Toon posts:

[Geforce2MX400] alles schokt, wat te doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd een probleem met mn videokaart. Het is een Gforce 2 64M. Op een gegeven moment is de kaart (althans het beeld) schokjes gaan geven. Het zijn continue schokjes om de 1,5 sec. Niet alleen bij het afspelen van films, maar ook bij games en zelfs wanneer ik het muispijltje op het bureaublad verplaats zie ik het eenzelfde schokje/ hapering geven.
Een logische oplossing zou zijn om bij g-force een nieuwe driver te dl'en. Heb ik gedaan(41.09_win2kxp), dan doet ie het even. Wat ie bij herinstall van de standaarddriver overigens ook doet, maar na een tijdje begint ie weer te schokken. Echt vaag en vooral irri! Heeft iemand hier ervaring mee? of een tip?

Systeem: pentium 4 2,0G, 256Mb, 40 gig, GeForce 2 MX 400.

Verwijderd

titel updated

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En wat als je eerst de drivers goed uninstalleerd (detonator destroyer) en dan andere drivers erop zet?

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik best proberen, maar hoe werkt dat dan, dat detonator destroyer?

En die andere reply; titel updated? wat bedoel je daarmee?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel van het topic is aangepast (duidelijker gemaakt) :)

En hoe detonator destoyer werkt kan je bv in de readme lezen, of op de site waar je het kan downloaden (linkje staat in de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)).

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
Gf2MX is ook niet het nieuwste van het nieuwste (understatement) :+
Mocht de det. destroyer niet helpen, probeer eens een virusscan te doen, een spyware scan (ad-aware), en een regclean.

helpt nog niks? format c: en reinstall je OS(welke heb je eigenlijk?) + drivers + 1 spel en test.

als het nog niet werkt heb je a) een driver vergeten te installen (mobo drivers bvb) of b) je kaart is kapot, kijk of je nog garantie hebt, zoniet? koop een radeon9500 of een GF4 Ti4200
ik hoop voor je dat het nog op te lossen is :)

TheS4ndm4n#1919

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

win2k, gok ik

Ik had hetzelfde probleem, het zit denk ik in win2k, die's gewoon niet gemaakt voor spelletjes (hoewel ik er ook maandenlang lekker mee heb kunnen spelen).

Wat ik gedaan heb, ik heb een andere winxp geïnstalleerd en toen had ik nergens last meer van.

[ Voor 9% gewijzigd door De_Koele_Man op 16-03-2003 14:33 ]

Meh!

Verwijderd

opnieuw windows installen en defragmenteren..
Gf2MX is ook niet het nieuwste van het nieuwste (understatement) hij heeft het ook bij het bureaublad, dus wat je zegt is onzin

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
BTW De nieuwste detonators uit de 4x.xx serie zijn vaak niet echt super i.c.m. GF2 (meer voor Geforce 4 zijn ze) :X :X

Correct me if I'm wrong ;)

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 16 March 2003 @ 14:34:
BTW De nieuwste detonators uit de 4x.xx serie zijn vaak niet echt super i.c.m. GF2 (meer voor Geforce 4 zijn ze) :X :X

Correct me if I'm wrong ;)
nope, klopt.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 16 maart 2003 @ 14:19:
Titel van het topic is aangepast (duidelijker gemaakt) :)

.
Ah :) Ik kon m al niet meer vinden;)

Mn OS is trouwens XPhome

Verwijderd

Probeer detenator 23.11 ook eens, de snelste voor je geforce 2.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 16:35:
Probeer detenator 23.11 ook eens, de snelste voor je geforce 2.
Daarover krijg ik alleen maar negatief commentaar op de download sites! zeker weten?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ervan uitgaande dat het niet aan de drivers of detonators ligt, wat kan het nog meer zijn? iets met geheugen ofzo? Of IRQ? (weet niet pcies hoe dat werkt, maar wel eens iets van gehoord in dit verband.)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Hoe weet je zo zeker dat het aan je GF2MX ligt? Heb je het bij een andere kaart niet dan?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 16 March 2003 @ 17:48:
Hoe weet je zo zeker dat het aan je GF2MX ligt? Heb je het bij een andere kaart niet dan?
Uhm, nou ja ik heb niet meerdere kaarten in de kast liggen, dus dat kan ik niet uitproberen. Maar zoals ik al eerder zei doet ie het af en toe wel even, wanneer ik een nieuwe driver of de standaarddriver opnieuw geinstalleerd heb, maar om de eoa reden kapt ie er weer mee :S .
Daarnet heb ik het ook weer geprobeerd en zowaar deed ie even normaal(dus hij kan het wel), maar nu schokt ie weer om de 1 a 1,5 sec. echt heel frusti :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 17:41:
[...]

Daarover krijg ik alleen maar negatief commentaar op de download sites! zeker weten?
Ja, bij veel mensen is hij het snelst. En welk negatief commentaar dan?

Verwijderd

ik had eens een tijd hetzelfde probleem en ik merkte op (via ctrl-alt-del scherm ) dat msn veel % van mijn cpu opslokte steeds om de 30 sec (ong.) kijk als het daar aan ligt en als je echt niet wet waar het dan aan kan liggen zou ik als ik jouw was ff alles opnieuw instaleren (win etc schijf formateren)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 20:28:
ik had eens een tijd hetzelfde probleem en ik merkte op (via ctrl-alt-del scherm ) dat msn veel % van mijn cpu opslokte steeds om de 30 sec (ong.) kijk als het daar aan ligt en als je echt niet wet waar het dan aan kan liggen zou ik als ik jouw was ff alles opnieuw instaleren (win etc schijf formateren)
nou kijk, ik heb hetzelfde probleem al een keer eerder gehad en toen deed de videokaart hetzelfde en gaf dus ook om de seconde (en geen 30 sec als bij jouw msn-probleem) zo'n schok. Toen inderdaad schijf geformatteerd en geinstalleerd toen deed ie het weer even en toen ging ie weer moeilijk doen.
Mocht het een hardware probleem zijn, dan zou ie het helemaal niet meer moeten doen en kan ik hieruit concluderen dat het bij mij geen hardware probleem is omdat ie het af en toe wel doet.
Pagina: 1