Ik heb gisteren al een topic geopend maar deze werd echter gesloten omdat er hier genoeg info stond. Maar na een lange zoektocht wordt hier alleen vermeld hoe je op een zelfgemaakte chatbox moet inloggen op diezelfde pc. Dit lukt mij nu ook al maar ik krijg het niet klaar om via een andere pc in het netwerk ook in deze chatbox te geraken. Weten jullie dat meschien ? (ten einde raad)
En wat voor chatsoftware gebruik je dan? Zou me niet verbazen als deze ook gesloten wordt, hoe moeten wij je nou helpen als we niet weten wat voor software je gebruikt?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb mijn server via een 8 poorts switch met mijn andere 3 pc verbonden
Ik zou graag een IRC chat server maken.
[ Voor 6% gewijzigd door siskos op 16-03-2003 17:18 ]
mja, zonder info van oa je irc server en je os .....siskos schreef op 16 March 2003 @ 17:16:
Ik heb mijn server via een 8 poorts switch met mijn andere 3 pc verbonden
En wat is het precieze probleem dan? Welke foutmelding krijg je? Gaat normale netwerkcommunicatie wel goed?
Ik gebruik IRCXpro server en mijn os op de server is Windows Xp
Het probleem is als ik een chatserver heb aangemaakt kan ik alleen op dezelfde pc (server) eringeraken via mIRC. Ik geef in /server localhost in en dan connect die. Maar hoe geraak ik via de andere pc op de chatserver ?
Het probleem is als ik een chatserver heb aangemaakt kan ik alleen op dezelfde pc (server) eringeraken via mIRC. Ik geef in /server localhost in en dan connect die. Maar hoe geraak ik via de andere pc op de chatserver ?
[ Voor 64% gewijzigd door siskos op 16-03-2003 17:27 ]
/server [netwerk ip hier]
/join #channeltje
/join #channeltje
Ik typ op de ander pc's in /server 127.0.10.1 6667 en dan zecht hij Unable To Connect (Connection Refused)
[ Voor 73% gewijzigd door siskos op 16-03-2003 17:37 ]
is 127.0.10.1 niet een wat raar IP voor een netwerk
dat is geen geldig ip adressiskos schreef op 16 maart 2003 @ 17:33:
Ik typ op de ander pc's in /server 127.0.10.1 6667 en dan zecht hij Unable To Connect (Connection Refused)
dat is je probleem
ik zou als ik jou was mijn tcp settings eens herzien
Misschien ook een rare vraag. Waarom heb je eigenlijk zoiets nodig?
Is je huis zo groot ofzow of heb je geen zin om ff naar beneden te lopen
Dat ardes wijst IRCXpro server automatisch toe welk moet ik dan ingeven ?
Ik ga een lanparty organiseren voor zo'n 10 vrienden en dan zou ik graag een chatserver willen draaien. En het is ook wel fijn om effe een chat te houden met iemand die op de slaapkamer ofzo zit .
Ik ga een lanparty organiseren voor zo'n 10 vrienden en dan zou ik graag een chatserver willen draaien. En het is ook wel fijn om effe een chat te houden met iemand die op de slaapkamer ofzo zit .
[ Voor 58% gewijzigd door siskos op 16-03-2003 17:56 ]
Verwijderd
tis toch leuk om met zoiets te klooien en dat het dan lukt? vind ik wel teminste..Twix schreef op 16 March 2003 @ 17:54:
idd een rare vraag, en volstrekt offtopic, vraag dat anders per mail/icq oidTwix schreef op 16 maart 2003 @ 17:54:
siskos schreef op 16 maart 2003 @ 17:55:
Dat ardes wijst IRCXpro server automatisch toe welk moet ik dan ingeven ?
gebruik eens het ip van je pc
127.0.0.1 is het ipadres van de computer waar je achterzit , ook wel localhost genaamd , je moet dus op de andere Comp kijken welk Ipadres die heeft en dan daar naar connecten
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
start > run > 'cmd' > 'ipconfig', kijk eens op de server welk IP adres daar staat.
Het werk met dat ip adres !
Cool .
Moet ik nu altijd dat ipadres ingeven of kan ik ook een soort van afkorting gebruiken ?
Verwijderd
de netwerknaam van de pc kun je ook opgevensiskos schreef op 16 March 2003 @ 18:03:
Het werk met dat ip adres !Cool .
Moet ik nu altijd dat ipadres ingeven of kan ik ook een soort van afkorting gebruiken ?
Wat jij vraagt is allemaal in de diverse FAQ's te vinden dan wel eenvoudig op te zoeken via de search/googlesiskos schreef op 16 March 2003 @ 18:03:
Het werk met dat ip adres !Cool .
Doe voortaan eerst even zelf moeite voordat je je helpdesk vragen op GoT post.
Ik was echt ten einde raad en had niet echt veel zin meer om te zoeken . Maar de volgende keer zal ik harder zoeken. Maar toch allemaal bedankt
Pagina: 1