Toon posts:

dualboot 98-2k ntloader weg ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo tweakers,

Heb net win2k geinstalled op een oud computertje maar kwam tot de ontdekking dat 98 nog op een andere schijf ook stond. Nu werkt dit prima naast elkaar maar ik wil 98 er toch wel af hebben ivm schijfruimte. Als ik c: (win98) formateer ben ik waarscheinlijk me NT loader kwijt en boot dus me pc niet meer (d: is win2k) Hoe dit aan te pakken ???

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
c vanuit win2k formatteren lijkt me heel veilig (en makkelijk) in dit geval :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Topicstarter
RubZie schreef op 16 maart 2003 @ 15:46:
c vanuit win2k formatteren lijkt me heel veilig (en makkelijk) in dit geval :)
en me nt loader dan ? of maakt dat niet uit ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je twijfelt kan je ipv. formatteren, ook Win98 gewoon verwijderen van C :)

Maar inderdaad ben je je bootloader kwijt; maar die zou je weer terug kunnen zetten. Volgens de methode in die FAQ of door met de hand de bootfiles terug te zetten:
NTLDR
ntdetect.com
boot.ini

waarbij je boot.ini natuurlijk wel aanpast zdd win98 er uit is.

Natuurlijk zoals altijd wel van te voren een backup maken van je belangrijke data. Denk aan de wet van Murphy ;)

edit:
zie trouwens ook hier :Y)

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 16-03-2003 16:04 . Reden: met de hand ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

is het niet mogelijk om de d: partitie naar c: te veranderen (dus de hd's omwisselen of de driveletters om te draaien) zodat win2k op c: komt te staan en gewoon standaard word geboot?

Verwijderd

Topicstarter
JaY- schreef op 16 maart 2003 @ 16:09:
is het niet mogelijk om de d: partitie naar c: te veranderen (dus de hd's omwisselen of de driveletters om te draaien) zodat win2k op c: komt te staan en gewoon standaard word geboot?
lol dat zou wel heel grappig zijn maar zie dat denk ik nog niet gebeuren
heb 98 er maar afgegooid en probeer nu van cd te booten maar daar loopt ie op vast en ntldr is dus idd missing :*) oftewel heb het bij deze al verklooid ... maar iig bedankt
Pagina: 1