mobiel bellen goedkoper?

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 09:09

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik was laatst bij T for Telecom op zoek naar een nieuwe telefoon bij een abo verlenging en die gast vertelde mij dat alle subsidies op telefoons eruitgaan en dat mobiel bellen erg goedkoop gaat worden (0,03 per minuut). Dus zo'n beetje als O2 doet nu, maar dan voor alle netwerken.
Nu ben ik dus op internet aan het zoek naar iets dat dit verhaal kan bevestigen, maar ik kan niets vinden.
Is het nu waar of lult die verkoper maar uit zijn nek?

Het was nl een niet al te snugger iemand. Hij vertelde dat internetbedrijfjes als telecom.nu niet te vertrouwen waren. Dat de garantie die zij je beloven niet in orde is. Ja, ja, zo'n bedrijf heeft een kvk nummer voor oplichting? En alle reklame in kranten? Ik kon hem er niet van overtuigen dat de garantie die je krijgt van hun eigenlijk niet van hun is maar van bv Nokia. Maar ja, daar ging het nu niet om :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
T for Telecom

Werken daar niet allemaal VBO-ers met een vlotte babbel en een Peugeot 206?

Adminbreak:
En dat is dan een officiële waarschuwing voor trollen/flamen.
Zie je mail binnen 5 minuten.

[ Voor 45% gewijzigd door Roelant op 17-03-2003 14:24 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Waarschijnlijk heeft ie het op Fok gelezen ofzo. Bovendien, als het zo was, en HIJ het al zou weten, zou het allang op t.net hebben gestaan of zou het uitgebreid op GoT besproken zijn...! :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Captain Pervert schreef op 16 March 2003 @ 17:01:
T for Telecom

jawel, die werken daar ja :D ;) (nee ik ben er niet een van).
maar je argument over kvk nummers is net zo goed onzin. Een kvk nummer zegt (vrijwel) niets.

Sorry dat dit wat offtopic is.

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 16-03-2003 17:06 ]

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Captain Pervert schreef op 16 maart 2003 @ 17:02:
Waarschijnlijk heeft ie het op Fok gelezen ofzo. Bovendien, als het zo was, en HIJ het al zou weten, zou het allang op t.net hebben gestaan of zou het uitgebreid op GoT besproken zijn...! :)
Wel braaf je 'edit' knopje gebruiken hè ;)

Ik heb hier pas ook iets over gehoord, maar één ding vind ik vreemd in jouw redenering (of eigenlijk die van de verkoper) :
dat alle subsidies op telefoons eruitgaan en dat mobiel bellen erg goedkoop gaat worden (0,03 per minuut)
Oftewel: Minder subsidie dus goedkoper bellen.

Klinkt mij niet erg logisch in de oren 8)7

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Captain Pervert, het is al heel lang bekend dat de subsidies eruit gaan. Of deze omgezet worden naar goedkoper bellen, dat is nog niet officieel. Het is echter wel een logische stap, aangezien het nu niet meer een kwestie wordt van abbonees aantrekken (met kortingen) maar ze te houden (goedkoper bellen).

Toestellen zullen dus gewoon duurder gaan worden in de komende 2 jaar voor de consument, maar aangezien al bijna iedereen een telefoon heeft is dat niet zoeen probleem.

Je kan wel heel denigrerend doen tegen die "T for Telecom verkoper aka vbo'er", maar hij weet toch echt wel waar hij over praat en jij blijkbaar dus niet.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

dawuss schreef op 16 March 2003 @ 17:07:
Oftewel: Minder subsidie dus goedkoper bellen.

Klinkt mij niet erg logisch in de oren 8)7
De subsidie op telefoons, vaak tientallen of zelfs honderden euro's, die door de verkoper aan de klant wordt gegeven, wordt terugverdiend met de tikken, die dus te duur zijn.

Die subsidie omlaag betekent dat de tikken goedkoper kunnen worden. Stoch niezo moeluk?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:37
Denk (hoop zelfs) dat dit nog lang gaat duren. Kan me niet voorstellen dat high-end toestellen als de 7650 of p800 nog flink zullen verkopen als we daar 100% van de marktwaarde voor moeten neertellen. (500-800 euro) Zelf had ik nooit een 7650 genomen voor die prijs in ieder geval, het is dat meneer vodafone zo'n leuk prijsje maakte een paar maanden geleden. 250 euro maakt de drempel een STUK lager om een nieuw toestel aan te schaffen.....

• marteltor
ik heb trouwens op telecomvergelijker ook een verhaal gelezen van telemaniac.nl dat de subsidies een stuk lager worden

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

dominator schreef op 16 March 2003 @ 17:14:
Denk (hoop zelfs) dat dit nog lang gaat duren. Kan me niet voorstellen dat high-end toestellen als de 7650 of p800 nog flink zullen verkopen als we daar 100% van de marktwaarde voor moeten neertellen. (500-800 euro) Zelf had ik nooit een 7650 genomen voor die prijs in ieder geval, het is dat meneer vodafone zo'n leuk prijsje maakte een paar maanden geleden. 250 euro maakt de drempel een STUK lager om een nieuw toestel aan te schaffen.....
Vodafone heeft toch niet zo veel te maken met de omzetcijfers van Nokia? Als Vodafone de subsidie wil afschaffen waardoor er minder Nokia's worden verkocht dan is dit het probleem van Nokia, maar totaal niet van Vodafone. Door de goedkopere abbo's zullen zij meer klanten (proberen te) trekken.

