Toon posts:

[VB] Access-database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik gegevens in een access-database invoer (INSERT) dan check ik eerst of deze gegevens al niet in deze lyst staan(SELECT). Maar access verandert de database niet snel genoeg. Er blyven veel dubbels in staan.(omdat dezelfde gegevens dicht bij elkaar worden toegevoegd)

Als je met F8 het programma regel per regel laat doorlopen. Dan is alles WEL in orde.

Hoe kan ik dit probleem nu oplossen? Miss in een array plaatsen, maar dan wordt die array weer GIGANTISCH groot... :-s

Miss hebt u raad?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Miss. kun je unique indexes leggen op de velden die geen dubbele gegevens mogen bevatten. Dan hoef je ook geen SELECT te doen om dat te testen.

Misschien insert je alles in een transactie, en commit je die transactie te laat?

https://fgheysels.github.io/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Je kunt ook proberen of een DoEvents tussendoor werkt (aangezien het wel werkt als je al debuggend door de code heenloopt).
Unieke index is overigens wel netter.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik het via unique indexes willen doen.
Hebt u daar miss erges een voorbeeld van? want met google vind ik niet echt veel :-s

Moet ik dit in Access instellen of in de code van vb?
Tnx !

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:42:
Dan zou ik het via unique indexes willen doen.
Hebt u daar miss erges een voorbeeld van? want met google vind ik niet echt veel :-s

Moet ik dit in Access instellen of in de code van vb?
Tnx !

Unique indexes leg je op de database. In jouw geval acces dus.
Je moet even kijken naar alle properties enzo bij de columns.

succes.

https://fgheysels.github.io/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

En niet vergeten in je VB code de error af te vangen die je krijgt als je een al bestaand gegeven wil toevoegen :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1