Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ppstats/gnuplot/gd problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Ik krijg nu altijd tijdens het uitvoeren van ppstats een volgende melding

code:
1
2
3
4
5
gnuplot> set terminal gif transparent interlace size 520,400 xFFFFFF x000000 x000000 x770000 x333399 x3333FF
                      ^
         "/www/htdocs/gnuplot.ini", line 13: unknown or ambiguous terminal type; type just 'set terminal' for a list

Personal Proxy Statistics : Cannot execute /usr/local/bin/gnuplot /www/htdocs/gnuplot.ini (256)

Dit heeft volgens mij te maken met GD want de GD versie bij mijn distro is 1.8.1 en die kan geen gif's maken. Wie kan mij een van de volgende dingen uitleggen.

1. een goede oplossing voor dit probleem

2. hoe installeer ik GD 1.5,1.4,1.3 en waar zijn deze te downloaden?

3. kan ik ppstats ook een png plaatje laten maken ipv een gif?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Om een png plaatje ipv een GIF plaatje te maken is heel erg makkelijk:

Je zoekt ff op:

ImageGIF(..);

dit vervang je door

ImagePNG(..);

verder pas je je header ff aan:

header("Content-Type: image/gif");

vervang je door

header("Content-Type: image/png");

Succes ermee! ;)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Heb je gnuplot zelf gecompiled?
Dan moet je even met gd erin compilen...

• Onno
  • Niet online
Kees, zoals dennism al aangeeft gaat het om plaatjes maken met gnuplot, niet met gd in combinatie met php ofzo. :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
weet iemand hoe je gnuplot met gd compileerd?

Verwijderd

Ik denk dat het maken van een ping wel een goede oplossing is. Maar ik heb verschillende versies van gnuplot geprobeerd, ook zelf gecompileerde, die door versieverschillen niet goed werkten. Maar ik ben erachter dat de gnuplot die bij RedHat 6.1 zit wel werkt. Deze kan je downloaden van www.mirror.nl , maar dan is het probleem nog niet opgelost, want de libs van redhat zijn ook nodig (op mijn suse 6.3 systeem iig).

ik ben vergeten hoe je kijkt welke libs je nodig hebt, ik ben nu even aan het kijken.

onno: om GIF te maken met gnuplot, moet je dus de goede versie van GD meecompilen/meelinken.

• Onno
  • Niet online
Ja, dat weet ik ook wel, maar wat Kees zegt gaat heel duidelijk niet over gnuplot, maar over iets php'igs. En is totaal niet relevant voor het probleem van dennism. :)

Verwijderd

Op zich werkt het wel om eerst een oudere gd te compileren en vervolgens gnuplot, maar nu heb ik het probleem dat de PHP-module van apache niet meer werkt, deze heeft de nieuwere gd nodig... (zou niet weten waarom een PHP module gd nodig heeft maar goed) mijn oplossing is de PHP module uit apache slopen, maar als ik binnenkort PHP ga programmeren (en dat ben ik wel van plan) heb ik dus weer een probleem :(
Pagina: 1