Toon posts:

Tiscali ADSL delen met telindus 1111 en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het vast al een miljoen keer is uitgelegd, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn Telindus 1111 aan een edimax (BR-6104) routertje te koppelen en zo mijn adsl verbinding te delen met mijn netwerk.

Modem op de WAN port aangesloten en PC op port 1. Kan gewoon in de webinterface van de router komen, maar daar kom ik niet verder.

ik neem aan dat ik de verbinding moet instellen op PPPoE, maar vervolgens moet ik een username en password opgeven, maar die heb ik niet... (hoef ik ook niet op te geven als ik de modem rechtstreeks op m'n PC aansluit, zoals nu).

Weet iemand hoe ik de Router op een andere manier kan instellen?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

je moet de tellindus instellen op pptp of PPPoA, met VPI VCI 0 35. Vervolgens moet je in de de edimax het wan IP in dezelfde range zetten als de telindus, de verbinding instellen op pptp (of PPPoE), en de telindus als gatway in stellen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Ik heb m'n router in dezelfde range gezet als de tellindus, maar krijg de instellingen niet voor elkaar... Ik kan in de Tellindus nergens instellen of ie op PPTP of op PPPoA staat.

VPI VCI staat op 0 35, maar wat ik ook probeer bij m'n router, als ik bij PPPoA geen username/password opgeef kan ik niet verder (hij weigert apply) en als ik bij PPTP aan de gang ga, kom ik er ook niet uit. Ik moet dan een: ip-address opgeven (192.168.1.1 v/d modem geprobeerd en een vrij ip: 192.168.1.3 geprobeerd), een subnetmask (255.255.255.0) en een gateway (192.168.1.1 ip v/d modem). dan nog werkt het niet heeft er iemand een iets uitgebreidere uitleg dan hierboven?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat dat Telindus ding niet gewoon voorgeconfigureerd in Bridged 1483 mode?

Dan krijgt je router het IP op de WAN interface als die op DHCP staat.
dan zou je niet met PPPoA/PPTP aan de gang hoeven........

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is ie idd voorgeconfigureerd op bridged 1483, en als dat zo is hoe stel ik dan m'n router in, want ik kom er nog steeds niet helemaal uit...

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:50
Deze instellingen moet je aanpassen:Globald Bridge mode off, routed 1483 en NAT enabled.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nog steeds niet uit, is er misschien iemand die tiscali met een telindus 1111 modem heeft en het wel voor elkaar heeft gekregen om met een edimax br-6104 router de adsl verbinding te verdelen over het netwerk???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fagao schreef op 17 March 2003 @ 12:51:
Deze instellingen moet je aanpassen:Globald Bridge mode off, routed 1483 en NAT enabled.
Dan gebruik je de telindus als router, en de Topicstarter wil juist z'n BR604 als router gebruiken.

Stel je WAN poort in als DHCP client, dan moet het gewoon werken.
Je BR604 is voor het modem hetzelfde als een PC, dus als je met de juiste instellingen op je PC een internet IP krijgt, staat je Telindus modem goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! idd WAN port op dynamic ip instellen en het werkt, bedankt!
Pagina: 1