Toon posts:

[A7V8X] System failed memory test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Asus A7V8X installeer met een willekeurige processor krijg ik de melding "System failed memory test" in een loop, dat vrouwtje zegt het wel 100 keer achter elkaar en stopt niet. Als ik ander geheugen probeer veranderd hier niets aan. Naar mijn idee is het een bios fout ofzo?

Iemand ervaring met de speech post messages van asus? Het boekje van asus zegt alleen dat het geheugen niet goed zit, of het geheugen kapot is.. Wat beiden in dit geval niet klopt.

Verwijderd

Kan ook zijn dat je geheugenslots van je mobo kapot zijn. heb je ook al een andere geheugenslot geprobeerd?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Waarom probeer je niet gewoon eens andere geheugenmodule ipv een andere CPU 8)7

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
bobsnl schreef op 16 March 2003 @ 16:40:
Waarom probeer je niet gewoon eens andere geheugenmodule ipv een andere CPU 8)7
:? heb je z'n bericht niet helemaal gelezen ofzo....

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle geheugen slots al geprobeerd, en ik heb het dus ook met andere geheugen modules geprobeerd. 3 om precies te zijn, ik post niets voor niets zo'n thread.... :P

Verwijderd

Bios al eens gereset :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor geheugen had je getest? Al wat met geheugentimings gespeeld? Heb je de FSB cq geheugenbus al wat langzamer gezet?

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

BalusC schreef op 16 maart 2003 @ 17:18:
Wat voor geheugen had je getest? Al wat met geheugentimings gespeeld? Heb je de FSB cq geheugenbus al wat langzamer gezet?
Hoe moet hij dat doen ?
Als je deze foutmelding krijgt dan kom je niet eens in je bios

Sinds waarneer heb je dit probleem ?

(ik had toevallig afgelopen week ook een 'clientje' met hetzelfde probleem)

[ Voor 21% gewijzigd door De_Koele_Man op 16-03-2003 17:24 ]

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere malen geprobeerd de bios te resetten, je bedoelt toch gewoon stekkers eruit en dan batterij er uit? Ik heb het trouwens ook op de conventionele manier geprobeerd (jumpertje verzetten)

En ik kan inderdaad niets instellen qua timings, ik krijg geen eens beeld.

Hoe heb jij dat bij je 'clientje' opgelost Koele_Man?

Ik heb het probleem sinds ik mijn processor er uit heb gehaald en in een ander moederbord heb gestopt, nu ik hem terug zet in mijn moederbord gebeurt er niets.
Maar zoals ik al zei: andere processoren doen het er ook niet in

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 17:27 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De_Koele_Man schreef op 16 maart 2003 @ 17:22:
Hoe moet hij dat doen ?
Als je deze foutmelding krijgt dan kom je niet eens in je bios
Hmm.. dat geeft dit probleem een andere wending :/

Ik zou de mobo maar eens inruilen.

Edit:
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 17:26:
Ik heb het probleem sinds ik mijn processor er uit heb gehaald en in een ander moederbord heb gestopt, nu ik hem terug zet in mijn moederbord gebeurt er niets.
Probeer dat nog eens, maar druk de CPU dan wel goed aan terwijl je het hendeltje omlaagdrukt.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 16-03-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op zich heb ik nog garantie... maar ik wil eigenlijk gewoon de oorzaak achterhalen, misschien heb ik wel een groffe fout gemaakt..

Verwijderd

Topicstarter
heheheh.. processor goed aandrukken :P
Oh wacht, komt vast door het onderschrift bij mijn naam ;)
Zal het voor de gein eens proberen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In principe zou dat niet hoeven, maar je weet maar nooit.. ;)

Daarnaast heb ik ook gevallen voorbij zien komen waarbij je de CPU tóch stevig moet aandrukken tijdens het installeren.

Wil je verder ook aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten; leest zo wel prettiger dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe, dat zeg je wel vaak he.. over dat edit-knopje
Ik probeer het al zo vaak mogelijk, maar tis een beetje lastig als de gesprekken zo door elkaar lopen. Bedankt voor de tip anyways, ik zal het proberen.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Heb je misschien per ongeluk toen je de koeler van je CPU erafhaalde/opzette over het moederbord geschraapt ?

Dat had namelijk de 'client' die ik vandeweek hielp ook gedaan, die moest ook een nieuw moederbord kopen, omdat er transistortjes die tussen zijn CPU-socket en de geheugenbankjes zaten beschadigd waren.
Probeer dat nog eens, maar druk de CPU dan wel goed aan terwijl je het hendeltje omlaagdrukt.
So much for Zero Insertion Force ;) :P

[ Voor 43% gewijzigd door De_Koele_Man op 16-03-2003 17:39 ]

Meh!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
topper schreef op 16 March 2003 @ 16:44:
[...]
:? heb je z'n bericht niet helemaal gelezen ofzo....
uhm ... zal de slaap wel zijn :O

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb redelijk voorzichtig gedaan met het verwijderen van mijn koeler. Het zou kunnen zijn dat ze beschadigd zijn, maar ik zie verder geen beschadigingen.

Ook het aandrukken werkt niet :?

Het gekke is dat het lijkt alsof die melding "system failed bla bla" blijft hangen. Nou ik ruil hem wel in. Zien ze toch niet bij die pc-bakker bij ons.

Ik begin trouwens te gapen van dit poppetje -> :O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 17:55 ]

Pagina: 1