PC: Gigabyte ILMT4 i845GL met alles o/b, Celeron 1700, 40 gig 7200 IBM, 300 wat Aopen voeding, 256 MB elixer geheugen.
Klacht: na een aantal uren er op werken gaan het beeld op zwart en blijft de pc wel aan.
deze klacht heb ik weten te reproduceren door p6burn.exe, onderdeel van cpu burn4, te draaien. inderdaad, scherm ging op zwart.
al eerste gedaan: memtest. geheugen was ok.
voeding vervangen. zit nu nieuwe 350 watt in.
mobo vervangen. zit nu Gigabyte ILFT4 in.
nu gaat na een aantal uren het scherm niet meer op zwart, maar de hele pc uit. dit gebeurt pas na 10 uur ofzo.
We hebben nog over:
cpu
hdd
cd-rom
floppy
kast
software.
mijn volgende verdachte: software. er staat nu win2k prof op, maar misschien is die corrupt geraakt ofzo.
aan hitte ligt het niet denk ik, de pc blijft een uur draaien zonder koeler, dus dan moet ie het Met koeler wel 10 uur volhouden.
of kan zoiets aan een brakke cpu liggen?
iemand nog een briljante oplossing?
Klacht: na een aantal uren er op werken gaan het beeld op zwart en blijft de pc wel aan.
deze klacht heb ik weten te reproduceren door p6burn.exe, onderdeel van cpu burn4, te draaien. inderdaad, scherm ging op zwart.
al eerste gedaan: memtest. geheugen was ok.
voeding vervangen. zit nu nieuwe 350 watt in.
mobo vervangen. zit nu Gigabyte ILFT4 in.
nu gaat na een aantal uren het scherm niet meer op zwart, maar de hele pc uit. dit gebeurt pas na 10 uur ofzo.
We hebben nog over:
cpu
hdd
cd-rom
floppy
kast
software.
mijn volgende verdachte: software. er staat nu win2k prof op, maar misschien is die corrupt geraakt ofzo.
aan hitte ligt het niet denk ik, de pc blijft een uur draaien zonder koeler, dus dan moet ie het Met koeler wel 10 uur volhouden.
of kan zoiets aan een brakke cpu liggen?
iemand nog een briljante oplossing?