Toon posts:

[XP] HD omwisselen/image maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wil graag een HD omwisselen in een PC zonder dat ik XP opnieuw hoef te installeren.
Gaat dat lukken als ik eerst met ghost een image maak?
Of krijg ik dan alsnog een zwaar driver conflict/probleem?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt aan de specs van de andere PC,

je wilt nu een image maken, van een harddisk, dan een andere harddisk erin gooien, en die image terug zetten :? in dezelfde PC :?

als het is wat ik zeg, ;) dan kan dat.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

AMD_er schreef op 16 March 2003 @ 19:34:
Dat ligt aan de specs van de andere PC,

je wilt nu een image maken, van een harddisk, dan een andere harddisk erin gooien, en die image terug zetten :? in dezelfde PC :?

als het is wat ik zeg, ;) dan kan dat.
Ja precies, als jij zegt wat het is dan kan het idd!!! :7

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 16 March 2003 @ 19:34:
Precies, alleen de HD omwisselen, gewoon in 1 systeem, dus de specs blijven gelijk, op de HD zelf na dan! ;) :? :) Maar dat komt wel goed dan?

Bedankt voor de info en ik zal het gaan proberen!!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
Zorg dat je nieuwe schijf/partitie ongeveer even groot is als de schijf/partitie waarvan je een ghost / image gemaakt hebt, anders werkt het niet (las ik al wel eens)

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op 16 March 2003 @ 19:45:
Zorg dat je nieuwe schijf/partitie ongeveer even groot is als de schijf/partitie waarvan je een ghost / image gemaakt hebt, anders werkt het niet (las ik al wel eens)
De nieuwe harddisk is groter dan de oude, dus inweze kan de partitiegrootte gelijk blijven. Dan kan ik hem later wel resizen met pqmagic oid. Gaat lukken!
Waar het mij even om ging was dat windows ineens te maken krijgt met een nieuwe/andere harddisk... had er m'n twijfels over of dat goed zou gaan.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Is me hier nog nooit fout gegaan, hij pakt gewoon nieuwe drivers voor je nieuwe hdd als hij opstart de eerste keer.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Je krijgt daar zeker narigheid mee (en ik spreek uit ervaring ;) )
Maar als je hem eerst sysprept niet, dan moet het goed gaan.

Oh ja joh!!!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Is bij mij ook nog nooit fout gegaan via Ghost, ook met automatisch resizen tijdens ghosten niet. En trouwens, met de oude HD gebeurt niks, dus kun je het gerust proberen. Mocht je toch een probleem hebben, zet dan tijdelijk de oude HD weer terug en ga iets anders proberen :)

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Ja, ik heb het ook pas gedaan alles van mijn 15 Gb HD overgezet naar een nieuwe 80 Gb HD niet via image maar direct met Norton Ghost 2003 gewoon de nieuwe HD als slave aangesloten en dan Copy Disk to Disk.

Dan ziet Ghost dat je nieuwe HD groter is en vraagt hij hoe de partities geresized moeten worden.

Makkelijker kan haast niet (Norton Ghost Rules _/-\o_ )

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Met Norton lukte het ook wel bij mij, maar windows xp ging over z'n gierennek heen.

Oh ja joh!!!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
oRc schreef op 16 March 2003 @ 19:52:
Is me hier nog nooit fout gegaan, hij pakt gewoon nieuwe drivers voor je nieuwe hdd als hij opstart de eerste keer.
Zolang de IDE-controller maar niet veranderd is er meestal niets aan de hand. Windows gebruikt voor een IDE disk geen specifieke drivers voor een bepaald type HD, dus er hoeven geen nieuwe drivers worden geinstalleerd, zou ook moeilijk gaan om deze drivers te installeren bij de eerste keer starten als Windows via deze drivers eerst op zou moeten starten.
Pagina: 1