• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De meeste mensen zijn helemaal gecharmeerd van de SonyEricsson P800.

Ik vind 'm ook erg aantrekkelijk. Echter, ik vraag me af wat je beter kan doen:
De SE P800 of een PDA i.c.m. een GSM. En dan heb ik het dus over een GSM met Bluetooth enzo zodat je uiteindelijk op 'dezelfde' functies uit komt.

Maar hoe gelijk zijn die functies? Gaat de P800 wel zo ver als een PDA?

Waarschijnlijk niet, daarom wil ik eigenijk wel eens van jullie weten welke functies je moet missen als je voor de P800 kiest. :)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Ik heb ook voor deze keuze gestaan, maar ik heb uiteindelijk voor een losse foon plus PDA (oke, de PDA moet ik nog) gekozen, omdat ik de P800 als telefoon gewoon te groot vond. Ik heb nu een Siemens S55, zit ook een cam bij en bluetooth, en deze past overal makkelijk in waar ik met de P800 toch over twijfelde. Een losse PDA kan je in een tas stoppen of in een jaszak, je telefoon wil je makkelijk bij de hand hebben als je gebeld wordt.

Aangezien ik geen P800 noch PDA heb kan ik je over functies niets vertellen.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik bezit zelf een SE P800. Ik kan je het volgende adviseren. Als het binnen je budget valt zal ik een losse gsm + pda nemen. Niet dat ik de P800 niks vind, integendeel ik ben er helemaal wild van. Maar ik zit er nu toch aan te denken om een losse, kleine gsm er bij te kopen, omdat het soms toch wel een te groot toestel is om mee te nemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan voetballen, uitgaan etc.

Over de functies die je mist kan ik je helaas niks vertellen, aangezien ik geen PDA heb, en nog nooit gehad. Ik kan je wel vertellen dat de p800 aan al mijn verwachtingen voldoet; Mp3 afspelen, Films Afspelen. Goede kwaliteit foto's.

[ Voor 24% gewijzigd door reuzekind op 16-03-2003 14:23 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Ik heb al wat kunnen *spelen* met wat verschillende soorten PDA's en ik moet zeggen dat je toch wel een heel dure PDA moet gaan kopen om de functies van de P800 te hebben op een PDA.

Een van de eerst dingen waar ik dan aan denk is dat je waarschijnlijk geen GPRS kits voor de P800 kunt kopen (maar ik zou er ook niet van op kijken als het wel gauw uitkomt).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48
Als je nou 24/7 met je PDA en mobiel rond zou lopen kan je beter een p800 nemen, als je je PDA de heft van de tijd thuis zou laten omdat je em toch niet altijd nodig hebt zou ik beide los nemen.
P800 heb ik niet in levende lijve gezien, maar wel een plaatje waarop ie even groot leek als die enorme nokia, die ik wel in het echt heb gezien, en die is GROOT!!

Dus het is een afweging van altijd met een enorme telefoon rondlopen of soms met een PDA en phone / alleen phone.
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 22:19:
Ik heb al wat kunnen *spelen* met wat verschillende soorten PDA's en ik moet zeggen dat je toch wel een heel dure PDA moet gaan kopen om de functies van de P800 te hebben op een PDA.

Een van de eerst dingen waar ik dan aan denk is dat je waarschijnlijk geen GPRS kits voor de P800 kunt kopen (maar ik zou er ook niet van op kijken als het wel gauw uitkomt).
Ik neem aan dat je UMTS bedoeld??

Strava

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik vind de grootte van de P800 ontzettend meevallen. Hij is wel breder dan m'n oude 3310, maar verder maakt het weinig uit. Door het rondere design voelt ie ook veel kleiner aan dan de 7650. Hij past ook makkelijk in m'n broekzak.

Verder zal het een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn. Ik persoonlijk ben zwaar voor een alles-in-één oplossing. Dus niet dingen synchroniseren naar de PC en dan weer terug naar de PDA etc. Bovendien kun je hem als telefoon wel 'te groot' vinden, maar hij is altijd nog kleiner dan telefoon en PDA samen.

Ik weet ook zeker dat ik een losse PDA bijna nooit mee zou nemen (te veel gedoe) en dat het daarom geldverspilling zou zijn om er een te kopen. Nu de functies gewoon in de telefoon zitten vind ik het wel de moeite waard, want als je iets altijd bij de hand hebt dan gebruik je het wel :).

Het enige enge is inderdaad met uitgaan en onderweg enzo, ik bedoel: een telefoon van 750 euro trek je niet graag uit je jas als je 's avonds op een semi-verlaten perron staat ofzo :o.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 17-03-2003 12:46 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Prulleman
Wouter Tinus schreef op 17 March 2003 @ 12:44:
Ik weet ook zeker dat ik een losse PDA bijna nooit mee zou nemen (te veel gedoe) en dat het daarom geldverspilling zou zijn om er een te kopen. Nu de functies gewoon in de telefoon zitten vind ik het wel de moeite waard, want als je iets altijd bij de hand hebt dan gebruik je het wel :).
:D das idd ook wel een punt

Strava

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Qua grootte en het gebruik ervan geloof ik het allemaal wel.

Maar zijn er nou nog verschillen in functies?

• Prulleman
Standaard BT
GPRS (makkelijker dan een PDA connecten met je phone)
Als je BT op je pc hebt kan je lekker internetten in de tuin via je pc verbinding (moet je wel kabel of ADSL hebben)
verder moet je maar even in het groten p800 topic lezen, daar wordt alles zo'n beetje uitvoerig besproken, en ook op het forum van www.esato.com is veel te vinden.

