Toon posts:

[Win2kserv] Automatische reboots tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 2000 server. Met service pack 3 enz.

Hij draaide perfect, als domain controller dhcp fileserver enz. Ik heb er denk ik een week niets aan gedaan omdat hij prima draaide. Nou zat ik mp3 van die server te luisteren en ineens stopte de muziek; server gecrasht :(
Dus ik kijken. Start opnieuw op... dan krijg je dat zwarte scherm, zeg maar de win2k bootloader. En als hij dat gedaan heeft reboot het systeem automatisch :? :(

Ook VGA mode, safe mode, last known profile werken niet! :(

Wat kan het probleem zijn? (heb andere voeding getest maar dat is het niet...)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 16:17:
Ik draai Windows 2000 server. Met service pack 3 enz.

Hij draaide perfect, als domain controller dhcp fileserver enz. Ik heb er denk ik een week niets aan gedaan omdat hij prima draaide. Nou zat ik mp3 van die server te luisteren en ineens stopte de muziek; server gecrasht :(
Dus ik kijken. Start opnieuw op... dan krijg je dat zwarte scherm, zeg maar de win2k bootloader. En als hij dat gedaan heeft reboot het systeem automatisch :? :(

Ook VGA mode, safe mode, last known profile werken niet! :(

Wat kan het probleem zijn? (heb andere voeding getest maar dat is het niet...)
Je 2000 zal iedere keer een BSOD krijgen (blue screen of death) en ingesteld staan op automatisch herstarten. Dit kan heel veel oorzaken hebben en wat het nou precies is kom je eigenlijk alleen te weten als je de melding in het BSOD kunt bekijken.

Hier vind je meer info hoe je het scherm kunt laten staan. Wel wat werk, maar soms is dit de enige manier om de oorzaak te vinden...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ik raad je aan om even in de FAQ van WOS te kijken. Staat een hele lijst samengesteld door Blackd met BSOD meldingen en oorzaak ervan

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb auto restart uitgeschakeld meteen na de installatie. Dus dat lijkt me sterk.

Ik wil graag weten of ik het kan oplossen zonder opnieuw te installeren, anders moet ik de domain controller en alles opnieuw instellen :(

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje? :(

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
Ff chkdsk doen (opstarten van win2k cd en naar repaircosole gaan)

suc6!

@iMartien

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Brakke schijf (of andere hardware) lijkt me inderdaad niet onwaarschijnlijk. Naast bovenstaande: trek er uit wat je kan missen en controleer je geheugen ( www.memtest86.com ).

Uiteindelijk zou je misschien kunnen denken aan over de oude heen installeren, maar omdat het 'zomaar' gebeurde lijkt een hardwareprobleem me waarschijnlijker. Tenminste, als die server tenminste niet rechtstreeks en zonder firewall etc. aan het internet was aangesloten :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx voor je antwoorden, ik zal het vanavond proberen omdat ik nu nog op het werk zit.

Nee er zit een FreeSCO bak tussen dus het zijn geen hack aanvallen. Het enige wat ik er aan veranderd heb laatste maand is een Maxtor 40GB schijf erbij gezet... ik zal eens als het niet lukt via de oplossing van DiEPVRiESKiP proberen om zonder deze te draaien en kijken wat het opleverd.

Verwijderd

Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad, met een .dll die tijdens het opstarten een reboot veroorzaakte. Die heb ik vanuit de repair console simpelweg verwijderd (naam veranderd), en toen startte windows weer op, met een foutmelding dat er een .dll miste. Daarna betreffende programma opnieuw geïnstalleerd en alles werkte weer. Werkt alleen als het niet een kritiek bestand is (geluid of usb kan hij best wel missen, bv).
Pagina: 1