ecs k7vta+Duron : POST niet :(

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Het is als volgt : ik heb dus een K7VTA3 moederbordje, daarop heb ik een Duron 1000 Mhz processor gezet.
256 Mb werkgeheugen erbij (Twinmos), verder nog even niks aangesloten
Maar het zaakje POST niet eens....... :(

Nu heb ik dit geprobeerd: ander geheugen > nope
Andere processor> yep (xp1800 én 2000)
Duron op een ander moederbord > yep (op een Asus A7A en in dezelfde kast)

Jumpers gedriedubbelchecked, alle jumperinstellingen zelfs een keer geprobeerd.

Nu ben ik op de AMD site gaan kijken en daar staat iets over ECN, het moederbord moet dat ondersteunen, maar daar kan ik vervolgens weer niks over vinden op de site van ECS of in de manual.......
AMD site, afdeling :compatibiliteit ECS k7vta met Duron 1000 (je ziet hier ook dat ECN required staan, maar ik weet niet wat ik ermee moet alleen google kwam hiermee: http://www.amd.com/mbl/notes/1,,2002,00.html )

Ik hoor ook geen piep uit de speaker komen, zodra ik de aan/uit knop indruk gaat de CPU fan draaien> en dan blijft het verder stil , ik heb het ook geprobeerd met alles wél aangesloten, dus HDD/Cdrom/etc. maar er gebeurd verder helemaal niks, ik ga gillen :( wat zal ik nu moeten doen...... ECN contacteren over dat ECN verhaal, of heeft iemand anders een suggestie (denk dat ik dat toch maar ga doen, maar wie weet hangt het antwoord hier al ergens)

edit:
Mail naar ECS is inmiddels onderweg......

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 17-03-2003 22:02 ]

Verwijderd

Nou ik heb dus precies hetzelfde alleen dan met een ander moederbord. Ook met Twinmos geheugen. Ik heb zelf ook nog geen oplossing hier voor gevonden, maar mijn moederbord schreeuwt door de boxen: SYSTEM FAILED MEMORY TEST. Misschien dat het bij jou aan het geheugen ligt?

Iets wat heel raar klinkt want bij mij doet mijn geheugen het wel in een ander moederbord met een Duron 650, maar als ik het gebruik in combinatie met een XP dan werkt het niet.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Oke, dan ... maar het vreemde is dat ik ook al ander geheugen geprobeerd heb....... , ik heb nóg een twinmos en een no-name reepje liggen, nu weet ik niet meer met welke ik het geprobeerd heb, ik ga even checken of nogmaals het geheugen de boosdoener kan zijn

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
je hebt wel een FSB van 100 MHz ingesteld neem ik aan? (dat zou verklaren waarom een Athlon XP het wel doet)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 17 March 2003 @ 17:58:
je hebt wel een FSB van 100 MHz ingesteld neem ik aan? (dat zou verklaren waarom een Athlon XP het wel doet)
Ja, FSB staat op 100Mhz, zoals ik in mijn openingspost al aangaf heb ik álle jumperinstellingen wel geprobeerd, nú staat ie gewoon op 100Mhz, jp4 op pin 1-2 .......

net even ander geheugen geprobeerd nog, deze heb ik nu gehad: pc3200 twinmos 256Mb , pc2700 twinmos 256Mb, pc2700 no-name 256Mb , allemaal niks... :(

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Even een update:
Ik heb dus ECS een mailtje gestuurd, met betrekking tot mijn probleem , dit heb ik gestuurd:

" I'm sorry to put my question in English, I'm from
theNetherlands and I couldn't find an e-mailaddress
in theNetherlands to write to, since Germany is closest by (if it matters........)I decided to send my problem to you, in hope to receive some help.(I don't speakGerman too well, sorry)
You see I haven't filled in all of your questions above, that's because I don't understand them all, I'll try to explain my problem as good as I can.

This is my setup:
ECS K7VTA3 rev. 3.1
AMD Duron 1000Mhz
Twinmos 256Mb pc 2700(333Mhz) Memory
Hdd Wd 10Gb
No-name cd-rom player
300 Watt no-name power supply
POV gef2 MX400 video
The problem is this:
The system won't even POST (I don't even get to see the BIOS, the speaker doesn't even give one Beep>there are no beeps at all)

This is what I've tried sofar:>
Change CPU to XP1800 (it works fine then)
> > > Put my Duron1000Mhz on another board (it works fine
> > > then, so the CPU is okay)
> > > Changed the memory> 256Mb twinmos pc3200 (nothing
> > > happens)
> > > 256Mb no-name memory pc2700 (nothing happens)
> > > Changed the graphiccard with A POV gef4mx400(nothing
> > > happens....)
> > > I also unplugged everything unneccessary as> :HDD/CD-rom
> > > I jumpered jp4 to 100Mhz aswell as 133Mhz (nothing
> > > happens.)
> > >
> > > Now I've read something on the site from AMD
> (here\'s
> > > the link
> > >
> > http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0
> > > ,,30_118_1274_1202^7933|2101_us-en,00.html )
> > > It says something about ECN numbers, and I have to
> > > contact the motherboard manufacturer to find things
> > > out......
> > > Is there a problem with the ECN number , can I fix it?
> > > please help I would be very happy, best regards"

en dit krijg ik als antwoord:

"> The only thing that is left to do is to try an Clear CMOS, the position of
> the Jumper is describet in your manual. Is it then still not working you
> better get in contact with the dealer where you bought it and change it."

MAW: de support is dus muk imo, ze schuiven het gewoon af naar mijn leverancier en vertellen niks over dat ECN verhaal, vaag allemaal, betekend dit nu echt dat ik bij mijn leverancier moet gaan aankloppen?
Ik denk dat ik dan net zo makkelijk een ander mobo'tje koop waar die Duron wel op wil werken.......... wat een support :'(

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 19-03-2003 14:25 ]

Verwijderd

Huh?

Ze geven dus aan dat die CPU moet werken, hoogstens na een Bios reset, anders is het mobo of de CPU niet goed en kan je dus ruilen.

Dat is wat ik er uit lees hoor... ;)

Verwijderd

Inderdaad en als je dit mailtje uitprint en meeneemt als je hem om gaat ruilen, dan staat dat ook beter richting de leverancier, die kan dan moeilijk zeuren van ga maar bij ecs klagen als je een wat minder vriendelijk figuur treft
.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Ja, jullie hebben gelijk....... terug naar de winkel dan maar :)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Radian schreef op 19 March 2003 @ 16:01:
Ja, jullie hebben gelijk....... terug naar de winkel dan maar :)
Laatste bericht in deze;

Vanmiddag terug gegaan naar de winkel, mailtje meegenomen verhaal uitgelegd, ik kreeg een nieuw mobo'tje mee.
Ik mobo geplaats en warempel: het werkt nu met een Duron :) :) , ikke blij :)
(ik vind het toch een vreemde storing, maar het blijkt maar weer eens te kunnen)
Pagina: 1