Toon posts:

linux als file-server op pentium 200mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil linux als file-server gaan gebruiken.

mijn systeem is als volgt: pentium mmx 200mhz, 16mb edo ram, 2 gig harde schijf, 2mb videokaart.

ik wil dan van mijn pc een dualboot maken zodat ik bij het opstarten tussen windows en linux kan kiezen. windows om te gebruiken als client en linux voor file-server.

ik wil dat als ik voor linux kies dat ie dan automatisch meteen gaat file-serven.

welke linux zou ik het beste kunnen installeren dan?
hij moet vlot werken op dit systeem, sneller dan windows 95.
de netwerkkaart (een isa) moet te installeren zijn, en de mappen die gedeeld moeten worden moet ik in kunnen stellen, graag zo makkelijk mogelijk.

dus van mij mag het gewoon zo'n prompt zijn en hoeft niet grafisch te zijn zoals windows.
als ik tenminste een site kan vinden waar uitgelegd wordt hoe je zo'n file-server op kan zetten onder linux in zo'n prompt.

als nou een grafische interface ook zou kunnen zonder te veel snelheidsverlies dan wil ik dat ook wel doen, het installeren van netwerkkaart en gedeelde mappen instellen lijkt me ook wel makkelijker dan toch.

dus kan iemand mij vertellen welke linux ik het best kan gebruiken?
de gedeelde mappen in linux moeten vanaf andere pc's met windows daarop te benaderen zijn.
(ik moet ook mp3s kunnen luisteren, zonder ze eerst te kopieeren, en dat geldt ook voor films streamen)

Verwijderd

erm anders luisteren we ff naar het modje?

Verwijderd

Topicstarter
close deze topic niet en rot op met zoek ff dan vind je vanzelf.
is het nou zo moeilijk om mij ff te zeggen welke linux ik moet gebruiken?
das ook net 1 woord.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-04 18:47

NEK

ietsjes meet geheugen. Min 128 mb!

Verwijderd

Zoals ik net al zei. voor dit soort vragen is er een speciaal topic. Daar kun je je vraag stellen.
twan_vz: de officiele waarschuwing (OW) komt zo met de mail.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:45 ]

Dit topic is gesloten.