[XP] uxtheme.dll doet het opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
ik kreeg na een systeem crash opeens de melding om XP te herstellen vanaf CD.
Dit heb ik gedaan, maar nu had ik geen themes meer.

Ik dacht dat hij dus uxtheme.dll had gerecovered van cd, dus ben ik weer als vanouds aan de slag gegaan om dat bestand met de aangepaste versie te vervangen. Nu heeft uxtheme.dll de goede datum en tijd van de gepatchde uxtheme.dll "vrijdag 30 augustus 2002, 23:29:20" maar aangepaste themes doen het nog steeds niet, voorheen wel.

Ik heb dit proces meerdere keren doorlopen, is er misschien iets anders mis, nieuwe uxtheme.dll in een auto. windows update ofzo?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

Korakal

Up up up!

Check de eigenschappen van de uxtheme.dll waarvan je *denkt* dat ie gepatched moet zijn. Als hier tussen het rijtje waar ook 'bedrijfsnaam=Microsoft' de regel 'patched by' staat dan is 'ie goed gepatched. Anders even opnieuw patchen, nadat je hebt gecontroleerd of ie 'm niet ergens snel vandaan kan halen om te recoveren (bv uit system32/dllcache).

Heb je btw SP1? dan werkt de 'oude' patch niet meer, er zijn inmiddels ook nieuwe voor SP1.

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
Ik heb een gepatchde versie gedownload voor SP1, deze heb ik uit de FAQ.
In dat bestand staat heen "patched by"

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

Korakal

Up up up!

TormentoR schreef op 16 March 2003 @ 12:57:
Ik heb een gepatchde versie gedownload voor SP1, deze heb ik uit de FAQ.
In dat bestand staat heen "patched by"
nja ok, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Nu de uxtheme.dll in je huidige windows install het niet meer doet, check de eigenschappen van degene die NU in /system32 staat eens, staat dáár patched by?
Ik vermoed het nl. van niet. Als het er niet instaat, dan heeft XP 'm stiekum weer vervangen door een origineel.

• Akerboom

Akerboom

Codito, ergo sum

Topicstarter
in de .zip file waar de gepatchde uxtheme.dll in zit staat het niet bij.
wellicht zijn er meerdere versies en was degene die ik gedownload heb via wat links vanuit de FAQ niet goed.

Heb nu StyleXP maar even geïnstalleerd, deze heeft nu een goede versie erop gezet.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 20:45

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Vertel eens wat je precies hebt gedaan om de oude uxtheme.dll precies weg te krijgen.
Als je SP1 hebt geïnstalleerd moet je ervoor zorgen dat de originele dll zowel in dllcache als in de servicepackfiles directory verwijderd is, anders zal XP toch weer zijn eigen versie gebruiken.

Hoe ik het altijd doe:
- Hernoem uxtheme.dll naar uxtheme.bak
- Zoek op uxtheme.dll (zorg dat je ook in subfolders en systeemmappen zoekt).
- Verwijder alle resultaten.
- Verplaats de gepatchte dll nu naar de system32 directory.

Als het goed is zal de bestandsbeveiliging (zoals je waarschijnlijk wel weet) ergens de melding geven om de cd-rom te geven, maar dit moet je dus negeren.

Na een reboot zul je je gewenste theme nogmaals moeten selecteren en dan zou het moeten werken volgens mij.

Ik heb overigens ook dezelfde uxtheme.dll waar jij het over hebt, met diezelfde datum/tijd. Zonder "patched by", dus dat is geen probleem.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

met de uxtheme.dll uit de FAQ (waarbij Windows XP me dus verteld heeft dat het een foute file is, moet CD erin doen, doe ik lekker toch niet etc.) kan ie de themes niet meer toepassen. Ik weet dat het een andere dll is dan die bij de XP SP1 zat (ook al is het versie nummer hetzelfde en staat er geen patched by bij) omdat deze dll WEL themes laat zien. In de oude SP1 kon ik msstyles runnen wat ik wilde, maar kwamen ze niet als optie in het menu. Met deze dus wel, maar worden ze bizar weergegeven in het voorbeeld en kan ik ze niet toepassen :(

EDIT: en toen was ik zo snugger om gewoon ff te rebooten en nou doet ie het we
:+ 8)7 }:O O-)

[ Voor 88% gewijzigd door GTOfire op 16-03-2003 22:16 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Pagina: 1