Ik heb sinds een tijdje een oude hub (5-Port Ethernet 10-Base-2/T Hub van Legato om precies te zijn
), dus vandaag maar eens aangesloten.
Kabel van beneden in de uplink, en PC1 (P4 1.6, Win2k) in aansluiting 1 en PC2 (een P1 133, Win98) in 2.
Toen alles testen. Ze hadden allebei internet, maar het ging HEEL sloom. Het duurde bijv. zo'n 2 minuten of meer om aan te melden bij MSN etc.
Dus toen maar een beetje de andere poorten uitgeprobeerd (PC1 in poort 4, PC2 in poort 3) maar dat wilde ook niets helpen.
Ook knippert het Collision ledje behoorlijk vaak.
Het netwerkje zit zo in elkaar:
NB: De 'server' is geen echte server, maar het is de pc van mn ma/zusje, van daaruit gaat een utp-kabel naar mijn kamer en draait WinXP
De 'layout' van de hub-aansluitingen:
Waar is die BNC btw voor? Het is een male-coax connector
Wat is er verkeerd?
Moet ik nog iets in windows veranderen?
Of is de hub gewoon brak cq bejaard?
Ik heb gezocht maar ik kon niet echt iets vinden, en de Omega-search is ook niet bepaald ideaal
Kabel van beneden in de uplink, en PC1 (P4 1.6, Win2k) in aansluiting 1 en PC2 (een P1 133, Win98) in 2.
Toen alles testen. Ze hadden allebei internet, maar het ging HEEL sloom. Het duurde bijv. zo'n 2 minuten of meer om aan te melden bij MSN etc.
Dus toen maar een beetje de andere poorten uitgeprobeerd (PC1 in poort 4, PC2 in poort 3) maar dat wilde ook niets helpen.
Ook knippert het Collision ledje behoorlijk vaak.
Het netwerkje zit zo in elkaar:
code:
1
2
| [zeelandnet]--------->['server']----------[hub]-----------[PC1]
------------[PC2] |
NB: De 'server' is geen echte server, maar het is de pc van mn ma/zusje, van daaruit gaat een utp-kabel naar mijn kamer en draait WinXP
De 'layout' van de hub-aansluitingen:
code:
1
| [pwr] [1] [2] [3] [4] [uplink] [BNC] |
Waar is die BNC btw voor? Het is een male-coax connector
Wat is er verkeerd?
Moet ik nog iets in windows veranderen?
Of is de hub gewoon brak cq bejaard?
Ik heb gezocht maar ik kon niet echt iets vinden, en de Omega-search is ook niet bepaald ideaal
[ Voor 4% gewijzigd door JER00N op 16-03-2003 15:58 ]