Ik ben bezig om Linux een beetje onder de knie te krijgen. Lukt vrij aardig na veel lezen op andere fora en op verschillende sites (lang leven google
). Nu is er 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg en dat is het aan de gang krijgen van m'n geluidskaart, een Soundblaster 64 PCI. Ik ben op GoT aan het zoeken geweest maar kon daar niet veel info vinden om de kaart aan de gang te krijgen.. Wat er stond werkte niet
Ben toen maar eens op Google gaan zoeken. Wat site's gevonden maar niet in het engels. Wat ik nu wel begrepen heb is dat het niet echt makkelijk is om de kaart aan de gang te krijgen in Linux
Wat ik al gedaan heb:
-Veel gelezen
-Alsa verwijderen en opnieuw als package installeren
-Alsa configuratie proberen te draaien maar daar zegt hij dat hij m'n kaart niet kent
-Soundblaster 16 drivers proberen maar deze werken ook niet...
Zijn er mensen die deze kaart wel aan de gang gekregen hebben en hoe?
Ik gebruik trouwens VMWare om linux te draaien onder XP en daar staat de geluidskaart bij de gebruikte Hardware en wordt de geluidskaart ook gestart tijdens het starten van het virtuele (linux) systeem..
'k hoop echt dat mensen me kunnen gaan helpen.. Heb wel al het netwerk e.d aan de gang terwijl ik dacht dat dat moeilijker zou zijn als de geluidskaart want dat is zo ongeveer standaard d8 ik
Wat ik al gedaan heb:
-Veel gelezen
-Alsa verwijderen en opnieuw als package installeren
-Alsa configuratie proberen te draaien maar daar zegt hij dat hij m'n kaart niet kent
-Soundblaster 16 drivers proberen maar deze werken ook niet...
Zijn er mensen die deze kaart wel aan de gang gekregen hebben en hoe?
Ik gebruik trouwens VMWare om linux te draaien onder XP en daar staat de geluidskaart bij de gebruikte Hardware en wordt de geluidskaart ook gestart tijdens het starten van het virtuele (linux) systeem..
'k hoop echt dat mensen me kunnen gaan helpen.. Heb wel al het netwerk e.d aan de gang terwijl ik dacht dat dat moeilijker zou zijn als de geluidskaart want dat is zo ongeveer standaard d8 ik
[ Voor 11% gewijzigd door Apen-nootjes op 16-03-2003 17:51 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate