Ik heb hier een PC staan van een collega van me moeder. Deze PC slaat vaak vast tijdens spellen, of gaat plotseling terug naar windows. Ik heb nu WinXP erop staan, met alle nieuwe drivers enzo. Ik heb MBM5 erop gezet en ben toen Sandra burn in gaan doen. Het voltage van de 5 volt lijn daalt dan van 4.98 naar 4.91 volt. De 12 volt lijn stijgt van 12.84 naar 12.90 volt. De PC slaat niet vast tijdens de test, daarom heb ik ook ff 3dmark 2001SE geprobeerd, en daar slaat hij bij het tweede filmpje terug naar windows, of helemaal vast. Als hij helemaal vast slaat krijg ik een BSOD met een error in ati3d2ag.dll.
Waarom slaat de PC vast? toch een te zwakke voeding? Dan zou hij toch ook bij de burn in van sandra vast moeten slaan?? Wordt de videokaart niet te warm? Zijn die afwijkingen van de voltages normaal?
Computer:
300watt noname voeding
Gigabyte GA-7DX (AMD 76x chipset, + VIA southbridge)
Athlon 1800+
384 mb DDR
Ati Radeon 8500
Liteon DVD en brander
Waarom slaat de PC vast? toch een te zwakke voeding? Dan zou hij toch ook bij de burn in van sandra vast moeten slaan?? Wordt de videokaart niet te warm? Zijn die afwijkingen van de voltages normaal?
Computer:
300watt noname voeding
Gigabyte GA-7DX (AMD 76x chipset, + VIA southbridge)
Athlon 1800+
384 mb DDR
Ati Radeon 8500
Liteon DVD en brander