Toon posts:

ACPI inschakelen in WinXP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou de vraag is simpel.. hoe zet ik het aan in windows?

de reden dat ik het vraag is dat ik problemen had met m'n geluidskaart.. na zoeken op GoT kwam er een oplossing dat je ipv ACPI, Standart PC moest instellen bij de device manager.. achteraf bleek dit dus geen bal uit te maken en zat het probleem heel ergens anders :Z

nu heb ik op van allerlei manier geprobeert om het weer aan te zetten, maar het lukt me gewoon niet :{ roll back driver werkt ook niet aangezien hij een heleboel system drivers ging veranderen toen ik hem op standart pc had gezet en ik heb geen zin om windows opnieuw te installeren... dat heb ik een week geleden namelijk nog gedaan :r

als ik van de "standart pc" de driver wil updaten naar ACPI kan hij helemaal niets vinden en beweert hij dat Standart PC de beste oplossing is.

ik heb gezocht op het GoT, maar er stonden geen oplossingen hierbij.. alleen 'slimme' vragen of het mobo het wel ondersteunde enzo.. (dat doet die van mij dus wel.. en in de bios staat het ook aan)

ohjah en ga please niet reageren dat ACPI kut is en blablabla zoals ik in andere topics las... want het werkt perfect bij mij :Y)

bij voorbaat dank

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe heb je ACPI uitgeschakeld (toen je dacht dat ze voor de de problemen met je geluidskaart zorgden)?

Verwijderd

Topicstarter
via de device manager...
onder de optie "computer" stond de ACPI driver.. die heb ik 'geupdate' naar "Standart PC".. helaas als ik die probeer te updaten krijg ik geen ACPI ding meer te zien.

Verwijderd

Toen ik hetzelfde deed bleef de ACPI PC "gewoon" staan in de device manager.
Dus onder de optie computer stonden er dan twee. Met het selecteren van deze en dan update driver kon ik wel alle opties selecteren.

Als dit niet werkt (ik heb het laatst ook gedaan, herinner het me alleen niet helemaal precies): pak van de windows CD uit drivers.cab het bestand halacpi.dll. Ergens in je systeem directory staat het bestand hall.dll (dat is nu je hardware abstractie layer). Hernoem deze voor het geval je hem nog nodig hebt. Zet dan de halacpi in de plaats en hernoem dit bestand naar hall.dll. Na het rebooten moet dan de ACPI weer gewoon werken.

Geen garanties (kan grondig misgaan (O-) ..... stond in een post m.b.t. ACPI herstellen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:56:
Toen ik hetzelfde deed bleef de ACPI PC "gewoon" staan in de device manager.
Dus onder de optie computer stonden er dan twee. Met het selecteren van deze en dan update driver kon ik wel alle opties selecteren.
damned windows.. ik krijg het gewoon niet te zien...
Als dit niet werkt (ik heb het laatst ook gedaan, herinner het me alleen niet helemaal precies): pak van de windows CD uit drivers.cab het bestand halacpi.dll. Ergens in je systeem directory staat het bestand hall.dll (dat is nu je hardware abstractie layer). Hernoem deze voor het geval je hem nog nodig hebt. Zet dan de halacpi in de plaats en hernoem dit bestand naar hall.dll. Na het rebooten moet dan de ACPI weer gewoon werken.

Geen garanties (kan grondig misgaan (O-) ..... stond in een post m.b.t. ACPI herstellen
hmm weinig zin om dit gekut te doen.. iets te riskant, dan kan ik beter direct windows opnieuw installeren.. dan weet ik zeker dat het goed gaat... maarjah ik heb de programmas momenteel niet die ik dan moet herinstalleren dus dat is ook geen optie op dit moment 8)7

iemand anders toevallig een makkelijkere optie O-)

Verwijderd

Volgens mij bestaat er geen makkelijkere optie.

Als je zoekt in de microsoft knowledge base geven ze wel aan hoe je van ACPI naar standard kunt. Maar terug staat er botweg dat je opnieuw moet installeren, dus vandaar de bovenstaande botte bijl suggestie.

ps) waarom wil je trouwens terug naar ACPI, automatisch uitschakelen kun je immers ook met APM?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Welke chipset zit er op het mobo van TS? Als het een i440LX of i440BX is weet ik in ieder geval cker dat je ACPI niet opnieuw krijgt ingeschakeld zonder Windows opnieuw te installeren met geforceerd ACPI Computer als computerkeuze (F5 rausen tijdens setup als ik me niet vergis).

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
euhm.. Ik heb een ABit KT7a-Raid... 1 of andere VIA chipset dus....
Pagina: 1