[MOHAA]problemen met v1.11 patch

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik had me probleem hier al gepost:
[rml][ MOHAA] "problemen met hardware" topic[/rml]
een beetje oud topic omhoog schoppen:
maar ik heb dus ook problemen met MOHAA.
hoe het te werk gaat:
ik heb windowsXP NL met SP1
voor de rest:
athlon800, geforce2GTS, 384mb Ram, asus 17v133.
nieuwste hyperion drivers geinstalleerd.
direct9 en de nieuwste officiele drivers van nvidia.

ik installeer mohaa dutch en die doet het perfect.
maarja om op de meeste servers te spelen moet je toch v1.11 hebben. Dus ik installeer de patch en daarna ook nog een no-cd (erg irritant om telkens die cd erin te doen).
Als ik nu dan mohaa probeer op te starten, krijg ik alleen een grijs scherm met een words-achtige cursor. Je hoort de HD nog ff ratelen en na een tijdje stopt het, terwijl het scherm grijs blijft.

ik krijg niet die bekende openGL error in het console tijdens het laden. Iemand die hier (nog) weet wat het kan zijn?
en antwoord op de vraag:
Installeer je wel de nederlandse v1.11 patch?
Als je wel patched, maar niet de no-cd doet, heb je dan ook het probleem?

ja ik heb zowel de nederlandse geprobeerd.
en ook de uk en de us patch (mbv register aanpassen).

verder nog, als ik een oude opengl32.dll kopieer naar de MOHAA directory, krijg ik wel die beroemde opengl error.

Verwijderd

probeer eens een andere driver :?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Een no-CD voor (bijv.) de Engelse versie, terwijl je de Nederlandse 'bestanden' heb?
Wat als je het zonder no-CD patch speelt? Als het dan wel lukt moet je even opzoek naar de juiste patch, of gewoon de CD erin houden :)

edit:
Nevermid, kan je dmv ALT+TAB naar het console schermpje komen? Misschien zie je dan wat er misgaat

Edit 2: start MoH:AA eens op met de volgende command line parameter: +logfile 3 .

Dus: Start > Uitvoeren> "C:\Program Files\MoHAA\MOHAA.exe" +logfile 3 (alles wat dikgedrukt is, ook aanhalingstekens! Verander eventueel de map als je MoH:AA ergens anders heb staan).

Nu wordt er een logfile genaamd qconsole.log weggeschreven naar je MoHAA\main map, post die eens hier, misschien dat er info in staat waar we wat mee kunnen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Rafe op 16-03-2003 17:23 ]

• randje
  • Niet online
andere detonator drivers heb ik al geprobeerd. (o.a. de 23.11, de standaard winXP drivers enz enz) allemaal zelfde resultaat.
Zonder no-cd patch heb ik precies hetzelfde. Hij laadt gewoon door, je ziet ff zo'n quake3 engine console en dan krijg ik een grijs beeld met een cursor.

Die command line van rafe, als ik + logfile 3 erbij doet. krijg ik maar geen qconsole.log bestandje.

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-02 12:53
OpenGL error (mits je een OpenGL compatible kaart hebt, anders kun je het vergeten) kan worden opgelost door nieuwste drivers goed te installeren (zie de readme erbij, eerst terugswitchen naar standaard drivers, anders kan ie ze niet goed overschrijven)

• randje
  • Niet online
ja, maar die opengl error heb ik dus niet. Had ik die maar, want overal op internet kan je de oplossing daarvan vinden.

• randje
  • Niet online
ik heb heel ff op een andere HD win98se geinstalleerd. En daar doet v1.11 het perfect met een no-cd patch. Alleen het klote is dus, ik wil geen dual boot.
opstarten met win98 compatibiliteit in winXP helpt ook niets.
Iemand die nog eventueel weet wat het kan zijn?
Pagina: 1