Verder draait ie onder symbian geloof ik, dus dat is het grootste verschil met een PDA onder Palm of MS pocketpc.
Maar SE fans kennende zullen er genoeg leuke progs voor geschreven worden.

Strava

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
ik heb zelf ook een PDA maar dan icm een SE t68i. toch kan ik wel zeggen dat het heel onhandig is om ze elke keer allebij mee te nemen , het slimste is een P800 dan heb je alles in een en heb je ook nooit het ene in je pda en het andere in je telefoon stoppen. als ik nog geen PDA had dan zou ik een P800 hebben gekocht .

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik denk dat je je het beste af kunt vragen wat je er mee wil doen, is ie puur zakelijk bedoeld dan is een PDA+phone denk ik het handigste, heb je hem niet zakelijk nodig laat je hem lekker thuis, op je werk zit ie in je jas/tas...
Ik heb zelf een p800 omdat al de multimedia speeltjes voor mij belangrijk zijn, het is op het moment gewoon de uberGSM :)
Alleen met uitgaan laat ik hem lekker thuis omdat ik daar te veel risico loop dat ie gesloopt wordt :'( Dat is dus weer een nadeel...

Verwijderd

Nou vraag ik me iets af.. kun je de SIM van de p800 ook gewoon weer in een Nokia 3310 stoppen voor inderdaad uitgaan enzo. Of gaan dan een hoop gegevens verloren?

Ik heb namelijk van iemand gehoort dat als je SIM te veel telefoon nummers heeft en je telefoon het niet aan kan dat alles weg is. Of maakt de P800 geen gebruik van de SIM kaart en klopt het verhaal gewoon niet?

Want ik wil zelf ook een P800 kopen maar wil dat ding niet mee nemen als ik uit ga.. daar gebruik ik dan gewoon m'n oude Nokia voor.

• Prulleman
Bij mijn t68i gooit ie wel alle smsjes uit het telefoon geheugen als ik de SIM eruit haal, maar mijn contacts blijven gewoon in de telefoon staan.

Strava

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
je kan dan evt ook overwegen om duo-sim te gebruiken (bv bij vodafona abbo zelfde nr 2 sims)

Verwijderd

Dat is idd ook een mogelijkheid! Nog niet aan gedacht, thanks.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik ben een beetje me mogelijkheden te bekijken maar ik denk dat ik toch voor de P800 ga...
En dan ook nog me huidige GSM (Nokia 8850 Gold edition) voor "uitgaan"-praktijken.
Heeft iemand trouwens al negatieve dingen gehoord over de P800? Want ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen (naar mijn idee).

• Prulleman
Ik geloof dat het bedienen "als telefoon" niet optimaal is met de knopjes op dat klepje (zonder klepje en stilo is helemaal niks voor bellen natuurlijk), maar ik heb er zelf geen ervaring mee (helaas)

Strava

Verwijderd

Je kunt ook bellen zonder het klepje. Je kunt dan gewoon het beeldscherm als touch screen gebruiken. Het klepje kun je ook makkelijk eraf halen. Ik heb er zelf nog geen, vriend van me wel. En ik wil er ook een maar ik zit een beetje te twijfelen over wat voor een abbo ik zal nemene.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hoe duurder de abbo, hoe goedkoper het toestel :)
Als ik een P800 ga kopen, dan neem ik er een T-Mobiel 150 bij (heb ik nu ook en bevalt goed).

• Prulleman
Tha BasZ schreef op 18 March 2003 @ 13:04:
Hoe duurder de abbo, hoe goedkoper het toestel :)
Als ik een P800 ga kopen, dan neem ik er een T-Mobiel 150 bij (heb ik nu ook en bevalt goed).
Dan zou ik contract verlenging doen en niet een nieuw abbo, volgens mij is dat voordeliger (ik zou het iig navragen....)

Strava

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik heb bij verschillende sites gezien die het doen maar het is duurder :)
Een nieuwe toestel plus nieuw abbo is goedkoper... scheelt iets van 100 euro of zo :)

• Prulleman
Je moet ook niet op sites kijken, maar gewoon aanvragen bij ben/T-mobile zelf, ik had toen mijn t68i voor 19 euro, terwijl die toen met een duurder abbo minimaal 50 euro kostte.

Ik beweer niet dat het altijd goedkoper is, maar ik zou ze zeker bellen (misschien hebben ze de p800 trouwens niet eens, maar ja)

Strava

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ey,leuk topic dit.

Ikzelf heb pda+phone combo.

Ik trek nogsteeds niet graag mijn pda van 600E in public uit m'n zak. Ook met oog op vakantie vind ik apart interessanter. Bij het kamperen heb je gewoon geen stopcontact. Dan gebruik ik mijn pda alleen om af en toe te mailen (+fotos versturen van de vakantie etc.). Ook met backlight off sleurpt zo'n groot kleurenscherm gewoon veel bats.
Het is idd een wat grotere oplossing, maar ik heb mijn pda altijd in m'n binnenzak en phone in broekzak (->no problem there for me).
Nou moet ik zeggen dat ik best graag een GPRS-CF kaartje in m'n pda zou willen om hem ook als phone te kunnen gebruiken, het is alleen dat de bat NOG sneller leeg zullen zijn.

pda:Sony Clie NX70v
phone:N6310i

...gamen blijft leuk...

Pagina: 1