Toon posts:

Ram module.. hij flipt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi there..
ik heb een compaq laptop (presario 700ea)
en heb er een ram module bij gekocht..
echter als ik hem er in zet.. start mn pc maar half op en maakt ie een reboot met veel errors..
de bestaande ram module (van Nec) kan ik niet verwijderen
de nieuwe module is van het merk Mt (256mb)
iemand een idee hoe ik het kan verhelpen?
of gaat het niet 2 verschillende

mvg Luna :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Compaq laptops en desktops zijn zéér kieskeurig met geheugen. Je zult dus geheugen moeten kopen bij Compaq :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

memtest gedraaid?
Met en zonder die module?
anders gewoon omruilen of kijken of het betreffende geheugen uberhaupt ondersteunt wordt
BalusC schreef op 16 March 2003 @ 18:33:
Compaq laptops en desktops zijn zéér kieskeurig met geheugen. Je zult dus geheugen moeten kopen bij Compaq :)
:? Ik heb al verschillende compaq pc's gewoon standaard PC133 geheugen gevoed. Wat is dan het verschil tussen Comapq modules en normale :?

Wel typische compaq trouwens, lekker duur ook >:)
128 mb sdram was gewoon 2 keer zo duur als normaal geheugen

[ Voor 72% gewijzigd door Glashelder op 16-03-2003 18:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
Het Merk :D

Even niets...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, het kán inderdaad wel werken, maar dan moet je goeie reepjes (en mazzel) hebben.

Om welk reepje gaat het exact? (wat is de chipconfiguratie enzo) Check anders de Technische PMG FAQ welke chipset/mobo je exact in je laptop hebt zitten en hoeveel/welk geheugen je daarmee maximaal kunt gebruiken:
Technische PMG FAQ : Moederborden
Technische PMG FAQ : Geheugen

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Vooral de oudere compaq's waren wat meer kieskeuriger, de huidige kunnen makkelijker 'raar' geheugen aan, omdat compaq minder mobo's zelf laat maken maar standaard intel oem bordjes neemt.

Luna_a: lees de faqs eens door, daar staat ook in dat je het geheugen met memtest kan testen én dat je niet hoeft te groeten aan het eind van je post.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BalusC schreef op 16 maart 2003 @ 18:39:
OK, het kán inderdaad wel werken, maar dan moet je goeie reepjes (en mazzel) hebben.
Mazzel? Ik heb Apacer, merkloos, Dane elec en kingston geheugen in compaq pc's gestopt :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
heeej thnxs allemaal zal eens gaan kijken op die faqs

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 21:32

AirX

Tweak Guru

geef dan ffe de meory error :) Kan heel nuttig zijn voor ons om te weten

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik geen tijd voor om het tezien.. mn systeem startop en als het logo van XP komt dan ff heel snel een blauw page.. en meteen reboot :S

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de bestaande module niet er uit halen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 19:45:
ik kan de bestaande module niet er uit halen
Dat had je al in de openingspost vermeld :)

Dan nog, zou je voortaan aub het edit-knopje willen gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat leest dan wel prettiger zo :)

Overigens, MSN smiles werken hier niet :+

• Laurent
  • Niet online
Je kan dan even zodra je PC geboot is met het 'oude' reepje geheugen 'automatically reboot' uitzetten... waar je dat kan doen kan je hier lezen. Vervolgens kan je even memtest86 draaien.

BalusC heeft trouwens al eerder wat URL's gegeven van wat FAQs\, daarbij wordt ook omschreven hoe memtest86 werkt. Daar kan je de info dus vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Laurent op 16-03-2003 19:54 . Reden: NL ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik verkoop nog compaqs, en daarvoor is echt kingston aanbevolen. Wij hebben een programma waarmee we het kunnen opzoeken, zowel type als grootte. Bel eens een keer naar een vogelzang filiaal, die kunnen het waarschijnlijk precies vertellen.

Er zit idd een hogere prijs aan: 75 euro voor 128MB :(

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Uit de faq:
www.memtest86.com
Heb ook een keer gehad dat m'n pc na een tijd spontaan blauwe schermen ging geven, was een brakke geheugenmodule.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 16 maart 2003 @ 19:50:
Je kan dan even zodra je PC geboot is met het 'oude' reepje geheugen 'automatically reboot' uitzetten... waar je dat kan doen kan je hier lezen. Vervolgens kan je even memtest86 draaien.

BalusC heeft trouwens al eerder wat URL's gegeven van wat FAQs\, daarbij wordt ook omschreven hoe memtest86 werkt. Daar kan je de info dus vinden.
memtest86 de site werkt niet?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:08:
memtest86 de site werkt niet?
Hier wel? www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
okay heb memtest gedraait.. eerst zonder de module alles ging goed..
toen ik de 256mb module er in zetten en memtest deed kreeg ik dit:

FAILING ADDRESS GOOD BAD ERR-BITS
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
0000806.. (.. ging heel snel) 128.7mb 00000000 00000000 00000000
128.8mb
' ' 9mb tot 368mb
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
dus de module is kapot, of werkt niet met de bestaande module?
helaas :(

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lijkt erg op mijn ervaring met mijn moeders Dell laptop en een 256 MB SO-DIMM: Dell Inspiron 5000e pakt 256 mb niet . Oftewel: dat wordt een Compaq SO-DIMM kopen (bijvoorbeeld bij de Tweakers Geheugenshop).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou eerst eens proberen de module voor eenzelfde module omruilen, om uit te sluiten dat je gewoon een brak exemplaar had. Als die werkt bespaar je weer geld :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
ik had had dus hetzelfde probleem

twinmos reepje voor de Toshiba s1730gekocht

Niet werken dus, alleen maar lockups en fouten

dus het reepje in de compaq presario 1200 gepleurd
en het werkte perfect

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Meestal bestel ik voor compaq's geheugen bij crucial, via de memory-selector, dan weet je tenminste zeker dat je het juiste type/soort geheugen krijgt (zonder risico op single/double-sided gezeik etc..)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Compaq dult geen concurrentie, en zeker niet bij hun laptops, probeer eens met een reepje van compaq, waarschijnlijk werkt ie wel dan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 21:45:
Compaq dult geen concurrentie, en zeker niet bij hun laptops, probeer eens met een reepje van compaq, waarschijnlijk werkt ie wel dan.
En dit is nog niet gezegd :?

Sowieso is die mythe dat 'A-merken geen concurrentie dulden' 95% gebakken lucht. Mensen willen dat graag geloven dus schuiven werkelijk ieder probleem met geheugen in de voeten van een concurrentievervalsend beleid van de fabrikant.

Terwijl het vaak genoeg een simpele kwestie is van dichtheden en chipsets, of timings, die bij een andere fabrikant snel zat herkend zou worden.

Ik zou pas als je zeker een chipset compatibility of timing issue uit kunt sluiten overwegen om de excentriciteit van de fabrikant de schuld te geven...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Modbreak: hier stond een volkomen overbodige opmerking

[ Voor 78% gewijzigd door dion_b op 17-03-2003 22:45 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:26:
<font color=blue>Modbreak: hier stond een volkomen overbodige opmerking</font>
Jezus, heb je geen ogen of zo?

edit: door de modbreak is dit ook een volkomen overbodige reactie geworden :Y)

[ Voor 57% gewijzigd door The Third Man op 17-03-2003 22:55 ]

Pagina: 1