Ik hoop alleen dat wanneer er andere bedrijven volgen zij dit beter zullen doen dan O2, je krijgt daar wel veel minuten, maar wel met een beperkte inzetbaarheid. Dan liever iets minder minuten maar iets ruimer inzetbaar. (altijd naar alle netwerken).

En dan nog de vraag of het een goede stap zou zijn. De redenatie klopt wel denk ik. Maar met een goedkopere telefoon lok je de klant ook wel! Nou ja, is een beetje net zoals met die gratis abbo's via internet. Je hebt een "gratis" abbonement (ofterwijl een paar euro per maand), maar geen nieuwe telefoon. Wil je en een nieuwe telefoon en een nieuw abbo dan zal het elkaar niet zoveel uitmaken.

Ceci n'est pas une signature!

• De_Koele_Man
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

T for Telecom

-sorry voor de big giant offtopic !-

Gaan we generaliseren ?
Reageer dan niet, jou reply's hadden net zo veel mee te delen aan dit topic dan mijn reply.

Mensen met een VBO opleiding zijn niet per definitie domme mensen, net zoals mensen die rechten studeren per definitie slim zijn.

Meh!

Verwijderd

t for telecom... mutsenzaak met 0 service

Adminbreak:
Zie je mail binnen 5 minuten.

[ Voor 65% gewijzigd door Roelant op 17-03-2003 14:21 ]

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Elk jaar hebben ze hetzelfde verhaal, de subsidies verdwijnen en/of worden lager. De opta heeft zelfs een boete gegeven omdat de subsidies verlaagd zijn...

Maar wat dan vreemd is, is dat de subsidies nog nooit zo hoog zijn geweest. Je krijgt netto gezien nu vaak zelf geld toe als je een abo afsluit. Dat is nog nooit geweest!

Uiteindelijk zullen de subsidies wel verdwijnen, en zal bellen goedkoper worden. Maar ik vraag mij af wanneer, om mensen aan de UMTS te krijgen zal er wel een dikke subsidie gegeven moeten worden. Dus de komende jaren zie ik de subsidies blijven.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mensen, houden we het even beleefd? Ontopic, en beargumenteerd discussiëren svp!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:14
T for Telecom

<font color="red"><b>Adminbreak:</b>
Zie je mail binnen 5 minuten.</font>
Serieuse reactie op een bijzonder ongenuanceerde opmerking. Helaas klopt deze opmerking wel degelijk, het nivo van de gemiddelde verkoper is echt slecht. 99 van de 100 krijgen geen opleiding en krijgen als "studie" materiaal mee naar huis? je raad het al, de folder die jij en ik ook mee naar huiskrijgen. Nu is daar in principe niks mis mee, maar een goed ingelezen verkoper in een telecom zaak is ver te zoeken, zeker als het gaat om verschillende actie die gaande zijn. Om mensen nu meteen maar uit te maken voor domme vbo-er slaat nergens op, maar het nivo van de verkoper is bedroefend en dat heeft niks met je opleiding te maken.
Maar zullen we nu weer ontopic gaan posten? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door intoxicated op 17-03-2003 15:14 ]

no comment

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01-2025
Wel of geen subsidie, het maakt iet uit. Denk maar niet dat de prijs voor bellen verlaagd wordt. Mobiel bellen is duurzaam en je kunt hier dus duurzaam veel geldt mee verdienen. en als de prijzen collectief hooggehouden worden door alle providers, valt er niets tegen te doen. Zeker als de OPTA daar ook mee akkoord gaat.

Beeindigen van subsidie betekent niets mee dan ennmalige extra inkomsten van de providers.

• marteltor
Oscar Mopperkont schreef op 17 March 2003 @ 14:18:
Elk jaar hebben ze hetzelfde verhaal, de subsidies verdwijnen en/of worden lager. De opta heeft zelfs een boete gegeven omdat de subsidies verlaagd zijn...

Maar wat dan vreemd is, is dat de subsidies nog nooit zo hoog zijn geweest. Je krijgt netto gezien nu vaak zelf geld toe als je een abo afsluit. Dat is nog nooit geweest!

Uiteindelijk zullen de subsidies wel verdwijnen, en zal bellen goedkoper worden. Maar ik vraag mij af wanneer, om mensen aan de UMTS te krijgen zal er wel een dikke subsidie gegeven moeten worden. Dus de komende jaren zie ik de subsidies blijven.
klopt, ik heb net een D8 abo afgesloten waar ik winst op ga maken :)
en bij umts moeten er idd nieuwe phones komen :{
Pagina: 1