Remote Desktop voor netwerkcomputers

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hallo,

Ik zal even beginnen met mijn preek over mijn vele zoekactie's. Ik heb hier op GoT en met google gezocht maar helaas. Er waren wel een aantal onderwerpen hierover maar die gaven mij niet de info die ik nodig heb. Dus hierbij vraag ik om uw hulp. :Y)

Ik wil nu remote desktop gaan gebruiken. Ik heb Windows XP en gebruik daarom ook de ingebouwde 'Remote Desktop Connection' van XP. Ik heb het op mijn server ingesteld bij de 'SYSTEM' tab, ip ingevuld, etc, resultaat; alles werkt perfect. Ik kan connecten naar mijn server en remote gaan klooien.

Maar mijn probleem is nu dat ik niet mijn server remote wil bedienen, maar een PC achter de server. D.w.z. ik heb ADSL en ik heb een hubje die mijn netwerk deelt, en nu wil ik dus van buitenaf mijn netwerk pc gaan besturen.

Mijn vraag is dus: Hoe moet dit?

Toevoeging:
Als ip het volgende invoeren helpt ook niet (ik heb alles geprobeerd): '155.63.62.155//computernaam'

Overigens werkt het natuurlijk wel als ik via mijn eigen netwerk alleen een computernaam invoer als ip, maar dit terzijde.

b.t.w. In Windows Help staat het ook niet :+

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door Bernaar op 16-03-2003 15:19 ]

Verwijderd

Poort forwarden op je server. Deze naar de poort laten wijzen op de pc die je over wilt nemen. (en google is toch echt je vriend. Staat echt genoeg over geschreven )

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je alles via grafische schermpies wil doen zou je remote admin(www.radmin.com) client op je server kunnen zetten en dan remote admin server op de pc achter je server (volg je me nog ? :D)
Dan connect je met rdp naar je server en via remote admin naar de client erachter (rdp in rdp wil niet...)

Wat je ook kan doen is, als je client pc achter de server ook XP heeft, specifieke ports forwarden naar die client en daar dan rdp op gebruiken. (dus extern vul je ip in en hij connect automagisch naar je client (want je server forward connecties naar die poort naar je client pc). (RDP poort: 3389) en als je RDP via IIS gebruik ook nog eens de poort die je gebruik voor IIS..

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 16-03-2003 15:24 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Bernaar
MaxBurn schreef op 16 maart 2003 @ 15:22:
als je alles via grafische schermpies wil doen zou je remote admin(www.radmin.com) client op je server kunnen zetten en dan remote admin server op de pc achter je server (volg je me nog ? :D)
Dan connect je met rdp naar je server en via remote admin naar de client erachter (rdp in rdp wil niet...)

Wat je ook kan doen is, als je client pc achter de server ook XP heeft, specifieke ports forwarden naar die client en daar dan rdp op gebruiken. (dus extern vul je ip in en hij connect automagisch naar je client (want je server forward connecties naar die poort naar je client pc). (RDP poort: 3389) en als je RDP via IIS gebruik ook nog eens de poort die je gebruik voor IIS..
Je eerste optie valt af. Ik kan namelijk ook bij mijn comp/files komen als ik via mijn netwerkomgeving ga klooien. Een tweede is dat ik niet wil dat mijn server overgenomen wordt als iemand daar op bezig is. Dus de server moet 'ongeroerd' blijven.

Dat portforwarden moet ik dan even uitzoeken want dat ik twee keer genoemd. geen idee hoe dat werkt nog nooit gedaan.

• Bernaar
Bij 'advanced' vervolgens 'settings' bij je internetverbinding kan ik het instellen.

Ok, het werkt! 8)

Thnx!