Error met HD ?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-01 15:08
Hey mensen,
ik heb een AMD Athlon XP 2000+, hij staat op een K7S6A Mainbord, van ECS
Ik heb windows XP Profesional, en 128 mb DDR geheugen.
De Voltages staan nu op:

CPU/SDRAM/PCI CLOCK

133/100/33

De processor loopt dan op 1,66 ghz ( normaal dus )

Maar ik wil em overclocken, dus heb ik hem 1 stapje hoger gezet in de bios op:

CPU/SDRAM/PCI CLOCK

137/103/34

Dit ging in het begin goed, de processor liep op 1,72 ghz en de pc liep goed, ik heb het toen weer teruggezet omdat ik even de kloksnelheid wilde zien als hij normaal stond.
Dat had ik bekeken en toen ik em weer terugzette op 137/103/34 kon de pc niet meer opstarten, ik krijg steeds een melding van dat er een windows file niet is gevonden of beschadigt is... zodra ik em weer terugzet op de standaart klokfrequentie doet ie het weer gewoon perfect.
Hoe kan ik dit verhelpen?.. ik wil em graag weer terug op 1,72 ghz...
Multiplier tweaking kan ik niet met mijn mainbord..

Ik heb een Maxtor 40 gig, 7200 toeren schijf btw.. net een half jaar oud...

Now wh0t ? :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je overclocked kennelijk het systeem net even teveel. Lijkt me gewoon de oorzaak.

ARME AOW’er

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
GuardianAngel schreef op 16 March 2003 @ 11:41:
Je overclocked kennelijk het systeem net even teveel. Lijkt me gewoon de oorzaak.
Zoveel is het niet als je kijkt naar hoe hoog hij ze fsb heeft getweaked.

• sh0m
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-01 15:08
ja, maar wat kan ik er aan doen ?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 09:30
Ik denk dat 't te wijten is aan je moederbord!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

sh0m schreef op 16 March 2003 @ 11:54:
ja, maar wat kan ik er aan doen ?
Niet te ver overclocken. Om welke reden dan ook lukt dat niet bij jouw configuratie. Ik kom zelf ook niet boven een bepaalde setting en heb dan hetzelfde probleem.

Misschien goed idee om wat geheugenuitbreiding te gaan doen en zo mogelijk wat sneller/beter geheugen te kiezen.

Wil je persé OC? Andere configuratie kiezen. Tips voldoende te vinden hier.

Andere mogelijkheid is zoeken :) naar reviews of topics van anderen met dezelfde configuratie. Discussiegroepen, special fora etc. etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 16-03-2003 12:05 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad bij 146 fsb, de ide gaat ook met je fsb omhoog, tot hij het niet meer aankan en dan krijg je fouten met je HDD enz.

Verwijderd

Jou systeem is totaal niet geschikt om een OC te doen en als je wilt OC'en zul je bijna een totaal andere configuratie moeten samen stellen. :)
1.Je mobo is er 1 van ecs , wel lekker cheapo maar practisch geen OC haalbaar,de epox 8rda+ is de beste keus voor een OC.
2.Je geugen is waarschijnlijk noname , twinmos,corsair,samsung en kingston reepjes moet je dus hebben om een goeie OC te realiseren. :)
Ik weet niet wat voor core je cpu heeft maar volgens mij is dat een palomino ,dus alweer een bottleneck voor een OC.

Persoonlijk denk ik dat je niet echt goed de search heb gebruikt want als je dat had gedaan ,had je het antwoord zelf ook wel kunnen vinden want er staat genoeg info hier op GoT, dus volgende keer zelf eerst zoeken. :)

Ik ging net voorbij jou post historie hier op GoT en zie dat jij alleen op GoT komt als je in de knoop zit en ook totaal geen bijdrage kan leveren aan GoT, laat staan DOC.
Ik denk dat je beter eens een kijkje kan nemen op www.beginnersweb.nl want GoT is van en door 'tweakers' en geen helpdesk. |:(

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 19:39

SpeedBart

Futurama 0wnage

Windows xp pro op 128 mb geheugen................ Hoe is het verder???

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Ik ben niet zo bekend met ECS, maar ik geloof dat er overklok biossen te krijgen zijn. Zoek daar maar eens naar, misschien kom je er wat verder mee.
Wat er nu gebeurd is dat er corrupte data wordt weggeschreven naar de schijf. Het ligt dus niet aan je schijf ;)
Andere mobo's hebben dit probleem ook, maar niet zo snel. Persoonlijk zou ik wat meer info en ervaringen zoeken over je plank. Kijk ook op andere fora's. GoT staat uiteraard ook vol met info erover, maar als je het hier niet kan vinden dan kun je een van de amerikaanse fora's proberen.

Je zal nu wel deze error krijgen:
Het bestand c:\windows\system\blablabla is beschadigd. Kies R in het eerste scherm bla bla.
Soms blijft deze error ook op standaard snelheid, dus kijk uit daarmee.

En sommige systemen willen niet overklokken..helaas..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.