ik wil uit een bestandje een poortnr uitlezen, maar deze is hexadecimaal, als ik die van string naar int converteer krijgt ik een numberformat exception,
dat terwijl als ik hem het getal rechtstreeks ingeeft (int i=0x378) hij het wel gewoon doet, wat doe ik fout??
Code:
het gaat dus om dit stukje:
ps: Wie weet hoe ik dit op een mooie manier kan oplossen (jah hem de in gewoon voeren kan ook, maar ik moet er in kunnen veranderen NA compilen
ps2: Ik weet dat er veel in de search te vinden is over String -->int en vise versa, maar das allemaal gewoon decimaal
dat terwijl als ik hem het getal rechtstreeks ingeeft (int i=0x378) hij het wel gewoon doet, wat doe ik fout??
Code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| import parport.ParallelPort; import java.io.*; class Shuvvport { ParallelPort lpt1; int t; String data; Shuvvport(int aByte) { try { File tf = new File("poort.prt"); FileReader fr = new FileReader(tf); BufferedReader in = new BufferedReader(fr); data = in.readLine(); in.close(); } catch(Exception e) { System.out.print("Prutser! Het bestand is er niet!"); } System.out.println(data+ " turd"); t= Integer.parseInt(data); //t=0x378; ParallelPort lpt1 = new ParallelPort(t); lpt1.write(aByte); } public void poort(int s) { t=s; } } |
het gaat dus om dit stukje:
Java:
1
| t= Integer.parseInt(data); |
ps: Wie weet hoe ik dit op een mooie manier kan oplossen (jah hem de in gewoon voeren kan ook, maar ik moet er in kunnen veranderen NA compilen
ps2: Ik weet dat er veel in de search te vinden is over String -->int en vise versa, maar das allemaal gewoon decimaal
... Life is what happens when you are busy planning other things...