OK, de situatie.
Ik heb een HP Deskjet printer die gedeeld wordt door een stuk of 3a4 PC's...
VROEGER was de situatie zo:
De server diende dus als internet gateway, en als printer gateway zeg maar.
Internetten ging via de server, printen via de server... Zo konden alle drie de PCs internetten en printen...
NU heb ik een Qube gekocht, een heel klein Linux based servertje... die gaat dienen als internet gateway... Alleen deze heeft (omdat ie zo klein is en SPECIAAL voor internet gateway is) geen USB poort...
DUS... het verhaal zoals boven gaat niet door hier...
ik krijg dan nu dus:
Kan dus niet printen vanaf alle 3 PCs...
Als ik nu een USB hub neem... Kan dat dan wel?
Ik heb nog nooit zo geklooid met die dingen...
Dus dan heb ik voorbeeld 2, PLUS:
Kan dit met een USB hub? Sorry voor de lamme vraag/uitleg
Ik heb een HP Deskjet printer die gedeeld wordt door een stuk of 3a4 PC's...
VROEGER was de situatie zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ======== | PC 1 | ---- ======== | ======== | ======= |---- ** PRINTER (Windows Share) | PC 2 | ----|----------| SERVER |---| ======== | ======= |---- ** INTERNET (Windows Share) ======== | | PC 3 | ----| ======== |
De server diende dus als internet gateway, en als printer gateway zeg maar.
Internetten ging via de server, printen via de server... Zo konden alle drie de PCs internetten en printen...
NU heb ik een Qube gekocht, een heel klein Linux based servertje... die gaat dienen als internet gateway... Alleen deze heeft (omdat ie zo klein is en SPECIAAL voor internet gateway is) geen USB poort...
DUS... het verhaal zoals boven gaat niet door hier...
ik krijg dan nu dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ======== | PC 1 | ---- ======== | ======== | ======= ?????? ** PRINTER (NO Share) | PC 2 | ----|----------| SERVER |---. ======== | ======= |---- ** INTERNET (Linux Share) ======== | | PC 3 | ----| ======== |
Kan dus niet printen vanaf alle 3 PCs...
Als ik nu een USB hub neem... Kan dat dan wel?
Ik heb nog nooit zo geklooid met die dingen...
Dus dan heb ik voorbeeld 2, PLUS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ======== | PC 1 | ---- ======== | ======== | ======= |---- ** PRINTER (Hardware Share) | PC 2 | ----|----------| USBHUB|---| ======== | ======= ======== | | PC 3 | ----| ======== |
Kan dit met een USB hub? Sorry voor de lamme vraag/uitleg