Toon posts:

Cooler met ingebouwde pasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overal waar ik kom en vraag om coolerpasta zeggen ze: ja moet je horen.... en dan laten ze zo'n leuk coolermastertje zien kijk het zit er al op en supergoed.

Ik geloof dat de Spire MA324-15 ook zo'n leuk laagje heeft. Is dit wel goed spul of is het troep en moet ik alsnog zelf iets eropsmeren na het oude (roze?) laagje eraf te hebben gekrabt?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Die pasta is wel leuk maar niet de beste.
Als je makkelijk aan goede pasta kunt komen, zou ik die gebruiken.

Met een bankpasje/OV/oid de roze smurrie er af halen, dan een beetje wasbenzine gebruiken voor de restjes en nieuwe erop smeren.

Bericht hierboven

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Even een stukje uit een reactie die ondergetekende gepost heeft in een andere thread:

Die 'thermal pad' die op Spire koelers zit is COMPLETE MEUK!
Er zijn meerdere varianten van: Van dat lichtblauwe spul, en dat roze, kauwgomkleurige zooi. Direct eraf halen, die prut en vervangen door échte koelpasta.

Je moet dan wel een materiaal gebruiken dat harder is dan de koelprut (of moet ik zeggen hitte-prut), maar zachter dan het oppervlak van de koeler. Ga dus NOOIT aan de gang met schroevendraaiers enzo. Doppen van BIC-pennen zijn best goed daarvoor.

mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb jij eerder geschreven idd. Ik kan het me weer herinneren, thanks.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb er inderdaad wel wat ervaring mee (via het werk). :) Het lijkt er trouwens op dat dat roze spul even 'ingebrand' moet worden. Gewoon een Celeron 600 op 900 laten lopen op 1,85 Volt. Dan wordt hij eerst 70 graden, daarna loopt dan zienderogen naar beneden. Na een uurtje is hij dan zo rond de 60 graden...... Dan weer terug naar standaard snelheid en de boel stabiliseert rond de 50 graden.

Andere CPU gepakt, andere koeler gepakt, de kauwgom-removal truc toegepast, koelpasta op de koeler en hij komt niet boven de 40 graden (serieus).

mARCO
mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt zeker de Duron ipv celeron. Of is de celly ook zo goed overclockbaar.

Toch maar kijken of ik ergens pasta kan krijgen. :)

Verwijderd

In deze post las ik iemenad praten over wasbenzine, misschien verwijdert dit wel je koelprut maar het heeft het nadeel dat het vettige is en blijft, dit komt je koelvermogen niet ten goede. Gebruik liever alcohol (drogisterij heeft het puur) en verwijder / reinig hiermee je koeler en proc., gebruik vervolgens goeie koelpasta.:)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ontvetter ??

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Nee, ik bedoel echt de Celeron 600; die lopen tegenwoordig wel op 900, mede omdat hun standaard core-voltage nu op 1,7 Volt lijkt te zetten.

Je wilt aan alcohol of aceton komen om je koelprut te verwijderen? Denk dan eens aan nagellak-remover. Is gebaseerd op alcohol of aceton, en makkelijk te krijgen bij en random drogisterij (of uit de kast plukken bij je moeder/vriendin).

mARCO

sigloos

Pagina: 1