HEEELP MIJN KT7 PIEPT ENG!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
De titel zegt het al...
Hij geeft alleen lange piepen de hele tijd.
What the h*ll is wrong?????

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Had ik laatst ook bij m'n abit ka7. Was bij tweaken in Bios vergeten DRAMklok op alleen Hostclock te zetten bij fsb 122, 122+33=155mhz, kon m'n ramreepje niet volgen.
Ik heb m'n bios geload met fail-safe settings en hij liep weer. Daarna kon ik hem weer opstarten en de bios naar m'n eigen wensen instellen.
Maar, misschien heb je een heel ander probleem, het zou helpen als je verteld waar je nou mee bezig was voordat je compie alarm ging slaan.

• Demo

Demo

Topicstarter
Alpha/Delta was binnen, mobo fan ook. Die had ik er dus opgezet, hele hok weer in elkaar gezet en toen wilde ik ém aanzetten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Staat in je moboboek geen beeplijst?? :D
Hmmz, CPU niet goed vast??????? Of nog erger heb je je core gemold?? :(

Whatever.

• Demo

Demo

Topicstarter
[b]Of nog erger heb je je core gemold?? :(
Ik had die rubber voetjes die bij de Alpha zaten op de proc geplakt (originele had ik er eerst af gehaald maar dat vond ik toch dom van mezelf) dus ik denk dat me core nog wel heel is. (hoop ik)

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Welke aplha ?

• Demo

Demo

Topicstarter
PAL6035:)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 18 november 2000 22:33 schreef Demoniac het volgende:

[..]
Ik had die rubber voetjes die bij de Alpha zaten op de proc geplakt (originele had ik er eerst af gehaald maar dat vond ik toch dom van mezelf) dus ik denk dat me core nog wel heel is. (hoop ik)
Hmmz, riskant een cooler plaatsen op een T-Bird..... heb gelukkig nog een Slot A Athlon..... hehehe, daar kan weinig fout aan gaan...

Er bestaat een kans dat je core kaduuk is! :'(

Whatever.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Hmzzzz alle kaarten ff goed aandrukken , video kaart en sow ... gehuegen goed aandrukken ligt het 9 van de 10 keer aan. ;)

• Demo

Demo

Topicstarter
Was vanmiddag bij mn maatje idd ook, zn videokaart zat scheef. Dat heb ik (helaas) dus allemaal geprobeerd.

Verwijderd

Mijn alpha heeft mijn thunderbird ook enge krakende geluiden laten maken. Snel een andere koeler gekocht.
|http://www.xs4all.nl/~rkkoop/amd/tbird800.jpg

Gelukkig deed dat kreng het nog.
En trouwens dat piepen heeft niks met je proc te maken want ik had een duron gekocht, als spare part, en die was kapot, gewoon alleen zwart beeld. ( Comptech was aardig genoeg mij een nieuwe te geven, de helden )
Trek alle ide kabels eruit, alle pci kaarten, en probeer desnoods een andere videokaart.

• barrel
hmzzz in principe als je proc dood is piept ie als het goed is (was bij mij zo) helemaal niet meer ....

• Demo

Demo

Topicstarter
Zal zo ff de good old S3 Virge(8-) vette kaart) erin gooien
Weet iemand waar ik <a href="http://www.3dcool.com/thunderbirdspacer.shtml">deze</a> kan krijgen in nl?
Das ook veiliger voor je core!

Verwijderd

Yep dat weet ik, die shims kan je hiero bestellen voor 10 bucks.
Internationale levering.
Denk wel 10 dollar = bijna 30 piek, en dan nog verzend uit de vs. 50 piek.
Ik heb er een besteld, de eerste levering komt 22 november daar binnen. I'll let you guys know... ( with plaatjes :) Dan kan ik mijn alpha eens gaan testen op die duron, kijken wat er gebeurt.

Hiero : http://www.overclockershideout.com/

• barrel
Hmzz inprincipe is die alpha gewoon socket a approved dus het moet geen probleem zijn ....... als je denkt dat je proc stuk is dan moet je dat echt gehoord hebben hoor . Echt een vreselijk luid krakend geluid, mischien heb je wat te weinig voeding ?

Verwijderd

Mijn alpha was een oude socket 370.
Tja. :)

• DawnRazor
hmz, ik denk dat die pads t euvel zijn:
www.micforg.co.jp/dxf/X001ZF0J-01.pdf

check page 2, step 4(installatie instructie) DO NOT USE PADS with duron ,t-bird en ppga. Deze zijn denk ik voor fcpga(intel proc's) Dus als de sodemieter die originele pads eronder....

• barrel
Die pads zijn toch alleen voor bescherming van je core ?? Ik heb zelfs tochtstrips als core protection werkt ook goed :)

Daar moet je mobo niet van gaan piepen.

• DawnRazor
Maar als die pads nu eens qua dikte verschillen ??? Als je hebt gechecked of ie de core wel raakt is er natuurlijk geen prob. Ik weet t ook niet, t lijkt me alleen niet verstandig om de originele pads eraf te slopen en de alpha pads voor fcpga eronder te gooien. Lijkt me neit dat de maten tzelfde zijn. Misschien raakt ie m niet goed en wordt je proc te heet...

edit:
als ik op de foto kijk zien die pads eruit als wit hard plastic, terwijl de pads die op n duron/tbird zitten zacht(er) zijn lijkt me, maarja, ik heb geen alpha en kan dus niks zeggen over die pads

• barrel
Misschien raakt ie m niet goed en wordt je proc te heet...
Inprincipe zou die gewoon opmoeten starten.. ook al zet je der helemaal geen koeler op start ie ook op .. doet het dan alleen niet erg lang *D

• Demo

Demo

Topicstarter
Pads doen het wel hoor
ME HELE HOK DOET HET NU WEER :7
Heb ff de proc en de mem eruit gehaald en er weer in, Virge erin en hij doettut weer!!!
Bedankt nog voor alle hulp:)

Edit: ik denk dat die pads er niet onder mogen omdat normaal de AMD's die al hebben.

• barrel
:)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Demoniac is ook weer blij! :D

Wat een opluchting he... ;)

Het lag dus aan de mem/cpu.

Whatever.

• Demo

Demo

Topicstarter
Ja, ik was echt opgelucht toen ik weer mn monitor aan hoorde gaan:D

Pagina: 1