Toon posts:

probleem inkomende mail outlook express 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het formatteren van mijn pc, zit ik met het volgende probleem met outlook express 6:

ik krijg een, voor mij, onbekende foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/outlook1.jpg

ook google'n op deze foutnummer geeft geen oplossing

*de smtp en pop3 adressen zijn zeker goed in gesteld en de gebruikersnaam en wachtwoord ook.

*Ook de firewall (norton personal firewall) is volgens mij niet het probleem want als ik die 'disable' kan ik de mail nog niet binnenhalen.

*Ik kan WEL mails versturen

*De connectie met de server wordt toch gemaakt want op onderstaand screenshot kan je zien dat er wordt aangegeven hoeveel mails er in elke mailbox zitten. Als de mailbox leeg is, geeft outlook trouwens geen foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/outlook2.jpg

Weet iemand wat er hier fout loopt?
Alvast bedankt

Guy

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Even serachen op GoT... en voilá: Outlook mail sturen werkt wel, ontvangen niet

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Dat lost dit probleem toch niet op

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
WimB schreef op 16 March 2003 @ 16:25:
[...]

Dat lost dit probleem toch niet op
Er staan wat dingen in dat topic die hij kan uitproberen..

Ik noem maar iets:
F_J_K schreef op 05 September 2002 @ 10:38:
Misschien is er aan een van de kanten een spamfilter actief die in dit geval iets te streng is? Op mijn universiteitsaccount kan ik bijvoorbeeld geen mail ontvangen van de meeste servers waar geen reverse DNS draait. Vind ik helemaal niet erg (in tegendeel, ik krijg er nooit spam), maar sommige bedrijven hebben dat niet en gebruik ik dus een andere account.

Ze kunnen de logs trouwens misschien even naar een hotmail account oid sturen - of even op een webpagina zetten - onder een of andere vage naam+extentie als ze bang zijn het op zo'n plaats neer te zetten.

[ Voor 64% gewijzigd door danslo op 16-03-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat ik voor de format ook al met outlook express 6 werkte met dezelfde e-mail accounts en dezelfde servers.

En ineens gaat ie na de format niet meer. Ik ken iemand die ook bij hetzelfde hostingbedrijf zit en met outlook express werkt en we hebben de instellingen overlopen. Geen verschillen ...

Het zou trouwens raar zijn dat het aan de server ligt, ik kan van twee verschillende hosts niet afhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost:

nieuwe identiteit in outlook express aangemaakt en de accounts terug opnieuw ingesteld.
En dan werkt het wel ... vraag me niet waarom?
Pagina: 1