[WD800JB] HD niet herkend, monitor ook niet meer ?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05
Ik heb hiero een compjoetertje gebouwd met een WD800JB erin.
Nu had ik eerst een 80 pins kabel "verkeerd om" aangesloten: de blauwe achterin me HD en de zwarte in het mobo, dus dacht ik: ik draai ze even om, kijken of dat nog wat scheelt...
Maar zo herkent hij mijn harde schijf helemaal niet meer :s
Nu heb ik hem terug gezet, en toen herkende hij mijn monitor (iiyama as4314utbk) niet meer, daarop stond: "input not supported"

na een paar keer (!) resetten, uitzetten, aanzetten etc deed hij het eindelijk weer, maar dus met ide kabels verkeerd om?

Waar kan dit aan liggen? en scheelt dit performance??

En waarom herkent min computer de monitor niet meer nadat ik de kabels los heb gehad ???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

waarschijnlijk heeft dan of de monitor kabel of de videokaart niet meer goed gezeten.

• B-Force
  • Laatst online: 18:05
Daar heb ik niet aangezeten, dus dat lijkt me sterk.
Verder zit de kabel zo vast als maar kan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even videokaart goed aandrukken, lijkt me wel dat je je daaraan hebt gestoot oid.
Verder moet je bij WD schijven echt goed op jumperinstellingen letten. Om het jouzelf en de WD makkelijker te maken, zet de WD op Cable Select :)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 21-03 20:34
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met "verkeerd om" . je hebt maar 1 manier om een harde schijf te sluiten en dat is op het moederbord met het rode draadje naar pin 1 en op de harddisk het rode draadje van je 80pins Ultra ATA kabel naar de voedingsconnector. Overigens is het het tegenwoordig lastig om een harddisk verkeerd aan te sluiten vanwege de uitsparingen op de IDE connectors, als je het dan onverhoopt toch nog voor elkaar krijgt om de connector verkeerd om aan te sluiten loop je daarbij kans om je IDE connector te mollen. En het is logisch dat als je dit doet dat de PC je Harddisk dan niet meer herkend. Soms is het zelfs zo dat de PC helemaal niet meer opstart. Waarschijnlijk heb je bij je kabel omwissel actie een paar andere onderdelen/kabels geraakt waardoor je PC geen beeld meer gaf.
Altijd even controleren of de kabels goed strak vastzitten voordat je PC aanzet. En alvorens in je PC te gaan zitten knutselen altijd even de stroomstekker eruit halen...

[ Voor 3% gewijzigd door KaMiKaZe op 17-03-2003 15:09 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Als je hdd spul verkeerd aangesloten zit werkt je monitor niet meer, achterliggende reden weet ik btw niet (video bios?) maar als dit het geval is zit er dus iets mis.
Post hierboven staat hoe het wel moet O-)

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

KaMiKaZe schreef op 17 March 2003 @ 15:09:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met "verkeerd om" . je hebt maar 1 manier om een harde schijf te sluiten en dat is op het moederbord met het rode draadje naar pin 1 en op de harddisk het rode draadje van je 80pins Ultra ATA kabel naar de voedingsconnector. ...
Volgens mij bedoelt hij dat niet. Ik heb dat zelf ook gehad toen ik mijn pc bouwde, ik deed de master kant in het moederbord en de kant die daar normaal inzit in de hd |:(
Pagina: 1