott monitor). Het moederbord is lange tijd gebruikt in een servertje, die server had geen monitor maar het geeft wel aan dat als de monitor in standby staat het systeem doorloopt, of dat dit alleen gebeurt wanneer men windows gebruikt (het was een linux server).

Ik gebruik de nieuwste drivers van Intel voor mijn Chipset en Graphics Controller, dit op Windows 2000 professional SP3.

Ik had ook nog een ander vraagje, kan ik een Radeon 9500pro (van Hercules) op dit mobo proppen tot ik mijn Athlon XP systeem heb?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er als je andere drivers gebruikt (minder nieuwe dus)?

En voor vraag 2: Ligt eraan of je moederbord een los AGP-slot heeft. Als dat zo is moet het geen probleem zijn :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Meestal ligt aan de bios. Ik heb het Micro ATX moederbord model voor € 5 op de kop getikt maar bij mij doet die de standby perfect, maar bij sommige AGP kaarten mag die nog wel problemen hebben. Maar in de bios heb ik alles opnieuw ingesteld en sindsdien doet het wel goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Intel heeft sinds topic start nog geen nieuwe drivers uitgebracht, ik word er gek van jongens, is er sprake van kapotte hardware?
Pollewob schreef op 16 March 2003 @ 21:28:
Wat gebeurd er als je andere drivers gebruikt (minder nieuwe dus)?

En voor vraag 2: Ligt eraan of je moederbord een los AGP-slot heeft. Als dat zo is moet het geen probleem zijn :)
Er is een los AGP slot, maar heb geen AGP kaartjes liggen. Minder nieuwe drivers kan ik niet vinden. (i815 graphics drivers)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 02:30 ]

Verwijderd

Hier draait een Hercules Radeon 8500LE perfect in mijn AX3SPro moederbord.

Ik veronderstel dat een 9500 ook geen problemen zou mogen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 02:36:
Hier draait een Hercules Radeon 8500LE perfect in mijn AX3SPro moederbord.

Ik veronderstel dat een 9500 ook geen problemen zou mogen geven.
Hmja, maar de onboard graphics ff wel :(

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
Die onboard kun je bij de i815 gewoon disablen ;)

tip, stop er gewoon een agp/pci kaartje in, whatever zodat je geheugen niet gedeeld word met de onboard videokaart (dit scheelt nogal in prestatie)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ schreef op 26 April 2003 @ 02:50:
Die onboard kun je bij de i815 gewoon disablen ;)

tip, stop er gewoon een agp/pci kaartje in, whatever zodat je geheugen niet gedeeld word met de onboard videokaart (dit scheelt nogal in prestatie)
Ja dat weet ik, maar die luxe heb ik even niet. Weet niemand een oplossing voor het mysterieuze stanby probleem?
Pagina: 1