Internet via hub heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje een oude hub (5-Port Ethernet 10-Base-2/T Hub van Legato om precies te zijn :7), dus vandaag maar eens aangesloten.

Kabel van beneden in de uplink, en PC1 (P4 1.6, Win2k) in aansluiting 1 en PC2 (een P1 133, Win98) in 2.

Toen alles testen. Ze hadden allebei internet, maar het ging HEEL sloom. Het duurde bijv. zo'n 2 minuten of meer om aan te melden bij MSN etc.

Dus toen maar een beetje de andere poorten uitgeprobeerd (PC1 in poort 4, PC2 in poort 3) maar dat wilde ook niets helpen.

Ook knippert het Collision ledje behoorlijk vaak.

Het netwerkje zit zo in elkaar:

code:
1
2
[zeelandnet]--------->['server']----------[hub]-----------[PC1]
                                           ------------[PC2]

NB: De 'server' is geen echte server, maar het is de pc van mn ma/zusje, van daaruit gaat een utp-kabel naar mijn kamer en draait WinXP

De 'layout' van de hub-aansluitingen:

code:
1
[pwr] [1] [2] [3] [4] [uplink] [BNC]

Waar is die BNC btw voor? Het is een male-coax connector

Wat is er verkeerd?
Moet ik nog iets in windows veranderen?
Of is de hub gewoon brak cq bejaard?

Ik heb gezocht maar ik kon niet echt iets vinden, en de Omega-search is ook niet bepaald ideaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JER00N op 16-03-2003 15:58 ]

Verwijderd

Zit er een lampje op met collision? kijk eens of die heel erg vaak brandt, en wat voor een server heb je?? een pc als server, of een router?

/edit/
oepsie, niet zo goed gelezen.. het lampje collision betekent dus dat je 2 pc's op hetzelfde moment iets willen versturen, en dat kan een hub niet aan..

wat voor server heb je? een pc met wingate/winroute/sygate? of een router? of een linux bakje?
/edit/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 16:02 ]

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 16:01:
Zit er een lampje op met collision? kijk eens of die heel erg vaak brandt, en wat voor een server heb je?? een pc als server, of een router?

/edit/
oepsie, niet zo goed gelezen.. het lampje collision betekent dus dat je 2 pc's op hetzelfde moment iets willen versturen, en dat kan een hub niet aan..

wat voor server heb je? een pc met wingate/winroute/sygate? of een router? of een linux bakje?
/edit/
Op de 'server' staat WinXP (staat ook in het topic ;) )

Verwijderd

oepsie 2 :/ nouja, ik denk dus dat het daaraan ligt.. Kijk ff in de FAQ, daar staat precies hoe je het werkend kan krijgen, is niet zo moeilijk. En als je al het gekloot zat bent, dan kun je gewoon et beste een routertje kopen, 60 euro, werkt als een trein nooit meer gekloot.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 17:24
BNC is een ander type netwerkkabel, dit draait ook maar op 10 Mbit.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Volgens mij is er gewoon een pc die je hub gek maakt met door konstant signaaltjes te verzenden. Of heb je misschien toevallig pc's waarvan de netwerkaarten allebei hetzelfde mac-adress hebben....

Verwijderd

Frankie02 schreef op 16 maart 2003 @ 16:23:Of heb je misschien toevallig pc's waarvan de netwerkaarten allebei hetzelfde mac-adress hebben....
Laten we het maar op ip adres laten :) (Er zijn weinig mensen die hun mac adres aan passen ;))

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Lach maar :) , het is mij serieus een keer overkomen dat ik 2 netwerkkaarten had die dezelfde mac-adressen hadden. Voordat ik dat doorhad.........je wilt het niet weten.

Aangezien ze beide kunnen internetten, zet 1 van de 2 pc's eens uit en kijk dan op de andere hoe (goed) dan de verbindingen dan eens is.

• JER00N
  • Niet online
De COL-Led brand btw niet altijd, maar wel als je op 1 van de pc's bijv met een IRC-server wil verbinden.

De netwerkkaart in PC1 is een vrij nieuwe 10/100mbit kaart, en de kaart in PC2 (de oude) is een ISA ding van zo'n 10 jaar oud :P en 10 mbit.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
2 dingen: een hub past zich aan aan de sloomste kaart, dus test even of je wel met 10Mbit tussen pc's kan leechen
2) die pc die beneden staat, is die wel zo geschikt als server? want als die in gebruik is dan staat er (bij spellen) 100% load op neem ik aan. en van 2 andere verbindingen data verwerken kost ook wat load (zeker met een hub).

koop een router, of als je linux snapt, gebruik een oude pc als dedicated Inet server/router

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 16-03-2003 17:12 . Reden: spelvouten ]

TheS4ndm4n#1919

• JER00N
  • Niet online
RocketKoen schreef op 16 March 2003 @ 17:11:
2 dingen: een hub past zich aan aan de sloomste kaart, dus test even of je wel met 10Mbit tussen pc's kan leechen
2) die pc die beneden staat, is die wel zo geschikt als server? want als die in gebruik is dan staat er (bij spellen) 100% load op neem ik aan. en van 2 andere verbindingen data verwerken kost ook wat load (zeker met een hub).

koop een router, of als je linux snapt, gebruik een oude pc als dedicated Inet server/router
@ 2) : zo veel wordt er niet op gespeeld, hoogstens MSN en Internet/email etc.

btw ik zal straks eens ff kijken hoe het gaat via de hub, maar dan met alleen PC1 er op, dus zonder PC2 (aangezien die de sloomste netwerkkaart heeft)

[ Voor 12% gewijzigd door JER00N op 16-03-2003 17:31 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
RocketKoen schreef op 16 maart 2003 @ 17:11:

1. een 10mbit hub kan alleen 10mbit dus ik snap niet waar hij zich aan moet passen. hij heef het over een 10base hubje, dus geen 10/100

ik denk niet dat het aan die server ligt, ik snap alleen niet waarom je hem in de uplink hebt zitten. Dit kan rare gevolgen hebben (lees: collusions)

CISSP! Drop your encryption keys!

• JER00N
  • Niet online
laurens0619 schreef op 16 maart 2003 @ 18:18:
[...]

ik denk niet dat het aan die server ligt, ik snap alleen niet waarom je hem in de uplink hebt zitten. Dit kan rare gevolgen hebben (lees: collusions)
Uplink is toch om te gebruiken als internet-bron?

Ja sorry als ik ergens n00b in ben is het wel netwerken en alles wat daarbij hoort :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
uplink is om 2 hubs te verbinden of een cross cable te gebruiken een hub in

probeer maar eens in andere poort

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

haal ff de stroom van je hubje en kijk of het scheelt als je maar 1 van beiden pc's aansluit en de andere apart?

// heb je vaste ip's dns en gateway ingevuld?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 18:33 ]

Pagina: 1