[Radeon 9500] Zwart beeld op tvout bij afspelen divx

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Naar aanleiding van dit topic en een hoop zoekwerk is een oplossing mij nog niet duidelijk geworden.

Het probleem, ik heb een perfect werkende Radeon 9500 (Soft9700). De tv-out werkte in eerste instantie ook perfect, op mijn tv had ik namelijk een exacte cloon van mijn monitor. Maar wanneer ik nu een divx ging draaien kan ik het filmpje enkel zien op mijn monitor (primair) en niet op mijn tv (secundair). Op mijn tv zie je dan gewoon het prachtig gekloonde bureaublad, maar mediaplayer speelt enkel zwart beeld af.

Het werkt wel wanneer ik de tv primair maak en het beeldscherm secundair. Maar je ziet het al aankomen, dan speelt mediaplayer op mijn monitor weer een zwart beeld af.

Ik wil dus gewoon (en dit moet gewoon kunnen volgens mij) op beide schermen hetzelfde beeld hebben. Monitor moet primair zijn en de tv moet als secundair een exacte clone zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heetf waarschijnlijk te maken met de overlay instellingen. Die kan je vinden tussen de gewone videokaart-instellingen. Kijk daar dus eerst eens naar :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
oh je kunt toch allebei als primair instellen?
hebben ze wel beide zelfde resolutie, en je monitor draait dan op 50 Hz

[ Voor 79% gewijzigd door StanTheMan op 16-03-2003 14:16 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 20:44
ga naar je beeldschermeigenschappen, dan naar tabblad "overlay" en zet die op theater mode
daarna in mediaplayer op tools, en dan ff zoeken en overlay aanzetten...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
idd.. dat is stukken beter, thnx..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
B-Force schreef op 16 March 2003 @ 14:21:
ga naar je beeldschermeigenschappen, dan naar tabblad "overlay" en zet die op theater mode
daarna in mediaplayer op tools, en dan ff zoeken en overlay aanzetten...
Tis al een wat oudere topic, maar wel van toepassing. Ik probeer hetzelfde, maar die theatermode (en alle andere opties op die pagina) zijn niet beschikbaar, ook niet tijdens het afspelen van een videobestand.

Ik hoef niet perse een vrije desktop te hebben tijdens het spelen, maar het is zon gezeik om telkens met clone de desktop naar 800x600 te schakelen, dan is heel de dekstop een zooi geworden daarna.

De TVout als primaire desktop instellen is geen optie, want dan kan ik niks meer. TV staat nl. in een andere kamer.

Ik meen overigens dat mijn oude GF2mx dat wel kon: beeld op monitor, en fullscreen video op de TV. Dat ding had toch ook maar 1 overlay?

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 07-07-2003 22:25 ]

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Wat je moet doen is gewoon er voor zorgen dat je 2e monitor als primair wordt gezien. Dit doe je in displays/weergave je moet er wel op letten dat je je bureaublad NIET uitbreidt over beide monitoren, het moet dus wel gekloond zijn!

succes
Pagina: 1